Pride van Pink_Horizon at springwork!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Pride van Pink_Horizon at springwork!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 21:46

Jullie kennen Pride vast allemaal wel! Die knappe Welsh Cob merrie van Pink_Horizon.

Ik heb haar een aantal keertjes gereden, en kim vroeg of ik wilde springen. Daar zeg ik uiteraard geen nee tegen!

Omdat Pride niet mijn pony is, rijd ik dus ook geen niveau.

Mijn eigen commentaar is, dat ik moet letten op mijn voeten, meer mee moet geven, en beter tussen dr oren moet kijken!
Dit was overegins de eerste keer springen met pride!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SteffiiY

Re: Pride van Pink_Horizon at springwork!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:47

vind het er heel erg mooi uitzien! vooral het rose oornetje erbij.
zoals je zelf al zegt, let op met je handen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:52

Eerste keer is altijd lastig.
Als ik zo naar de foto's kijk was ze behoorlijk onstuimig of niet? Ik vind het er een beetje heftig uit ziet.

Die galopfoto's is wel exht heel netjes!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:54

Hihihihi jou gezicht is zo in het groot nóg leuker *LOL*
Nee grapje, ik vind dat je het super goed doet en ben blij dat je Pride wat wegwijs maakt met de balken dan durf ik wellicht ook wat hoger dan die struikel balkjes *LOL*

Vind het wel vreemd dat ze zo 'shaggie' kijkt.. Ze vind het zo leuk en trekt zo op de hindernissen af. Gekke pony.
En waar je op moet letten? Dat je niet te bang moet zijn om even streng te zijn als ik erbij sta als ze haar ''cobfratsen'' uithaalt. Weet zeker dat ik de enige ben met dit commentaar Clown *LOL*

una_diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:12

leuk dekje Knipoog heb m ook maar dan dressuur! Ziet er goed uit hoor!

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:51

heey,

die 1e foto is wel erg mooi zeg!! Haha!

maar zoals Iris82 al zegt vind ik het er ook een beetje snel uitzien.. net alsof ze zo op de hindernis is komen afstormen.. of ik zie dat verkeerd hoor Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:56

Ik vindt het er niet echt beheerst uitzien. Het lijkt me dat de pony gewoon heel snel erover heen gaat om te springen, maar niet om het springen te oefenen.

Op de eerste foto zit je heel netjes, maar bij heet springen moet er nog wel wat veranderd worden. Probeer beheerster mee te springen, en niet verlichte ziten wat meer teugel zodat ze 'beter' springt. Probeer eerst lekker een relaxt sprongentje.

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:07

Probeer inderdaad meer je handen mee naar voren te geven, zodat ze zelf ook ontspanner zal gaan springen.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:07

HAW->SPR ITP

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 10:47

dat snelle valt eigenlijk best wel mee! Ze springt toch netjes onder mij, en wacht ook totdat ik haar over de hindernis loods.

Mijn handen moet ik idd beter opletten! Heb ik gister ook al wel geprobeerd. Moet zeggen het was voor mij ook een beetje onwennig op haar, voor de eerste keer springen.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:47

Ik denk dat het allemaal super vertekend.. Vind het knap dat mensen van foto's af kunnen zien of een pony onstuimig springt. Neem aan dat je dat afleid van de:
- Ongelijke benen
- Zandverstuiving erachter.

Tja, mijn paard springt ook met ongelijke benen, vooral lage hindernissen omdat ze er dan meer overheen galopperen in plaats van springen. Bovendien een paard met mindere technieken heeft hier sowieso last van.

De zandverstuiving is gewoon een gebrek aan regen :S

Paard gooit hoog op, ziet er omstuimig uit, maar ik vind het een leuk begin met springen Lachen

Succes.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:42

Ziet er erg gespannen uit,
probeer de pony wat meer zijn sprong te laten ontdekken,
wat meer meegeven, en (weet niet of je dat dee Clown ) een volte rijden (in galop) voor je de sprong neemt.
soms wat meer je tenen naar binnen (vind dat je bij de meeste spring foto's toch erg netjes je tenen bij je houd Cool , met springen vergeten veel ruiters die (ik ook wel hoor:+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:47

Het geeft inderdaad niet zo'n ontspannen beeld, maar goed ik begrijp dat jij ook niet de vaste ruiter bent Lachen

Pony drukt z'n rug weg en jij bent op een aantal foto's wat achter in de beweging.
Ook lijk je je handen wat vast te zetten..

Probeer wat dichter bij je pony te blijven en naar voren te kijken, op de grond valt weinig te zien Knipoog

Met deze pony kan je wellicht een rij in-uitjes neerzetten om hem elastischer te krijgen en wat sneller in de reflexen.
En zo leert hij ook wat meer mee te denken.

Voor zulke simpele stijltjes als dit zou ik lekker een drafbalk leggen, het helpt jou en de pony alleen maar meer Ja

Later kan je dit wat uitbouwen naar een simpel lijntje op 11,5 meter met een galopbalkje ertussen, leert hij wachten en terugspringen, wat z'n techniek alleen maar ten goede komt.

Het lijkt op zich geen verkeerde pony, alleen z'n techniek moet nog wat beter en hij lijkt wat slecht te wachten voor de sprong.
Maar goed, dat is slecht te bepalen a.d.h. van foto's, dus ik kan het ook helemaal mis hebben.

Succes nog verder!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:44

pride ziet er leuk uit!!

over het springen kan ik niets vertellen....heb er de ballen verstand niet van...