Alexia eerste concoursje! (filmpje)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:43

TheLoes schreef:
Focussed schreef:
Ben ik nou de enige die ziet dat dit paard niet goed loopt?

yep, de enige.. ze liep wel goed hoor, mijn rijinstructeur stond in de bak om aanwijzingen te geven dus als ze niet goed liep en ik voelde het niet, ik heb ook niks gevoeld, dan had hij er wel wat van gezegd.. ze loopt alleen iets kort in het begin met het draven omdat ik haar daar tegenhou, omdat ze anders vanzelf gaat aangalopperen ;)

Ik zag het ook int begin :j

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 00:45

Focussed schreef:
Hmm dan zou je niet verwachten dat ze binnen 3 weken zo loopt.
Het eerste stukje draf op de hoefslag, daarna ook een stukje als je van achter gefilmd wordt. Ik denk dat het geen kwaad kan als je er eens een ostheopaat of een fysio naar laat kijken. Kan goed zijn dat ze wat vast zit in de rug waardoor dit komt!

ik laat mijn paardjes altijd met dry needling behandelen door een fysio, Anne Marleen van Hemelen heet ze volgensmij, maar omdat ik mijn oude paardje nog niet heb verkocht is daar even geen tijd en geld voor, maar omdat ze op links soms niet al te soepel is wilde ik dit wel een keertje laten doen als het andere paard weg is :j

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:45

Leuk paard hoor :D

In het begin in draf mag je hem naar mijn mening van voor wat meer loslaten en flink been geven. Snap dat het eng is voor beide maar nu loopt hij wel heel opgefokt in draf :))

Springen ziet er naar mijn mening keurig uit voor een 1e oefenparcours. Hij is wel braaf ofniet? :) Kende hij al wat? Aangezien hij al 5 is. Die afstanden komen vanzelf wel! Gewoon kilometers maken :) Ik vind ook dat je keurig zit.

@ Focussed, bedoel je het begin in draf? In galop zie ik het niet hoor!

Odysseus

Re: Alexia eerste concoursje! (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:46

In galop zie je sowieso niet snel kreupelheid, tenzij die op 3 benen loopt :+

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 00:47

Joolien schreef:
TheLoes schreef:

yep, de enige.. ze liep wel goed hoor, mijn rijinstructeur stond in de bak om aanwijzingen te geven dus als ze niet goed liep en ik voelde het niet, ik heb ook niks gevoeld, dan had hij er wel wat van gezegd.. ze loopt alleen iets kort in het begin met het draven omdat ik haar daar tegenhou, omdat ze anders vanzelf gaat aangalopperen ;)

Ik zag het ook int begin :j

hmm, ik heb net ook zelf nog een paar keer zitten kijken, maar het feit dat ze zo met haar hoofd heen en weer gaat vertekent ook behoorlijk.. er stond een enorme speaker in de hoek waar we naartoe draven, en ik hield haar dus ook van voren iets te veel tegen, en daarom deed ze dat, maar ik geloof echt niet dat zij kreupel loopt hoor..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:49

Ik zie het niet zo zeer aan de hoofd/hals bewegingen want daarin vond ik haar te onrustig om wat over te zeggen, maar zie duidelijk bij het achterbeen dat ze niet goed loopt. Krijg de neiging om te zeggen dat het het rechterachterbeen is, maar het filmpje is te onduidelijk om daar een betrouwbare uitspraak over te doen.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:50

Daarom vraag ik het ook alleen maar ;) Volgens mij is het gewoon een combinatie van stress & niet naar voren rijden. Gewoon beetje teugelkreupel. En naar mijn mening zie je het van voor en niet achter.

En als hij echt kreupel was zie je het heus wel in galop. Helemaal met springen! Vandaar dat ik het aan je vraag Focussed ;)

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 00:52

jori_X schreef:
Leuk paard hoor :D

In het begin in draf mag je hem naar mijn mening van voor wat meer loslaten en flink been geven. Snap dat het eng is voor beide maar nu loopt hij wel heel opgefokt in draf :))

Springen ziet er naar mijn mening keurig uit voor een 1e oefenparcours. Hij is wel braaf ofniet? :) Kende hij al wat? Aangezien hij al 5 is. Die afstanden komen vanzelf wel! Gewoon kilometers maken :) Ik vind ook dat je keurig zit.

@ Focussed, bedoel je het begin in draf? In galop zie ik het niet hoor!

ja klopt, dat is inderdaad eng voor ons allebei, maar eigenlijk zou dat wel moeten ja.. :o ik werk er zelf heel veel aan de laatste week om haar voorwaarts te rijden, en dat opgefokte eraf te laten draven, maar soms als ze zo voorwaarts wordt durf ik haast geen been bij te geven, maar als ik het eenmaal doe dat krijg ik ook wel een betere en rustigere draf ja :j dankjewel voor het compliment, en we moeten echt gewoon kilometers maken ja, de rest komt vanzelf wel.. ze is heel braaf ja,, echt wel! ze is ingereden toen ze net 4 was, maar niet doorgereden, toen heeft ze een veulen gehad van Singapore, en is daarna in Juni of Juli dit jaar verder doorgereden en tot en met L in de prijzen gestart ;)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:53

Het was totaal niet afkrakend bedoelt hoor.
Wat ik bedoelde te zeggen is ga eerst proberen met bv in-uitjes en lijntjes de ontspanning erin te krijgen.
Vooral voor een jong paard is het om met een ruiter die gespannen is en de afstanden goed weet in te schatten moeilijk.
Verder mag jij natuurlijk zelf weten wat jij met jouw paard doet.
Het was meer bedoeld om je te helpen, jammer dat je het verkeerd begreep.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:53

Hij is ook niet echt kreupel, dat heb ik al gemeld in een eerdere post.
Ik ken nog genoeg paarden die in draf stokkreupel liepen maar in galop (voor het oog) rad. Aan galop kun je het helaas gewoon niet goed zin.
Aan de voorbenen zie ik niet zo heel veel spannends, het lijkt mij juist van achteruit te komen.

Van stress en weinig activiteit hoort een paard ook niet onregelmatig te gaan lopen.

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 00:56

jori_X schreef:
Daarom vraag ik het ook alleen maar ;) Volgens mij is het gewoon een combinatie van stress & niet naar voren rijden. Gewoon beetje teugelkreupel. En naar mijn mening zie je het van voor en niet achter.

En als hij echt kreupel was zie je het heus wel in galop. Helemaal met springen! Vandaar dat ik het aan je vraag Focussed ;)

inderdaad dat denk ik ook al wel ja,.. want anders zou ze niet volledig voor de sport goedgekeurd worden door een goede dierenarts.. en dan zou mijn instructeur er wel wat van gezegd hebben, als het niet die avond was geweest deze week wel een keer, ik heb na het concoursje 3x met hem in de bak gereden en 1x les gehad en ik heb niks erover gehoord, ook niet van haar oude eigenaren dus het is gewoon een momentopname van wat stress en teveel tegenhouden van voren denk ik

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 00:57

nicole3939 schreef:
Het was totaal niet afkrakend bedoelt hoor.
Wat ik bedoelde te zeggen is ga eerst proberen met bv in-uitjes en lijntjes de ontspanning erin te krijgen.
Vooral voor een jong paard is het om met een ruiter die gespannen is en de afstanden goed weet in te schatten moeilijk.
Verder mag jij natuurlijk zelf weten wat jij met jouw paard doet.
Het was meer bedoeld om je te helpen, jammer dat je het verkeerd begreep.

inderdaad jammer ja, maar ik ben blij dat het niet zo negatief bedoeld was!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 01:27

Focussed schreef:
Hij is ook niet echt kreupel, dat heb ik al gemeld in een eerdere post.
Ik ken nog genoeg paarden die in draf stokkreupel liepen maar in galop (voor het oog) rad. Aan galop kun je het helaas gewoon niet goed zin.
Aan de voorbenen zie ik niet zo heel veel spannends, het lijkt mij juist van achteruit te komen.

Van stress en weinig activiteit hoort een paard ook niet onregelmatig te gaan lopen.

Het hoort idd niet! Maar dat betekent niet dat er vele paarden zijn die teugelkreupel zijn ;) En als hij echt altijd zo kreupel loopt als je in draf ziet voel en zie je dat vaak wel in galop hoor. Helemaal met springen!

De TS rijdt hem terug naar stap, hij doet zn hoofd omhoog en trekt wat door. Dat is hoe ik het zie. Ik vind het niet zo gek dattie dan zo loopt. Als hij altijd zo zou lopen in draf had een instructeur haar er heus wel op gewezen :j

@ TS: Oh lekker dat hij al L heeft gelopen! Kan je er mooi mee aan de gang :) Veel plezier en post over een tijdje nog eens een filmpje :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:07

Focussed schreef:
Is ze gekeurd bij de aankoop?
Dat je instructeur of anderen het niet zien wil niet zeggen dat het er niet is. Mijn paard heeft (toen ik haar net had) ook een tijdje flink onregelmatig gelopen, mijn instructrice en andere volwassenen (ik was toen 15) hebben daar ook niks van gezegd. Later zei iemand anders tegen mij dat ze niet goed liep, en dit werd bevestigd door een dierenarts. Ik kon het zelf toen nog niet goed zien of voelen (inmiddels wel).

Ik dacht ook een onregelmatigheid te zien, vooral in het begin zie je dit. Dat iedereen zegt dat het goed is zegt niets, ik heb dik een jaar met mijn paard gereden en mijn gevoel is juist geweest, ze liep onregelmatig. Pas later ging mijn instructeur het ook zien. Heb er kampioenschappen mee gewonnen en gereden en alles. Juryleden etc. zagen het dus ook niet. Nu is mijn paard behandeld door een goede fysio en loopt ze top. Dus ik zou er eens een fysio/ osteopaat naar laten kijken. Baat het niet, dan schaad het iig niet. :)

Verder zou ik rustig aan doen. Je zegt dat je het paardje pas 3 weken hebt. Waarom gelijk al beginnen met een parcoursje te springen? Lekker les nemen en dan komt de rest vanzelf wel. Je hebt de tijd toch? Succces!

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 14:37

@jori-x: ja fijn he, een lekker ervaren paardje dus :) de ruiter die haar hiervoor reed had al Z gesprongen en mocht dus niet meer in de B starten, dus hij had haar 2x onderling B gestart, en toen een stuk of 8x L, vaak in de prijzen en toen heb ik haar dus gekocht :D
@Sannnn: Ik snap wat jullie bedoelen met die 'onregelmatigheid' maar dat is het dus niet.. ze loopt iets te veel terug, en daardoor lijkt het onregelmatig, maar ik heb dus al een paar keer uitgelegd waarom dit is, en ik vind dat jori-x dit ook al wel goed uitlegt, het paard loopt gewoon niet onregelmatig/kreupel, ze draaft gewoon ontzettend terug en gaat hierdoor een beetje huppelen ;) zodra het andere paardje weg is en ik me volledig op haar kan concentreren zal er ook wel een fysio bij komen, sowieso om te kijken of er iets vast zit, maar dat was ik sowieso al van plan.. de reden waarom ik haar al een parcoursje start is omdat het paard veel concoursen etc. gewend is en ik wil gewoon lekker dat ritme erin houden en veel kilometers maken :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:45

Ik ben net als Focussed van mening dat dit dier in draf onregelmatig loopt. Dat jij zegt dat het paard altijd zo loopt (en dus niet door de spanning van het parcours) baart mij eigenlijk een beetje zorgen :o

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:04

Ik bedoel het niet aanvallend. Maar hoe weet je zeker dat dat het dus niet is als je er geen fysiotherapeut of osteopaat naar hebt laten kijken? :)

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 18:44

@mootje, ik heb niet gezegd dat ze altijd zo loopt, ik zei dat ze op zo'n manier loopt, maar nu lijkt het iets onregelmatig door de spanning en doordat ze terug draaft, enz, enz. dat staat hierboven ook al een paar keer uitgelegd.
@Sannnn, nee mijn reactie is ook niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik weet gewoon 100% zeker dat ze goed loopt, de dierenarts waardoor ze is gekeurd is echt de beste van de regio, een ander paardje die ik eigenlijk wilde kopen is zelfs nog afgekeurd door hem, dus dat laat wel zien dat hij ook best een paard kan afkeuren, en niet zo'n dierenarts is die heel snel een paard goedkeurt.. als er een onregelmatigheid was dan had hij het gezien en het paard afgekeurd. ;)