Om 5 uur begon de veterinaire keuring. Het was erg druk om het keuring gedeelte en de paarden werden erg onrustig, ik ben ik het zand gedeelte achter de keuring gaan staan om Maiko weer rustig te krijgen. Toen ik aan de beurt was, waren de paarden wel weer rustig. Dit was voor mij de eerste keer dat ik een veterinaire keuring moest doen. Gelukkig hielpen de mensen die de veterinaire keuring deden mij heel goed. Maiko was in 1 keer goed gekeurd, wat betekende dat ik mocht starten. Er waren 3 paarden niet door de keuring heen gekomen.

Even lekker kriebelen om rustig te worden

Nog een beetje frunniken

Wachten

Nog even wachten

Netjes laten staan zoals het hoort (wist ik veel hoe ik hem neer moest zetten, hier heeft de keurder me dus bij geholpen, hihi)
Na de keuring waren we aardig moe, we hadden er al een hele dag opzitten. We hebben Maiko lekker op stal gezet en alle spullen gezet zoals ze moesten staan.
Na het eten zijn we naar het hotel gegaan, onze tomtom kon geen GPS signaal vinden, best lastig zoeken dan… Rond 8 uur zijn we weer naar Maiko gegaan om nog even te trainen. De training ging erg fijn.
’s Nachts hadden we nogal pech, rond 4 uur ging het brand alarm! Dit kwam doordat iemand op zijn kamer zat te roken, terwijl dat verboden is.
Vrijdag: Ik moest om half 12 starten als startnummer 4. Ik vond mijn proef best netjes gaan, maar wel wat spanning. Van 2 jury’s kreeg ik boven de 60%, waar ik erg blij mee was, maar van 1 jury kreeg ik ruim 5% lager, erg jammer maar het commentaar van deze jury was wel terecht, alleen strafte hij het wel heel streng af. Met deze proef eindigde ik vrij ver onderaan het klassement. Ik heb b\mijn protocol goed doorgenomen en hem de volgende dag met losrijden gelijk de dingen beter proberen te doen, meer hierover vind je in het verslag van zaterdag.
’s Middags had ik lekker veel tijd om rustig aan te doen, toen ben ik de stallen gaan versieren.

Vlaggetjes

Maikies stalletje

Close- upje
Vanuit onze tent, hadden we uitzicht op een vijvertje, niet echt handig als je met je paard ging wandelen, maar het zag er wel leuk uit!

’s Avonds werd er bij het bospad richting de stallen een ontzettend leuke sfeerverlichting aan gedaan.

’s Avonds kregen we van overbuurmeisje Sanne te horen dat mijn buurtmeisje Puck de volgende dag jarig was, maar we hadden helemaal geen cadeautje. We hebben toen aan iemand gevraagd waar je iets leuks kon kopen, we werden richting station gestuurd. Bij het station hebben we een mooie bos bloemen voor Puck gekocht, ze vond dit een hele leuke verrassing.
Zaterdag: Ik moest om 12 uur starten, dit keer mocht ik in de hoofdring, dat was natuurlijk erg leuk! Ik was erg benieuwd hoe mijn punten zouden worden, aangezien ik erg goed op de kritiek van vrijdag gelet had. In de hoofdring hangt een live scorebord, dit heeft een enorme aantrekkingskracht en het kost soms best moeite om er niet stiekem op te kijken. Ik heb 1 keer mijn score gezien, dit was toen ik er recht op af reed.
Ik kreeg uiteindelijk van alle 3 de jury’s boven de 60% en mijn eindscore was 61,00%! Ik heb geen enkele keer onder de 60% gezeten deze proef (dit heeft mijn moeder bij gehouden). Ik eindigde deze dag als 5e in het klassement! Ontzettend gaaf vind ik dat. De eerste 4 mochten door naar de grote finale, dat was voor mij natuurlijk wel jammer. Tijdens het losrijden had iemand alsnog besloten om niet te starten omdat het gewoon echt niet ging, als zij wel de ring in geweest was, had ik prijs gehad (door het aantal deelnemers was nu minder was had ik die net niet)

Ook deze nacht hadden we last van het brand alarm, tot 2x toe, de receptie wist niet waar het vandaan kwam.
Er komt nog een film van deze proef bij HAW
Zondag: Ik moest om kwart over 3 starten, vandaag kwam mijn vader kijken. Ook vandaag heb ik weer wat met het kritiek van de jury’s gedaan. Ik heb hem van voor iets losser gelaten, dat was natuurlijk wel even wennen, daarom lukte in mijn proef ook niet alles even netjes. Ondanks dat heb ik geen spijt dat ik dat uitgeprobeerd heb, want het totaal werd er wel een stuk fijner van, nu nog flink trainen op de afwerking in deze houding. Van 2 jury’s kreeg ik even veel als zaterdag, daaraan kun je dus ook zien dat het totaal nu beter is, de zelfde score maar een veel mindere afwerking.
Ik heb een hele tijd als nummer 3 gestaan, tot dat de laatste kwam, toen zakte ik naar 4, helaas waren dit keer maar 3 prijzen, alweer geen prijs!
Ondanks dat ik weer net geen prijs had was ik ontzettend tevreden met het resultaat!

Na de uitslag zijn we de spullen in gaan pakken en weer richting huis vertrokken.
Ook van vandaag komen nog foto’s bij HAW!
Zodra ik een HAW topic heb, zal ik het laten weten.

?