Vaj en ik reservekampioen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Vaj en ik reservekampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 12:44

Vrijdag 15 augustus begonnen de regiokampioenschappen Gelderland voor Vajnic en mij, nadat we ons vanuit kring Achterhoek als eerste geplaatst hadden in de L2 dressuur. Spannend natuurlijk! Woensdag ging er echter wat mis: januari tot en met juli heb ik met een blessure gezeten en ik was net 1,5 maand weg bij de fysio. Woensdags had ik een beetje meer been nodig in de training dan ik eigenlijk had en prompt zat ik weer met de gebakken peren. Donderdag ben ik nog razendsnel naar de fysio gegaan, heeft mijn moeder zware pijnstillers bij de huisarts gehaald en hebben we er thuis ook werkelijk alles aan gedaan zodat ik toch nog kon starten! Donderdagavond besloten om ondanks de pijn en de waardeloze voorbereiding (ik had hem niet meer zelf gereden), wel te starten.

Vrijdagochtend rustig begonnen, rond de middag naar stal en alle voorbereidingen getroffen. Rond kwart voor vier zat ik erop en 40 minuten later de ring in. Vajnic liep erg fijn en was echt 100% bij de les. We kregen 1 fout in de rechtermiddengalop, waar hij even in draf viel omdat ik er niet genoeg aan kon rijden met mijn been. Verder zijn er altijd wel dingetjes die beter konden, zo mocht de middenstap wat actiever en moest hij nog rechter blijven met het wijken. Ik was onwijs blij met mijn score: 215 van de jury op C en 205 van de jury op H!!! Gemiddeld dus 210 (70%) en weer 3 winstpunten om bij te schrijven. Dat ik hiermee bij de 1e 10 van mijn ring zou zitten was eigenlijk geen vraag meer, maar de plaatsing natuurlijk wel. Uiteindelijk won ik deze voorselectie, en dat was alle pijn toch wel waard!

Zaterdagochtend om kwart over 5 uit bed. Om 9 uur stond de dressuur voor het verenigingsteam op het programma. Dat was dus een vroegertje. Ook hier weer een erg fijne proef neer gezet. De rest van het dressuurteam had ook goed gereden en iedereen was tevreden over de proeven. Helaas ontstonden er bij de springers wat foutjes. Vajnic hebben we lekker naar huis gebracht, gezien ik de individuele finale pas om 16.10 hoefde te starten.

Tussendoor bleek dat het verenigingsteam mocht opzadelen. De prijswinnaars stonden in willekeurige volgorde, dus waar we geeindigd waren wisten we niet. Uiteindelijk bleek dat we reservekampioen waren met 1 puntje verschil, dus het was close

Vajnic op tijd weer opgehaald, rustig opgezadeld. Het is fantastisch om te zien hoe behulpzaam mensen zijn! Op een gegeven moment werd er met 5 man aan hem geprutst en Vajnic vond het geweldig, al die aandacht. Rustig losgereden, ik was na 2 proeven al behoorlijk gesloopt met mijn benen. 's Ochtends kreeg ik mijn laarzen al bijna niet aan, maar dat was 's middags helemaal een crime met mijn dikke benen.
Vajnic voelde echt heel fijn aan, nog aan een paar kleine dingetjes gesleuteld en toen de ring in. Net als de andere 2 proeven waren we allebei heel relaxed. Opnieuw een fijne proef en ik was dus helemaal tevreden. Meer zat er op dat moment met mijn blessure niet in. Vajnic heeft zich echt 200% gegeven dit weekend en hij bleef eraan trekken. Wat wil je dan nog meer?

En dan komt het wachten he!
Een paar keer ongeduldig naar de tent strompelen voor de punten, maar nee hoor. Rusteloos op het krukje gezeten en wat kur van de Z2 gekeken, maar elke keer weer terug naar de tent. Toen lagen ze er! 205 (jury C) en 214 (jury H)! Ik was echt dolblij!!!
Maar de plaatsing wist ik daar nog steeds niet mee. De lijsten hingen er een kwartiertje later, prijswinnaars in willekeurige volgorde en ik stond als 5e. Opzadelen!

Voor Vajnic was dat de 1e keer in zo'n grote ring, met springhindernissen, tribunes, zoveel publiek en muziek, maar hij gedroeg zich werkelijk fantastisch. Zo nuchter! En... we waren reservekampioen!!!
Alleen het lintje vond hij niet goed. Toen moest mam hem even vasthouden en kon het lintje snel aan mijn laars gemaakt worden. De kampioenen mochten eerst en hij bleef redelijk rustig. We mochten er uiteraard achteraan en wat heb ik genoten
Hij bleef maar gaan en gaan... lichtrijden kon ik niet met mijn benen maar zijn draf uitzitten was ook een crime!!!
Desondanks wilde ik graag nog een keer!!!
We hebben een geweldig weekend achter de rug en ik ben megatrots op Vajnic. Dat hij er zo voor me was, zo bleef meedenken. En natuurlijk stiekem in dit verhaaltje even een bedankje voor iedereen die mij heeft ondersteund, zowel in de aanloop naar de regio toe, als tijdens de regio. Alle supporters, het was super!!!

Foto's op HAW: [HAW] Vajnic en ik: reservekampioen L2!
Laatst bijgewerkt door Annash op 17-08-08 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Inga

Re: Vaj en ik reservekampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:47

Wauw! Gaaf hoor, van harte gefeliciteerd met je plek als reserve kampioen!

Het is je gegund!

Lovetrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:49

Hey,

Gefeliciteerd Haha!
Ik heb er ook aan mee gedaan maar ja ik zit nog in de B
Maar succes verder

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:53

Nou ik snap dat je gigantisch trots bent Haha! ! Knap dat je met een blessure zo resultaat kan neer zetten. Betekend dat jullie goed op elkaar zijn afgestemd Ja
Laatst bijgewerkt door Yinka op 17-08-08 12:54, in het totaal 2 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:53

Gefeliciteerd wees maar heel trots. Hopelijk gaat het binnenkort beter met je benen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:31

Nogmaals van harte gefeliciteerd!! Tis je gegutn...

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:06

Goed gedaan Shan! OK dan!
Stiekum zijn jullie wel een beetje favoriet! *LOL*

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:39

Ik ben echt heel trots op je Shan! Foto's zien er gaaf uit!
Hopelijk krijg je voor het NK niet teveel last van je blessure Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 23:02

Een prestatie waar je trots op kunt zijn. Super joh en de foto's zien er ook heel fijn uit. Succes op het NK!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 06:43

Wat een leuk verslag Shanna! Jij en Vajnic hebben het gewoon super gedaan! En nu, gezien je onderschrift, heel snel M1 dus. Schiet lekker op. Tong uitsteken

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 17:52

Iedereen bedankt voor de superleuke reacties!
Vaj heeft vakantie Knipoog en ik heb rust. Naar alle waaschijnlijkheid pak ik hem 2 weken voor het NK pas op. En dan hopen dat het wil met mijn benen. Momenteel heb ik geen pijn, maar mijn spieren zijn nog wel keihard. Als ik nu dus ga trainen, weet ik zeker dat het weer fout gaat. Ach, ik spreek uit ervaring, laten we het daarop houden. Clown