Fellow@work met Naomi

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vivana

Fellow@work met Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 07:36

Nou hier zijn ze dan eindelijk weer ,voor 't eerst écht in de les (groeps-les) rijden,gewoon een uur :D
Het is al moeilijk voor Naomi om te luisteren. (normaal is Nee dus ook Nee,zal de leeftijd wel zijn hoor en nu lette ze heel goed op en doet wat haar wordt op gedragen).
Ik ben in ieder geval super trots op d'r.(en voor diegene die t nog niet weten Naomi moet nog 6jr worden)
Fellow heeft hier een stiekje aan zodat Naomi deze keer geen armen van een meter kreeg.
De neus omhoog kon hij wel degelijk.
Ze hebben geoefend hoe je kon zien hoe je op 't goede been lichtrijdt, stelling rijden op de lange zijde (dit was nieuw voor Naomi). Dan grote volte en gebroken lijnen afwenden en recht over de A-C-lijn rijden. Het oefenen om in de goede galop te rijden doen we al van t begin af aan niet goed is terug en opnieuw.
Afbeelding keurig recht in de houding
Afbeeldingheel serieus oplettend
Afbeeldingkijk 't neusje eruit...
Afbeeldingzoekend naar de hand
Afbeeldingtja dat hoord er ook wel eens bij... :o
Afbeeldingstelling in stap (oefenen oeps pakt m net te hard)
Afbeeldingen hier had ze naartoe gewerkt SUPER!
Sorry voor t slechte beeld kwaliteit :o :o
van hand veranderen en gebroken lijn
o.a de galop
stelling rijden etc.
Opbouwende kritiek is altijd welkom en natuurlijk kan en moet Naomi nog héél veel leren,maar goed ze is ook nog zéér jong..

Grietje_1

Re: Fellow@work met Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:39

Wat een schatjes saampjes zeg.. mooie combi hoor!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:30

Leuke combi!
Ik snap alleen het gebruik van het elastiek niet? Hoe werkt deze nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:30

Echt een leuke combi samen..
Maar ik vind ook dat ze al goed kan rijden hoor!!
Echt al gericht ergens natoe rijden, kan denk ik wel wat moois worden Pling

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:31

Gaaf beestje:D
Knap ook hoe dat meisje van bijna 6 dat paardje zo rijd echt super gaaf:D
dat wordt nog wel wat!!:D

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:37

Oh wat een lieve combi

Opatouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:46

Echt super leuke combinatie!:D

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:58

Wauw! Zo jong en dan al zó rijden! Knap hoor! Ziet er netjes uit! Ik vind het jammer dat ze met elastiek rijd, vooral zo jong hoeft dat beestje echt niet in de krul getrokken te worden. Laat het lekker hangen, of zoek een makker beestje als het meisje hem niet kan houden. Vind het een beetje zonde.

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:08

Mrln90 schreef:
Wauw! Zo jong en dan al zó rijden! Knap hoor! Ziet er netjes uit! Ik vind het jammer dat ze met elastiek rijd, vooral zo jong hoeft dat beestje echt niet in de krul getrokken te worden. Laat het lekker hangen, of zoek een makker beestje als het meisje hem niet kan houden. Vind het een beetje zonde.

Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens, ze is nog zo jong, hoeft nog niet in de krul te lopen. Maar dat is mijn mening, vorderest leuke pony!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:16

Ik vind een elastiek helemaal niet erg bij jonge kinderen. Zolang je het maar heel losjes vast doet, je krijgt dan een effect dat het net stimuleert om het hoofdje beter naar beneden te doen; ze kunnen wel met hun hoofd omhoog lopen,maar het kost dan gewoon net wat meer moeite. Ik gebruik dat zelf zo ook en vind er niets op tegen. Zeker niet bij zo'n jong kind!

Ze zit super netjes hoor, vind het er heel leuk uitzien. Paardrijden is nog best moeilijk, zeker voor zo'n jong ding! Dus knap dat ze dit al bereikt heeft! Ze zit mooi rechtop en wat een mooi paardje zeg!

Ze heeft hier en daar wel een beetje pianohandjes, maar ja, zou bijna zeggen: wie niet. Ook geen schande als je 6 bent he! Duivel

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:23

Wat een super lieve combinatie zeg!

Zelf zou ik ook niet kiezen voor een elastiek.
Het maakt toch helemaal niet uit als hij gewoon zonder loopt en niet op het elastiek nageeflijk loopt?
Laat haar eerst lekker zonder leren sturen.
Straks is ze handig zat om het zelf te leren.
Overigens horen de paarden lekker uit zichzelf te zakken.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 18:39

Bedankt voor jullie leuke reakties....
Even over 't stiekje ofwel halsverlenger.
De reden dat de meeste kinderen paardrijden niet meer leuk vinden is omdat ze óf een eigenwijze pony hebben óf eentje waar ze telkens vanf keukelen omdat t paard hun uit hun zadeltje trekt. Wij hebben heel wat bij te zetten maar zo'n ukkie...nee helaas die niet en daarvoor heb je dan hulpmiddelen.
Fellow is ALLES BEHALVE SNEL (een voorwaartse pony wordt hier niet rustiger van hoor...)!! Een tikje flechmatiek met een "mindere" ruiter en een súper pony voor een gevorderde.
Licht in de mond een ringvinger kneepje is genoeg ( zónder hulpmiddel ) Wijken ,schouder-binnenwaarts en travers hij kan t allemaal. Ik heb 'm bijna 2jr voor Naomi en ik wil hem houden zoals ik 'm kocht...en dat is ie nog!!! Gelukkig

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:47

Leuke pony. Volgens mij is het elastiek niet om de pony in de krul te krijgen, maar om te zorgen dat de pony niet met de neus naar de grond kan en dus de amazone uit hwt zadel trekt. Ik vind het juist verstandig bij zon jonge ruiter. Nu kan ze zich concentreren op het leren paardrijden ipv alleen maat bezig te zijn op de kont te blijven zitten!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:12

WinBinChes, ze leert nu niet paardrijden maar ze leert netjes zitten Knipoog

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:19

Met het elastiek heb ik niet echt veel moeite want in andere topics rijd ze daar niet mee. Dus het is volgens mij niet zo dat ze altijd met het elastiek rijd, correct me if i'm wrong.
Waar ik wel moeite mee heb, als ik ook in je andere topics kijk, is dat zo'n jong meisje al met spoortjes rijd.
Nu rijd ze er niet mee maar ik vraag me wel af waarom bij andere topics wel. Of ik heb het helemaal verkeerd gezien, maar dan moet ik echt even naar Hans voor een nieuwe bril.
Voor de rest vind ik het een goede en mooie combi maar moet ze nog wel haar handjes rechtop houden maar dat komt vanzelf wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:09

Normaal zouden we hier een slotje op zetten met de mededeling dat topics openen waar je zelf niet de ruiter/amazone van bent op HAW niet mag, en dat de amazone zelf een topic mag openen.
Maar gezien de leeftijd van de amazone lijkt me dit niet echt een goede oplossing. Clown
Dit soort topics mogen wel op ITP, en juist omdat ze nog zo klein is en de technische termen nogal moeilijk zijn om te geven voor zo'n jeugdig talentje, past het topic ook beter op ITP en verplaats ik het daar naar toe.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:15

Kelly_Taco schreef:

En om goed paard te rijden moet je goed zitten en goed sturen Knipoog

Lisettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:22

Leuk!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:06

aaah, hoe sgattig! Haha!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:28

WinBinChes schreef:
Kelly_Taco schreef:

En om goed paard te rijden moet je goed zitten en goed sturen Knipoog

Dat ben ik met je eens.
Maar dat kan je ook leren terwijl je pony niet aan een elastiek loopt.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:55

Nou volgens mij loopt hij niet áán een elastiek, aangezien de pony er niet door aan de krul wordt getrokken. Maar we hebben duidelijk een andere visie erop.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:04

WinBinChes wil je beweren dat de pony hier niet door in de krul wordt getrokken? Zou je dan nogmaals een blik willen werpen op deze foto's? Wat ik zie is namelijk een pony die onwijs 'aan de teugel' (in de krul) loopt. Ik heb ook de andere topics van ts gezien, daar loopt het ponytje wel degelijk met een elastiek.

De goede volgorde van leren rijden is volgens mij eerst de pony in bedwang houden (meestal leer je namelijk rijden op een geschikte pony) en daarna pas gaan kijken naar de perfecte houding.
Volgens mij moet ts eens gaan kijken naar een geschikte pony om zo'n kleintje mee te leren rijden, dit meisje heeft er duidelijk érg veel plezier in, jammer dat er zo onvriendelijk met de pony omgegaan wordt.

Maar ts is het hier duidelijk niet mee eens, gezien de boze mailtjes die ik krijg over de pm.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:35

Ik kijk wel goed. Op foto 3 is duidelijk te zien hoeveel ruimte het elastiek bied. het neusje is er daar helemaal uit, maar goed, zoals ik al eerder zei, verschillen we gewoon van mening prima toch? Eerst leren zitten en dan pas pony's in bedwang leren houden. Met een goede zit heb je de helft namelijk al te pakken. En dat is nu eenmaal mijn mening.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 10:04

Mrln90 schreef:
WinBinChes wil je beweren dat de pony hier niet door in de krul wordt getrokken? Zou je dan nogmaals een blik willen werpen op deze foto's? Wat ik zie is namelijk een pony die onwijs 'aan de teugel' (in de krul) loopt. Ik heb ook de andere topics van ts gezien, daar loopt het ponytje wel degelijk met een elastiek.

De goede volgorde van leren rijden is volgens mij eerst de pony in bedwang houden (meestal leer je namelijk rijden op een geschikte pony) en daarna pas gaan kijken naar de perfecte houding.
Volgens mij moet ts eens gaan kijken naar een geschikte pony om zo'n kleintje mee te leren rijden, dit meisje heeft er duidelijk érg veel plezier in, jammer dat er zo onvriendelijk met de pony omgegaan wordt.

Maar ts is het hier duidelijk niet mee eens, gezien de boze mailtjes die ik krijg over de pm.

Of wederom deze ontzettende domme opmerking van jouw.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 10:08

WinBinChes schreef:
Ik kijk wel goed. Op foto 3 is duidelijk te zien hoeveel ruimte het elastiek bied. het neusje is er daar helemaal uit, maar goed, zoals ik al eerder zei, verschillen we gewoon van mening prima toch? Eerst leren zitten en dan pas pony's in bedwang leren houden. Met een goede zit heb je de helft namelijk al te pakken. En dat is nu eenmaal mijn mening.

helaas ze begrijpt t nog steeds niet.......en idd op de andere topic ( van ruim een jaar geleden stond ie behoorlijk strak die stiek).Volgens haar nu ook Dromen
Ben blij dat wij t wel samen eens zijn (en niet alleen wij samen),het lijkt wel of of we t hier met een volwassen ruitertje te maken hebben Dromen Dromen ).