Leuk dat je ook even dit toppic bekijkt!

Als eerste: ben niet genomineerd, maar daar gingen we ook écht niet voor.
Ik zag dit als een unieke kans om te leren hoe ik Kalimero in een nieuwe, spannende omgeving toch in de ontspanning kan krijgen. Aangezien je bij de selectiedag toch wel iets druk en spanning hebt. De bak ongeveer hetzelfde is opgedost als in een wedstrijdring en er enge dingen zijn, stellage -> camera -> iemand die in de bak zit -> doeken etc. was dit dus echt een ideale plek om dat te oefenen. Daarbij komt ook nog dat je hier 15 minuten aan de gang kunt, 15 minuten de tijd hebt om je pony gerust te stellen i.p.v. 6 minuten en ook nog is figuurgebonden, en daar heeft Kalimero volgens mij echt wat van geleerd! Dus hoop dat er nu ook wat minder spanning in de proefjes zal zijn

Was dan ook énorm blij en trots dat Kalimero lekker ontspannen liep, gewoon elke hoek in wou, hij het gewoon allemaal zo rustig bekeek en over zich heen liet komen! Mijn doel was gehaald

Nou hier een selectie uit de 40 foto's (

1. Nog lekker slaperig na een lange rit van ruim 1 uur en een kwartier..

2. Opzadelen, met me 3 grooms

3. Z'n lekkere koppie

4. Wij 2, echt zo'n leuke foto!!

5. En we gaan weer slapen

6. Nee hoor, we zijn niet verwaand

7. Hij bekijkt het allemaal rustig, net 1 rondje door de bak..

8. Hallooo daaar! Sta ik er goed op???

9. Hakken uitdrukken, handen niet vast zetten, en er wat meer door vragen.

10. Idem.

11. Wanneer doe ik het nou is??

12.

13. Ben niet blij hoor (

14. En dat verdiend een klopje! Super pony

Wel jammer dat de foto's van het rijden de 1e 2/3 rondjes zijn gemaakt, want toen was hij nog een beetje kijkerig wat al snel veranderde. Hij kwam heel fijn in de ontspanning en liep lekker nageefelijk. Heb toen hij wat onstpannender was, en toen die terug kwam in tempo nog een hele goede tip/hulp van Laurens gehad. Om hem toch in die ontspanning nog voorwaarts te houden, want dat is het probleem. HIj kan heel lekker ontspannen lopen, maar komt dan ontzettend terug in tempo. Ben echt blij dat Laurens daar even mee heeft geholpen, want hier liepen we dus telkens tegen aan. Ook op concours verliezen we hierdoor net wat puntjes.
Verder moeten we erg werken aan:
- Drijven met KUITEN!! (wordt ook aan gewerkt)
- Hanen niet vastzetten, hoewel ik hier niet echt het gevoel van heb maar ga er zeker op letten.
- Vooruit kijken

- Voorwaarts blijven, wat wel lukt als die gespannen is

Verder jullie nog dingetjes?

En owja, welke foto's zal ik bestellen

En Julia en Hans héél erg bedankt voor de top foto's

Was trouwens ook nog grappig, m'n ouders waren wat later naar de kantine gekomen 's ochtends dan wij om ons te melden etc.
En toen waren ze nog even bij die vrachtwagen van laurens staan kijken, was Laurens naast me vader gaan staan.. en me vader kijkt zo heel vrolijk op die vrachtwagen waar nota bene die foto nog groot op staat ook nog

En volgens hem had Laurens mij al direct in de gaten, en was die vooral heel erg aan het kijken naar onze ring dan de andere.. Dat is mij (gelukkig) niet opgevallen, want dan was ik echt dood gegaan van de zenuwen

Als ik nog wat vergeten ben, zal dat vast nog wel naar voren komen in dit toppic.. maar volgens mij ben ik niets vergeten te vertellen?
Heb iig zelf onwijs veel genoten, het was écht een topdag!!

Groetjes!