Na een leuk crossseizoen ([SGW-ITP] Crossseizoen van Challenge) zijn we weer aan het springen geslagen!

Challenge is een 7 jarige nakomeling van Asca Z. In de zomer hebben we tussen de crossen door de overgang naar het M springen gemaakt, maar tussen de crossen door blijft het springen op wedstrijd er vaak wat bij, daarom starten we nu eerst weer even flexibel L en M. Kan mooi want de meeste wedstrijden die ik rijd kan je maar één parcours starten per klasse.
Dit is Challenge

5 november mocht hij weer voor het eerst mee op springwedstrijd, Chall was vrolijk en blij en lette op van alles behalve mij

Het weekend er op heb ik in Bronneger gestart. Was ruim op tijd aanwezig en heb dus een heleboel combinaties bekeken. Er stond een 2-fasen special parcours (dan mag je ongeacht het aantal strafpunten ook de 2e fase rijden). Had van te voren natuurlijk geen verwachtingen gezien het resultaat van de wedstrijd er voor, maar toch bedacht dat mochten we foutloos blijven in de eerste fase ik de lijntjes in de tweede fase op een galopsprong minder ging rijden. We bleven foutloos in het L en mijn strategie werkte wat een eerste prijs opleverde in een dik deelnemersveld

In het M had ik in beide fases een balkje.
Bij bovenstaande wedstrijden heeft m'n kleine zusje gefilmd, ze doet haar uiterste best maar je wordt best zeeziek van de filmpjes, die plaats ik dus maar niet

Vorige week donderdag ben ik naar Tolbert geweest, klassiek gelijk op tijd. Daar liep 'ie foutloos in het L en wederom een eerste prijs

Gisteren hebben we weer in Winschoten gestart. Weer klassiek gelijk op tijd. Weer foutloos in het L en weer een eerste prijs

Rondje L
Rondje M
Van mijn instructrice moet ik hem zo weinig mogelijk zijn zin geven, Chall gaat liever op groot af dan dat hij wat dichter moet lopen en dat moeten de stijlsprongen dan vaak ontgelden. In het parcours ben ik er deze keer wat meer mee bezig geweest om hem vrij dicht op de stijltjes te laten lopen, maar dan wel zodat hij nog van de grond af kan komen natuurlijk.
Ik stoor me ontzettend aan het naar rechts weglopen op de filmpjes, daar zal ik dus ook wat extra aandacht aan besteden. Ik rijd hem eigenlijk altijd voor de wedstrijd aan zodat hij wat braver is, had hem gistermiddag thuis ook eerst een uur gereden en hij wilde wat slecht linksom buigen, wel fijn afgesloten, maar hier had ik 's avonds ook nog wat hinder van.
Commentaar mag natuurlijk, maar houd het wel netjes

Bedankt voor het kijken en laat een reactie achter