Winston weigert...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 21:56

CharlesZ schreef:
Erg leuke fjord! kan ook zeker goed springen en voor mij oogt hij wel wakker!
Het enige wat ik nog mis is de beloning, als hij heeft geweigerd en daarna de sprong alsnog springt.
Beloon hem dan flink want hij is immers braaf dat hij het springt, een klopje op de hals na de sprong is meestal al voldoende en dat kan gewoon terwijl je naar de volgende sprong toe rijdt. Zo blijft de lol voor het paard er ook in :j

Als je je geluid aanzet hoor je de beloning :D Ik beloon hem zeker nadat hij het goed doet, maar mijn teugels los voor een klopje op de hals begin ik niet aan als hij al zo sterk is :)

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:51

Marjoow schreef:
CharlesZ schreef:
Erg leuke fjord! kan ook zeker goed springen en voor mij oogt hij wel wakker!
Het enige wat ik nog mis is de beloning, als hij heeft geweigerd en daarna de sprong alsnog springt.
Beloon hem dan flink want hij is immers braaf dat hij het springt, een klopje op de hals na de sprong is meestal al voldoende en dat kan gewoon terwijl je naar de volgende sprong toe rijdt. Zo blijft de lol voor het paard er ook in :j

Als je je geluid aanzet hoor je de beloning :D Ik beloon hem zeker nadat hij het goed doet, maar mijn teugels los voor een klopje op de hals begin ik niet aan als hij al zo sterk is :)

Bij ons doet het geluid het niet.
Daar baal ik wel van!

harrypotter

Re: Winston weigert...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:29

Leuk paardje,
jullie moeten inderdaad nog werken aan de dingen die zijn gezegt.
Maar verder leuk paardje is wel grappig hoe jullie verkleed waren met het wedstrijdje van de kerst! :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:49

Leuk winston :j

Hoorde van linda dat je filmpjes op bokt had gezet. Ook met oefenspringen zie je hem veel over de buitenkant weglopen. Wat anderen al zeggen je moet hem wat meer aan je been gaan zetten. En tel je sprongen probeer meer te gaan bepalen wanneer hij afzet. Hij "crost"nu te veel, en dat is ook minder makkelijk om hem te sturen. (je hoort hetty ook zeggen zitten opsluiten buitenkant erbij ;) )

CharlesZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:55

RubyLoveYou schreef:
Marjoow schreef:

Bij ons doet het geluid het niet.
Daar baal ik wel van!

Oeps bij ons doet het geluid het ook niet.. dan heb ik niks gezegd :o

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:44

Ik ga mee met voorgaande tips, maar ik vind ook je zadel wel erg klein lijken... Denk dat jij al beter zou kunnen zitten als je zadel een maatje groter is :Y)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:56

leuk paard!Ik denk persoonlijk dat jij wat basis mist.Je blijft vaak achter in de beweging,je balans is niet goed,je voelt niet van te voren wanneer hij uitbreekt.
Zou nog even aan dressuur doen ;)

Dayxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 06:52

Haha nou tips heb je een heleboel gekregen dus veel zal ik niet zeggen, maar het enige wat ik altijd doe om mijn weigerende koudbloed over een hindernis te krijgen is doen alsof je een iets versnelde dressuurproef rijd!! Beheerst en actief, goed opgesloten en netjes zitten (je zit is altijd al het halve werk) :)

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:55

Ik ben het eens met de bovengenoemde tips, ga vooral de komende tijd werken aan het actieveren, directe reactie op been. als jij je kuit aandruk moet hij direct naar voren komen, doet hij dit niet, wees dan iets consequenter in je hulp. Een paar meter voor de sprong ga je hier gebruik van maken. als je geen afstand ziet los je dit gewoon op naar voren, door dus been te geven.
Dat je wat stoort met je lichaam zie ik inderdaad ook terug in je filmpjes. De rest is al genoemd.

Leuke pony!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:02

Net wat Ninitjuh94 zegt.. Ik weet niet hoeveel Inch je zadel is maar je zit veel te ver
achter in je zadel. Na elke sprong klap je terug op het einde van je zadel waardoor je het zadel met een klap in zijn rug drukt. Denk er echt om dat je in het midden van je zadel blijft want je krijgt hier op den duur enorme blessures door en hierdoor zal je paard ook nooit fijn zijn achterhand/rug kunnen gebruiken.

wanneer mogelijk zou ik inderdaad een maatje groter nemen en er dan nog goed om denken dat je in het midden blijft zitten..

Verdere tips zijn allemaal gegeven en hier kan ik me prima in vinden.
Sporen zou ik ook zeker niet proberen, minder been geven en zorgen dat hij weer gaat reageren
op het moment dat je echt been geeft zodat hij vlot en mooi op het been is.

Zoals eerder aangegeven zeggen ze dat je meer aan je dressuur moet werken. Opsluiten, voorwaarts en neerwaarts rijden en je paard leniger maken. Toch lees ik in je reactie daarna alleen maar dat je zegt dat je springles hebt en bij de stal eigenaar met spring ervaring terecht kan en andere met spring ervaring..
terwijl je het echt moet gaan zoeken in de dressuur want je paardje is gewoon niet sterk genoeg vanuit achter.

Tuurlijk mag je ook nog gewoon door springen maar doe dit voor jullie ervaring en ga bezig met galop sprongen. Rij meer technisch in het springen door te wisselen tussen twee balken of sprongen in 4 en 5 galop sprongen en dergelijke.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 11:23

Ik les 1x per week om de week dressuur en om de week springen. Dus ik doe zéker ook wat aan de dressuur ;)

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:04

Ik vind een parcours van 80 cm voor deze pony vrij veel gevraagd. Het is een behoorlijke inspanning voor hem, het gaat hem niet heel makkelijk af. Je rijdt er wel aan, maar je hebt er erg veel been voor nodig. Probeer dressuurmatig eens te gaan oefenen dat hij in 1 tempo blijft lopen ook als je geen been geeft. Valt hij terug, 1 keer aandrijven tot je reactie krijgt en weer been eraf, en ontspannen. Het ziet er nu heel gejaagd uit. Het moet , ook juist voor hem, wel een beetje leuk blijven. Ik zou dus eerst jezelf verder verbeteren in je rijden, je pony dressuurmatig beter voorbereiden (bv de galop verruimen en verkorten is een goede oefening), beter aan het been maken, en lijntjes gaan springen waarbij de hindernissen niet hoog zijn maar waar hij door de manier van plaatsing van de hindernissen wel sterker wordt in zijn achterhand en leniger in zijn lichaam. Tot die tijd zou ik 60 cm blijven springen in het parcours. Zoals je nu bezig bent loop je het risico dat hij springen over een poosje niet meer leuk vindt en dat je het moet gaan afdwingen. En dan ben je heel wat verder van huis. Neem de tijd om je doel te bereiken, met behoud van je pony. Je bent nog jong zat. Een goede oefening voor jou zelf is om een lijntje neer te zetten van in-uitjes, en die te springen met een knoop in je teugels. Hierbij moet jij dan je balans zien te houden boven de hindernis. Spreid je armen wijd, wissel af met handen op je rug, klopjes achter zijn oren geven, handen in je nek. Gaat dit moeilijk, begin dan met oefenen over balkjes op de grond. Zo verbetert jouw zit en balans en stoor je je pony minder boven de hindernissen. Springen leer je niet door hoog te springen maar door je voorbereiding en je techniek te verbeteren.