Het begon lekker deze week toen ik dinsdag "even" mn verstandkies ging laten trekken. Ik kreeg er een heel dik gezicht van en dat zorgde ervoor dat ik t/m vrijdag Play niet zelf kon doen en voor vrijdag avond mn les af moest zeggen. Dus niet geoefend had voor mn wedstrijd.. Wel wat kleine dingen natuurlijk.
Zaterdag ben ik erop gegaan om te kijken of ik nog last van mn wang/kaak enz zou hebben (de zwelling was gedeeltelijk weg, maar nog niet helemaal). Het rijden ging best wel lekker en toen besloot ik vandaag toch mee te starten. Wilde die eerste keer achter de rug hebben.
Bij het losrijden waren Play en ik beide gespannen en toen hoorde ik ook nog eens dat er 2 niet op waren komen dagen, dus we moesten ff wat eerder
Heel fijn als je paard gespannen rond loopt.. Gelukkig hebben we iets tijd kunnen rekken met zn allen en toen ruim 10 eerder gestart. (Terwijl ik die 10min eigenlijk hard nodig had!!)De eerste proef was ik relaxed, maar Play was superrr gespannen en zenuwachtig. Witte hekjes waren eng, pionnen hadden ze in de hoeken laten liggen (bedankt!) Maar hij is overal netjes langs gegaan omdat ik dat van hem vroeg, dus was erg tevreden! Beetje jammer dat ik alleen maar een halve volte in galop reed ipv een hele.. Maargoed niets aan te doen en ben gewoon door gereden!
Tweede proef ging een stuk lekkerder, Play was los en ietsje meer ontspannen (al liep ie nog gezellig hoog rond te kijken, maargoed.. tis maar een B-proefje). Ik ben ook niet verkeerd gereden! Had dus een heel goed gevoel over die proef.
Uitslag:
De eerse proef waren we 4e met 173 punten. Had 0 punten gekregen voor de halve volte.. Had ik daar een 7 voor gehaald (zoals mn andere volte in galop) had ik winst gehad. En de jury zei: ik tikte nog op t raam, maar je reed door en toen kon ik er niets anders van maken
De tweede proef waren de 1e met 183 punten!
Ben echt super trots dat de eerste wedstrijd zo netjes is verlopen en zeker na de halve week niets gedaan te hebben! Aangezien Play nogal te keer kan gaan; steigeren, rennen, bit pakken en stuiteren als een hert..
Wat ook een super gevoel gaf was dat Play zo zenuwachtig en "bang" was en voor mij toch zn oefeningen deed! Echt super!!
Geeft me weer moed om over 2 weken het hele weekend te starten.. nieuwe ronde, nieuwe kansen..
Hier 3 foto's:

Wat een kop heb ik incl dikke wang

Wat een mooi ventje is t toch..

Tijdens losrijden, wat we aant doen waren.. Geen idee

Filmpje is onderweg, moet m nog even op de pc zien te krijgen

Zonde van die halve volte..