Tim Lips revancheert zich en eindelijk respect voor die ouwe

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Tim Lips revancheert zich en eindelijk respect voor die ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 15:28

dehoefslag.nl

Na een voor hem teleurstellend verlopen dressuur heeft Nederlander Tim Lips in de cross-country laten zien dat hij mee kan doen met de grote jongens uit de eventing. Het heeft hem een stijging in het klassement op geleverd van plek 41 naar 28. In zijn eerste viersterrencross, tijdens zijn olympische debuut, namen Lips en Oncarlos bij alle hindernissen de kortste route en wisten ze zonder hindernisfouten in een tijd van 8min56 te eindigen, waar de snelste van het veld 8min23 nodig had. Waar gisteren het gezicht bedrukt stond, kon er nu wel een glimlach vanaf bij de benjamin van de Nederlandse ruiterploeg. ‘Dat ik hier op een Olympische Spelen overal de kortste route heb kunnen pakken, daar word ik inderdaad wel blij van. Soms vraag je je af waar je het allemaal voor doet, maar dit resultaat geeft me zo’n kick dat ik meer wil. Oncarlos was jammer genoeg wat te gretig in het begin. Ik moest hem daarom even inhouden om hem niet over de kop te rijden. Vooral het laatste gedeelte is geweldig gegaan. Na vijf minuten lag ik een minuut achter op het schema en bij de finish nog steeds. Ik heb dus niets verloren in het tweede gedeelte. Oncarlos vloog zelfs met een lap lucht over hindernis 23. Hij kan zoveel, dat is niet te geloven. Ik heb door deze wedstrijd wel meer waardering gekregen voor de vijftiende plaats van mijn vader tijdens de Spelen van ’92.’