Lorna @ Scherpenzeel B dressuur, 180+185

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Lorna @ Scherpenzeel B dressuur, 180+185

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 12:12

Hai Doei!

Topic staat op ITP omdat ik op HAW maandag nog een topic had geplaatst ([HAW] Lorna op wedstrijd Nieuwe Heuvel, B 190+172) en je er maar 1 per week mag plaatsen. Alle reacties zijn welkom! Lachen

Gisteren laatste selectie gehad in Scherpenzeel. Ik was op het einde van de dag aan de buurt en vrijdags waren er ook al wedstrijden geweest. Na al die regen waren de ringen ronduit té slecht. Achteraf gezien vond ik het onverantwoord dat is was gestart, maargoed, we hebben de ringen overleefd. Ookal liep Lorna daarna wat kort en waren 'er pezen wat warm toen we thuis kwamen. Vandaag maar even zien hoe ze is.
Verder liep het gigantisch in, we hebben meer in de ring losgereden, we hebben heerlijke stortbuien over ons heen gekregen en het waaide zo hard dat ik voor mn gevoel vanaf geblazen werd en ik mn voorlezer met moeite kon horen Knipoog Heerlijke omstandigheden dus Knipoog

We hebben 180 en 185 gereden. De eerste komende keer dat we starten gaan we L1 (in september). Verder heb ik héel veel gehad aan mn instructrice Lachen We hebben het gevoel weer terug!

Mijn houding is soms bar slecht, op die momenten reed ik tegen de wind in Nagelbijten / Gniffelen Op een een of ander manier voelde het beter om wat naar voren te zitten.
Mn pa heeft op de droge momentjes wat foto's geschoten Lachen

01. Afbeelding

02. Afbeelding

03. Afbeelding

04. Afbeelding

Overgang naar middendraf, neus moet er nog meer uit:
05. Afbeelding

Zelfde:
06. Afbeelding

07. Afbeelding

08. Afbeelding

Naar halsstrekken toe:
09. Afbeelding

Galophulp Bloos :
10. Afbeelding

Hier gleden we even weg:
11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

Ik weet dat ze te veel achter de loodlijn loopt. Ik heb het zo gelaten, ze vind het zelf het fijnste en met deze ringen kon ze gewoonweg niet anders.
En let op de details, rond vliegende modder, doorweekte combinatie en wegzakkende hoeven Knipoog

Sita_

Re: Lorna @ Scherpenzeel B dressuur, 180+185

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:38

Het wil natuurlijk niet zeggen dat je omdat je al een HAW topic lopen hebt je @ work foto's maar op ITP moet plaatsen..
Wacht dan gewoon tot volgende week met plaatsen.. Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 12:49

Waarom niet? Heb een mod gevraagd en je mag je rijfoto's bij ITP plaatsen. Ook als je al rijfoto's bij HAW hebt geplaatst.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:51

Zit dat zo ja? Waarom zijn er dan uberhaupt die nieuwe regels als ze toch omzeilt mogen worden.. Nagelbijten / Gniffelen
Nja, sorry voor mijn post dan .. Ik wist niet dat het mocht.. Bloos

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 13:19

Ligt eraan wat voor een commentaar je wilt. Als dit op HAW had gestaan had ik te horen gekregen dat mijn houding belabberd is en paard te veel achter de ll loopt. Tsja dat weet ik al, en we hebben er een goede reden / verklaring voor. Dus ik wil graag commentaar, maar ook dat vriendinnen kunnen zeggen ziet er leuk uit Knipoog

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:26

Ik snap het.. Knipoog Nogmaals sorry..

Ik vind het er ook aardig netjes uitzien hoor.. Ja Je houding is bij je bekend, maar tegen wind inrijden is niet zo makkelijk.. Aangezien er de laatste tijd aardig wat wind zit.. Lachen

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:33

Rosa ziet er naar de omstandigheden toch goed uit hoor vind ik.
Paard gaat vaak op zeker lopen als het al een keer weggegleden is door de drassigheid, ik geef ze ook geen ongelijk.
Er waren ook wel lekker stortbuien bij hoor gisteren.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 14:13

Hihihi, ik was echt nát tot ín mn ondergoed, arme knol ook. Had zo lekker super gewerkt voor me, mocht ze als beloning nog een half uur in een stortbui rondlopen. Want de uitgang was geblokkeerd door een auto met trailer die vast zat.

@ Sita_ is prima hoor Knipoog eigenlijk wel netjes dat je iemand ergens op wijst!
Ik merkte het tijdens het rijden, als ik tegen de wind in ging hing in naar voren Nagelbijten / Gniffelen Maar rechtop voelde echt niet lekker met die wind.

De foto's zijn trouwens van ring 4, di ewas súper vergeleken met ring 3 Knipoog

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:19

hey rosa!
Ja je had echt pech.. ik weet nietof je mij en maris heb zien staan achter onze paraplu verscholen Nagelbijten / Gniffelen ...
het weer hielp niet mee en de ringen waren idd drama!!! dat waren ze sochtend omhalf 10 zelfs al Bloos! je zag lorna ook meerdere malen aardig weg glijden.. maar ze heet zich groot gehouden Tong uitsteken

wat mij opviel aan jou rijden.. je mag van mij veeeeeel zachter in je had zijn.. laat maar wat losser van voren en dan van achter der onderrijden.. en dan terug nemen op je zit.. of door tijdens het lichtrijden heel langzaam te gaan lichtrijden hier door zal het paard langzamer gaan lopen..
verder mag je van mij je benen meer aan sluiten aan het paard, tenen naar binnen een drijven met je kuit spoor pas gebruiken voor verfijning van de hulp en niet alleen om aan te sporen.. af en toe mag haar neusje er wat meer uit..

verder gefeliciteerd mt je punten en nu hopen dat er een paar uitvallen!

zoie je binnekort vast wel weer!
Doei, doei x

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 17:48

Mn handen streng? Dat kan echt niet, zoveel kracht heb ik niet Knipoog . Ik hield 'er wel goed bij me nu, had ook het idee dat ik 'er letterlijk overeind hield. Maar zodra ik té veel kracht zou zetten met mn hand zou Lorna meteen omhoog komen met 'er hoofd. En ik krijg deksels van potjes niet eens opengedraaid Bloos
Klopt ze was niet heel lekker op mn voorwaartse hulp, maargoed ik geef 'er groot gelijk.

Oja terug op mn zit kunnen we, lange teugel en van draf naar stap Ja Dus we gaan zeker de goede kant op. Binnenkort nog wat lessen van Helma, thuis goed en stevig door trainen en dan in september weer knallen! Haha!

Ik zag jullie niet maar wel de paraplu waar jullie achter stonden Haha! Toch leuk dat jullie kwamen kijken ondanks het honden weer Knipoog

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:03

hey rosa ziet er ondanks de nare omstandigheden toch netjes uit
je probleem met je houding weet je al dus dat ga ik niet nog eens zeggen

nu maar hopen dat er een paar deelnemers afbellen zodat jij naa de gelderse kunt Tong uitsteken

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:22

OoappeloO schreef:
Mn handen streng? Dat kan echt niet, zoveel kracht heb ik niet Knipoog

ben ik niet met je eens.. je kunt ook streng in je hand zijn zonder veel kracht hoor Knipoog
Ik zie op elke foto aardig wat protest *LOL* mond open en ziepen met haar staart...
je zet je handen (waarschijnlijk heb je het niet door) vooral je buiten had vaak van de hals af, richting je boven been en dan geef je kleine "rukjes".., dit verklaart voor mij der open mond wel een beetje... en der hoofd wat tijdens de proef toch een aantal keren omhoog ging Knipoog

maar goed het kan allemaal aan de omstandigheden liggen Knipoog ik zou zeggen let er eens op Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:13

He kijk eens aan daar zijn de wp's die je nodig had Lachen hartstikke goed... ondanks het rotweer ging het volgens mij toch fijner dan de vorige keer, of heb ik het mis?
succes in september!!!
ennuh, ziet er leuk uit Knipoog vind het een fijn paard om naar te kijken...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:57

Even een postje hier Knipoog Ziet er netjes uit, persoonlijk zou ik de beugels een gaatje langer doen (of een uitproberen) en probeer 'm nog wat meer op de achterhand te krijgen (ik zie de strenge handen niet echt trouwens).

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 11:26

Dankje wel Anouska! Ach misschien als er idd een aantal uitvallen Knipoog

Is goed Martine, ik zal 'er zelf op letten en volgende keer met les vragen aan Helma. Ik heb alleen haar of de eigenaren nog nooit gehoord over een strenge hand, alleen dat ik soms een beetje een terugwerkend handje heb, maar dat gaat al veel beter Lachen

Thanks Inge! Lachen Jep nu lekker B+11! En het ging idd veel fijner dan de vorige keer, geen getrek en lekker aan de hulpen.
En tsja, Lorna is wel een knapperd, alleen als je 'er op stal zou zien, dan zou je 'er niet veel voor geven, maar zodra ze lekker aan het werk is... Vingers aflikken

En ook jij bedankt Lovely! Beugels langer...? Bloos! Nou ik ga het eens uitproberen, maar ik denk dat ik hierbij zal blijven!
We zijn idd al bezig om 'er meer op de ah te zetten, veel juist gereden overgangen en ik moet meer van achteruit denken ipv vanuit het midden. En het werkt wel Lachen

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:39

jammer dat de ring niet te rijden was!
en jammer van je punte al vindt ik ze niet slecht!!
doe het je niet na denk ik Tong uitsteken
hoopen dat er veel uitvallen en dat jij gewoon mee kan doen want je verdient het wel!!!

probeer je handen niet vast te zette maar dit kan een een moment opnamen zijn!

zonde van die witte hoefjes Clown
hoop dat je ze niet gewasse had anders had je het voor niks gedaan Ach gut

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 19:06

Thanks Roos! Nee ik had 'er hoeven en benen niet gewassen, ik had al zo'n vermoeden dat het modderig zou zijn *LOL*

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:14

Hey,Rosa!
lees ik eroverheen ofzo? Bloos maar ben je door of niet? Lachen

Ziet er netjes uit hoor, vooral met zulke (weers)omstandigheiden OK dan! Ja

Probeer idd je schouders iets naar achteren te doen, maarja, zoals je al zegt is dat erg moeilijk met de wind Clown Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 15:31

Thanks Mel Lachen
Neuh ik ben net niet door, sta nu 4e reserve. Dus een kleine kans dat ik naar de Gelderse kan.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 00:34

heey rosa, ziet er leuk uit,
leuk paard is het.
Verder is commentaar al gegeven, en k zal voor je duimen dat er mensen uitvallen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 11:57

Dankje wel Saskia! Lachen

Tot nu toe is er nog niemand uitgevallen Tong uitsteken

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:19

Leuke foto's weer Lachen

Op foto 1 valt mij op dat de buitenteugel slap hangt, bij foto 2 is ie er alweer wat bij. probeer heel constant contact te houden op 2 teugels erg belangrijk...
voor de rest kwa bodum en regen ziet het er goed uit !!!!!!!!!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 18:31

Dankje Marijke! Haha!
Mmmmzz ik ben er niet overuit of het mn teugel of iets op de achtergrond is. Teugel zou wel kunnen, ik laat links soms te lang worden volgens mn instructrice, dus dat wordt er al uit geramd door 'er Knipoog