Toen drong het tot me door dat ik eigenlijk geen wedstrijdpaard meer had, ik had nog wel een kleine fries. Na een zoektocht heb ik dan een zeer leuke merrie gevonden in Nederland, op een uurtje rijden van bij ons. Dame Z (v. Darius) kwam bij ons aan en half juli begon ik haar zadelmak te maken. Ze was 5 jaar dus we konden wel wat doorwerken. Eind juli liep ze haar eerste jumping mee (65 cm).

Natuurlijk had ik ook de fries nog. In de tussentijd had ik hem leren springen dus ook hij ging mee op jumping (95 cm)

Na enkele jumpings met beide paardjes op 80 - 90 cm besloot ik eind augustus met Dame eens een jumping op 1m mee te lopen.

Daarna begon het eventingseizoen en ik deed mee met beide paarden. Ikzelf had al wel enkele jaren ervaring in de eventing maar voor de paarden was het volledig nieuw.

We hebben nu een 4 tal eventings achter de rug en Denzel (de fries) heeft toch al enkele keren een podiumplaats kunnen bemachtigen. Dame doet het dan weer zo simpel dat ze zondag voor het eerst een reeks hoger zal starten.
Ik kan dus wel zeggen dat ik er goed aan gedaan heb om Lightning te verkopen, gezien hij absoluut geen eventer was. Ook de komst van Dame was de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb. Ondertussen staat er voor komend seizoen ook al een 4 jarige Numero Uno klaar.