Eindelijk heb ik tijd om de foto's neer te zetten ! Van de week zijn we weer even gaan kijken hoe Libel het springen oppakt, met schuin oog naar de naderende instructieweek in Ermelo.
Ik merk dat ze het nog wel erg moeilijk vind om in te schatten, maar dat steeds beter gaat ! Het is de bedoeling dat we veel gaan leren op de instructieweek, het is dus ook nog lang niet perfect!
Ik ben zelf ook geen springkampioen, ik heb alleen maar gesprongen op de manege en daar waren ze al blij als je er overheen kwam met paard

Tips zijn dus welkom, maar houd er rekening mee dat we allebei onervaren zijn en nog veel moeten leren !
De hindernissen zijn trouwens ook niet alles, maar anders heb ik niet en ik wou toch weten hoe het springen haar afgaat voor de instructieweek ! En als je goed kijkt zie je dat de balken altijd eraf kunnen vallen als ze ze aanstoot ! Daarnaast heb ik helaas ook niet de beschikking, en geld, voor een springzadel. Ik doe het dan ook maar met een dressuurzadel, wat niet heel confortabel springt maarja

Beginnen met balkjes draven :
1. Tuigertje / Friesje => De knieactie heeft ze al

2.

3. De eerste sprong

4. Hier zie je goed de onervarenheid, ze springt soms te vroeg . Maar ik geef wel goed mee

5. Een beetje schuin gesprongen maar wel een leuke foto !

6. Boogjes weer in mijn teugels

7. Best netjes

8. Een beetje achter in mijn zadel ..

9. Ik moest me rug wat meer hol houden van mijn vriendin, lijkt nu alleen alsof ik mijn kont naar boven steek haha

10. Ontspannen sprongetje

11. Altijd mooie bekken trekken boven de sprong

12. En tenslotte met mijn ogen dicht

Nou hopelijk is het niet al te slecht .. Ik trek iniedergeval niet in haar mond

Kritiek aub wel onderbouwen!
XX