Een tijdje geleden werd er een vrijspring middag op mn stal georganiseerd, waar je eigen paarden voor kon opgeven. Er was een soort baan opgebouwd in de bak en er werd gesprongen onder begeleiding van een proffesionele ex-springruiter. Ik heb mijn Andalusier merrie Gitana hier ook voor opgegeven, aangezien ze helemaal dol is op springen. Ik kreeg hier nogal wat commentaar op van mensen op stal, omdat ze vinden dat dat niet verantwoord is, een andalusier laten springen. maar mn instructeurs hebben het goedgekeurd dus heb ik haar toch opgegeven.
De springruiter die het begeleidde was erg over Gitana, hij vond haar techniek erg goed, alleen ze moet nog wat oefenen met uitkomen voor een hindernis, als ze te hard aankwam dan snapte ze niet zo goed hoe ze er dan overheen kwam:P
Uiteindelijk heeft mijn meisje over een sprong van 1.40 heengesprongen! verder wilde we maar niet gaan, want dit is al heel wat! zoals je kan zien zou ze hoger kunnen maar dit vond ik niet nodig zegmaar.
even voordat ik hier commentaar op krijg, er ligt geen drafbalk voor omdat het de 2e sprong van van een dubbeltje, de 1e van de dubbel heel laag hoor! En het is zo dat ik haar niet 100keer zo hoog heb laten springen, zodra ze een sprong helemaal goed deed werd die veranderd dus ze heeft de 1.40 ook maar 1 keer gesprongen.
veel kijkplezier en commentaar is welkom! ohja van de hele lage sprongetjes om in te springen zijn geen foto's!!

^Giet netjes over +-80cm

^Gitana jolig, benen alle kanten op:P

^Ik VLIEEG!!

^Hapje bix halen na al heel wat goede prestaties

^Wauw, mn mooie meisje over 1.10

^Close Upje van een wat lagere sprong

^en de 1.40!! trots:D:D
en tot slot:

^even bij je trotse baasje laten zien hoe mooi je bent.