Challenge v. Asca Z wint 3x op rij!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Challenge v. Asca Z wint 3x op rij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 18:16

Hoi Bokkers :wave:

Na een leuk crossseizoen ([SGW-ITP] Crossseizoen van Challenge) zijn we weer aan het springen geslagen! :)

Challenge is een 7 jarige nakomeling van Asca Z. In de zomer hebben we tussen de crossen door de overgang naar het M springen gemaakt, maar tussen de crossen door blijft het springen op wedstrijd er vaak wat bij, daarom starten we nu eerst weer even flexibel L en M. Kan mooi want de meeste wedstrijden die ik rijd kan je maar één parcours starten per klasse.

Dit is Challenge :+:
Afbeelding

5 november mocht hij weer voor het eerst mee op springwedstrijd, Chall was vrolijk en blij en lette op van alles behalve mij :+ . Resulteerde in 3 balken in het rondje L en hetzelfde resultaat als in het M. Fijn begin dus :') .

Het weekend er op heb ik in Bronneger gestart. Was ruim op tijd aanwezig en heb dus een heleboel combinaties bekeken. Er stond een 2-fasen special parcours (dan mag je ongeacht het aantal strafpunten ook de 2e fase rijden). Had van te voren natuurlijk geen verwachtingen gezien het resultaat van de wedstrijd er voor, maar toch bedacht dat mochten we foutloos blijven in de eerste fase ik de lijntjes in de tweede fase op een galopsprong minder ging rijden. We bleven foutloos in het L en mijn strategie werkte wat een eerste prijs opleverde in een dik deelnemersveld :D .
In het M had ik in beide fases een balkje.

Bij bovenstaande wedstrijden heeft m'n kleine zusje gefilmd, ze doet haar uiterste best maar je wordt best zeeziek van de filmpjes, die plaats ik dus maar niet :')

Vorige week donderdag ben ik naar Tolbert geweest, klassiek gelijk op tijd. Daar liep 'ie foutloos in het L en wederom een eerste prijs :D . In het M 2 balkjes in de combinaties op stijltjes. Helaas was ik hier de filmcamera vergeten mee te nemen.

Gisteren hebben we weer in Winschoten gestart. Weer klassiek gelijk op tijd. Weer foutloos in het L en weer een eerste prijs :D Chall heeft helemaal de smaak te pakken! In het M reed ik in een lijntje iets te veel toe wat een balkje kostte, maar ook hier fijn gereden. Gister is (goed) gefilmd :D

Rondje L

Rondje M

Van mijn instructrice moet ik hem zo weinig mogelijk zijn zin geven, Chall gaat liever op groot af dan dat hij wat dichter moet lopen en dat moeten de stijlsprongen dan vaak ontgelden. In het parcours ben ik er deze keer wat meer mee bezig geweest om hem vrij dicht op de stijltjes te laten lopen, maar dan wel zodat hij nog van de grond af kan komen natuurlijk.
Ik stoor me ontzettend aan het naar rechts weglopen op de filmpjes, daar zal ik dus ook wat extra aandacht aan besteden. Ik rijd hem eigenlijk altijd voor de wedstrijd aan zodat hij wat braver is, had hem gistermiddag thuis ook eerst een uur gereden en hij wilde wat slecht linksom buigen, wel fijn afgesloten, maar hier had ik 's avonds ook nog wat hinder van.

Commentaar mag natuurlijk, maar houd het wel netjes ;)

Bedankt voor het kijken en laat een reactie achter :D

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:27

Wat springt ie ruig!
Ziet er super uit.
Inderdaad dat rechts weglopen is een aandachtspuntje, maar volgens mij weet jij dat prima op te lossen.
Op naar het Z :D

Nayomie

Re: Challenge v. Asca Z wint 3x op rij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:36

Dat ziet er netjes uit hoor. Ga vooral lekker zo door. :D

aitl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:55

Fijn gereden. Je zelfreflectie is prima dus daar begin ik niet over.
Ik denk dat je gewoon regelmatig moet starten zodat je paard wat relaxter wordt, nu schiet hij vooral in het begin nog een beetje over de hindernis, als hij leert iets rustiger te springen zal hij de sprong meer afmaken en dan zit je zo in het z.
Ik weet niet of je dit thuis al doet maar balken voor en na de sprong willen nog wel eens helpen.
Succes verder.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:50

Wat een beest is het toch! Ziet er goed uit (:

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:57

daar is ie weer, leuk paard hoor, springt netjes, je geeft zelf je verbeterpunten al aan, komt vast goed, succes!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 16:24

Wat een leuke complimenten allemaal :D bedankt!

aitl schreef:
Fijn gereden. Je zelfreflectie is prima dus daar begin ik niet over.
Ik denk dat je gewoon regelmatig moet starten zodat je paard wat relaxter wordt, nu schiet hij vooral in het begin nog een beetje over de hindernis, als hij leert iets rustiger te springen zal hij de sprong meer afmaken en dan zit je zo in het z.
Ik weet niet of je dit thuis al doet maar balken voor en na de sprong willen nog wel eens helpen.
Succes verder.

Dankjewel! :D

Hij was met losrijden bang voor een ander paard en dan gaat hij staken in de bocht. Heb 2x een kruisje, een keer een stijltje en een keer een oxertje allen uit draf gedaan en verder dressuurmatig losgewerkt, maar dat is niet genoeg. Zeker het L begon hij dus een beetje onstuimig. Dat is eigenlijk ook vooral de reden dat ik steeds flexibel L en M start, een L parcours durf ik nog wel aan met niet/weinig losspringen maar bij een M parcours trekt dat idee me niet zo. Hij is namelijk snel bang voor de andere paarden in de losrijbak en begint dan met dat gedrag. Het zat er een tijdje compleet ingesleten, zo erg dat hij het thuis zonder andere paarden ook deed, maar daar is hij weer doorheen. Lichamelijk zit hem niets dwars, het is echt puur de bangigheid.
Op les doen we inderdaad balken voor en na de sprong, ook om het sluiten te oefenen want dat doet 'ie ook niet zo graag.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:25

Wat gaan jullie mega makkelijk zeg! Ik zie je regelmatig voorbij komen in de cross topics, maar had nog nooit een parcours van jullie gezien.
Ik vind hem zelf eigenlijk fijner ogen in het M parcours, merk je dat zelf ook? Het lijkt alsof hij daar zijn kracht wat meer kan focussen op de sprong, omdat het net iets meer kost dan in het L parcours. Alsof dat hem meer ligt, zeg maar.
Ik denk dat jullie zo in het Z zitten :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 22:49

Dankjewel :D eerst nog wat punten in het M rijden hoor, we mogen nu nog niet over maar zijn op de helft :Y)

In het M springt hij inderdaad beter dan in het L, dan zijn het niet meer van die hupjes zegmaar. Voor het M was hij natuurlijk wat losser dan voor het L omdat ik daar met 4 sprongetjes van te voren in ben gegaan. Hij springt de zwaardere parcoursen wel beter inderdaad :D Ik had de andere wedstrijden wat problemen met het M omdat hij precies wist waar de hindernissen stonden, dan bleef ik vooruit rijden/oplossen en hem op groot af laten gaan, daar had ik deze keer geen/minder last van omdat ik zelf rustiger bleef rijden en de afstanden daardoor ook mooier kreeg.

Net een hele fijne les gereden en complimenten dat ze duidelijk kan zien dat ik wat met de aanwijzingen doe :))

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:49

Dat bangige heeft ie altijd gehad. Blijft een aparte aap <3
Ze zeggen wel eens dat paarden ook wel eens willen lijken op hun fokker. En dat is natuurlijk een 'bijzondere' persoonlijkheid :D