Ik kan niks weg doen dus kwam er nóg maar een paard bij

Dus ging ik op zoek:
Allround, merrie , jong(2,5-5), geen kasteel, knap, gezond, geen teergevoelige pluisje (want die had ik al in mijn assortiment)
Verschillende paarden gezien, ééntje zo goed als gekocht maar dat liep op het aller- allerlaatste toch stuk op een bemerking. Dus die avond mijn instructeur mijn wensenlijstje doorgestuurd. En jawel; hij zou 'de perfecte' hebben staan.

Bij het kijken was ik absoluut niet enthousiast. Toen ik er op stapte nog minder. (Wat een kleine, iele pony met een lelijk ondersteboven nekje.) Maar mijn instructeur vertelde nog steeds zijn enthousiaste verhaal. Super fijn paard, zoeen kan ik 5 keer achter elkaar verkopen (en ik dacht echt nog, wat een verkooppraatjes, ik ken je al lager dan vandaag toch!)

Maaaaaaar, toen we gingen springen

Nog een keer gaan rijden, haar een keer over een vreemd crossterrein rondgestuurd om te kijken hoe ze op zoiets zou reageren. Een vriendin meegenomen die eerst totaaaaaal niet enthousiast was maar na 2 keer steeds enthousiaster naast mij stond te springen. Zo erg dat ik dacht: houd je mond ik moet haar nog betalen.
Uiteindelijk op verstand toch maar gekocht.

En oh boy

Na een spannende introductie bij mijn ruinen. Waarbij mijn 26 jarige echt zo de geile beer uithing dat hij kilo's afviel en een nageltred bij de merrie door een afgetrapt ijzer werd het heel snel heeeeel leuk.
Mijn kleine, stoere, hete, nuchtere, sensibele, werklustige ponietje (van 1,63)

Van het begin af aan heb ik vertrouwen in haar. Al nemen we echt de tijd omdat a. de weg minstens zo mooi is als de bestemming. b. mijn zelfvertrouwen (in springen specifiek) een kleine knauw had opgelopen na jaren een watje te rijden en c. ik mijn paarden toch niet weg doe dus ik maar beter onze doelen lekker kan uitspreiden om lang samen plezier te hebben.
Dus de eerste maanden vooral gewoon lekker rijden, naar het bos, trailer oefenen etc. Maar van de zomer was het zo ver.
En gelukkig blijkt ze cross hindernissen ook best leuk te vinden en heel gretig te zijn. Dat voorzichtige mag nog steeds iets minder worden

Met enige regelmaat houdt ze er haar eigen meetlat langs die een klein beetje afwijkt

Maar het gaat per training beter en ik leer er ook veel beter mee omgaan.

greppeltje:

(ik kom van een paard af die economie gestudeerd heeft en een stukje efficiënter springt..... Tis te zien)
Inmiddels heb ik mezelf een schop onder mijn kont gegeven en zijn we ook naar wat oefenwedstrijden geweest. En wat een zalig beest is dit zeg. Alsof ze een prof is doet ze net of dat allemaal normaal is en is ze onder het zadel gewoon hetzelfde als thuis.
Ik zit hier echt permanent op te glimlachen. Iedere dag is een feest met dit paard. Mijn vriendinnen lachen me inmiddels uit en maken filmpjes van mijn grote grijns te paard

Er zit wel wat pit in. Dus te lang wachten voor een fotoshoot met een gure oostenwind....

Maar ik kan wel lachen met een paard met een eigen mening en ik weet dat het ook vooral voortkomt uit een bepaalde gedrevenheid waar ik vooral heel veel plezier van heb.
Dus we vinden daar gewoon een weg in.
Het lelijke nekje is inmiddels vervangen door mooie bespiering maar bij drukke momenten kun je er nog een vleugje van bespeuren zoals hierboven.
En omdat ik een allrounder zocht zijn we op de valreep binnen het jaar ook maar op onze eerste L1 dressuur wedstrijd gegaan.
Met 190,5 punten en een ex aeqou 1e plek was dat ook al zeer geslaagd.

Inmiddels heeft ze de hele paardenstapel hier om haar vinger gewonden en maakt ze de dienst uit in de kudde. Zoals dat een zelfbewuste vrouw betaamt.
Ik wens echt iedereen zo'n fijn paard/ zo'n geweldige match toe.
En handelspraatjes bevatten soms gewoon de waarheid. Want mijn instructeur heeft met geen woord gelogen. Ze is perfect voor mij. Op naar heel veel mooie momenten en avonturen.
Technische specificaties: Herald3 x Mermus R. Uit een merrie die zelf M eventing heeft gelopen.