Garrano Bruin Junior (1.30m) @ work in Scapa

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FenDT

Garrano Bruin Junior (1.30m) @ work in Scapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 23:12

Vandaag ben ik met Lizzy (Lizzy_x op bokt) mee geweest naar haar pony Bruin Junior. Normaal staat Bruin bij ons op de manege maar hij is nu drie weekjes op vakantie bij Danique (Danique1990 op bokt). Omdat het zulk lekker weer was heb ik wat foto's gemaakt tijdens het rijden. Cool En om haar nieuwe setje even in te wijden hebben we Bruin gelijk maar helemaal in het Scapa/wit gestoken!

Bruin Junior is een Garrano van 1.30 meter hoog. Hij is in mei 5 jaar geworden. Voordat Lizzy Bruin Junior kocht reed ze hem al vaak bij de handelaar waar hij toen stond. Eigenlijk wilde die handelaar hem niet meer weg doen maar uiteindelijk zette zij hem toch te koop. Als Lizzy hem niet zou kopen zou hij naar Zweden gaan maar omdat Lizzy er ontzettend veel moeite voor heeft gedaan heeft ze Bruin Junior toch kunnen kopen. Omdat Lizzy hem niet helemaal zelf kan betalen loopt hij bij ons op de manege mee in de lessen zodat hij gratis gestald staat. Dat hij in de lessen mee loopt maakt het voor Lizzy niet altijd even gemakkelijk want alles wat zij met Bruin bereikt wordt er door de kleine kinderen weer uit gereden, maar die keuze is nou eenmaal gemaakt. Scheve mond Ze rijden dus ongeveer op B-L niveau.

Even over de slof: Bruin Junior is heel erg sterk en wil vaak graag rennen en bokken. Hij heeft ook een hele korte en dikke hals dus voor hem is het moeilijk om te buigen, vooral naar rechts. Lizzy heeft al van verschillende mensen les gehad en die hebben geadviseerd om een tijdje met slof te rijden om hem wat beter bij haar te kunnen houden en zodat het wat makkelijker is om hem te leren buigen. Er hebben al verschillende mensen op gereden die (hoog) dressuur rijden en op dit moment (door de manegelessen) is het eigenlijk onmogelijk om Bruin te leren buigen en na te laten geven zonder de slof. Dit betekent niet dat ze de slof simpelweg aantrekt maar ze gebruikt het echt als hulpmiddel. Ze krijgt zeker ook genoeg begeleiding dus daar zal het niet aan liggen!

Lizzy zal hier onder zelf ook nog commentaar geven.

We hebben trouwens besloten om dit topic bij ITP te plaatsen omdat Lizzy niet persé rijtechnisch commentaar hoeft.

Nou, genoeg gepraat! Lips are sealed Hier komen de foto's!

Meet Bruin Junior:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Stukje wijken om hem wat losser te krijgen. Hierdoor laat hij meestal fijn los en gaat hij meer ontspannen.

Afbeelding
Stelling aanvragen, slof hangt hier mooi los.

Afbeelding

Afbeelding
Stelling aanvragen. Iets strenge binnenhand maar Bruin loopt wel mooi ruim.

Afbeelding
Mooi ontspannen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Doordrammoment! Knipoog Even streng terug nemen.

Afbeelding
Mooi! Kwijl

Afbeelding
Iets op de voorhand.

Afbeelding
En een vers appeltje uit de boomgaard! Brave Bruin Junior! Ach gut

Afbeelding
En weer lekker in de wei met Mio (ShetlanderxWelsh, staat overigens te koop! Lieve super voorwaartse grote maat shetlandmerrie te koop!)

Commentaar mag, graag zelfs, maar hou het aardig!
We weten dat Lizzy voor het "mooie plaatje" te groot is voor Bruin maar qua gewicht kan het nog makkelijk. Graag dáár dus niet over doorzagen. Knipoog

Doei, doei

TheLoes

Re: Garrano Bruin Junior (1.30m) @ work in Scapa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 00:07

Aww, wat een lieve pony! Wat loopt ie ook mooi!
Ik heb zelf een shetlander van 1.10 m waar ik op rij, en mensen vragen mij ook steeds of ik niet te zwaar ben, dus ik ken dat wel Tong uitsteken

Aardpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 00:16

Leuke pony! Echt zo'n lekkere stoere uitstraling Cool

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:44

Bedankt voor de reactie's! Haha!

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:06

Bruinnnnnnnnnn. Haha! Super vet! ziet er goed uit hoor liz! lekker blijven trainen en jullie komen er wel Haha!

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:48

niemand meer? Knipoog

Ylona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:42

WEL.
dit kakhoofd wil natuurlijk wel een reactie geven hehe.
mijn sista heeft deze prachtfoto's gemaakt he!

SUPERVET lizzy.
het ziet er echt goed uit. gaat steeds beter ofniet dan?

DOEI KAK-hoofd Haha!

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:59

Ylona__ schreef:
WEL.
dit kakhoofd wil natuurlijk wel een reactie geven hehe.
mijn sista heeft deze prachtfoto's gemaakt he!

SUPERVET lizzy.
het ziet er echt goed uit. gaat steeds beter ofniet dan?

DOEI KAK-hoofd Haha!

haha dankje KAKHOOFD!
eindelijk weer een reactie! Ja gaat steeds beter, hij is ook veel ruimer gaan lopen.
Maar het IS EN blijft nog altijd een springpony! Clown

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:51

Wat een superleuk pony zeg! Vind 'm echt gaaf! Vind jullie ook een leuke combi, alleen jammer dat de slof op de meeste foto's strak staat. Ik houd er niet van, maar daar zal ik niet over doorzagen Lachen

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:13

imd schreef:
Wat een superleuk pony zeg! Vind 'm echt gaaf! Vind jullie ook een leuke combi, alleen jammer dat de slof op de meeste foto's strak staat. Ik houd er niet van, maar daar zal ik niet over doorzagen Lachen

Bedankt voor de reactie hoor! Haha!
Jaa bruin is echt een coolerd!
Hij was inderdaad niet echt fijn die dag, dus slof zit op somigge foto's wel gespannen, maar dan wel dar hij gewoon met zn hoofd nog omhoog kan als hij dat zou willen. zie je op de vijfde foto!
Knipoog