Playboy en ik B debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karlijn1985

Playboy en ik B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 23:36

Na 4 maanden trainen hebben Playboy en ik onze eerste B proef gereden.

Het begon lekker deze week toen ik dinsdag "even" mn verstandkies ging laten trekken. Ik kreeg er een heel dik gezicht van en dat zorgde ervoor dat ik t/m vrijdag Play niet zelf kon doen en voor vrijdag avond mn les af moest zeggen. Dus niet geoefend had voor mn wedstrijd.. Wel wat kleine dingen natuurlijk.
Zaterdag ben ik erop gegaan om te kijken of ik nog last van mn wang/kaak enz zou hebben (de zwelling was gedeeltelijk weg, maar nog niet helemaal). Het rijden ging best wel lekker en toen besloot ik vandaag toch mee te starten. Wilde die eerste keer achter de rug hebben.

Bij het losrijden waren Play en ik beide gespannen en toen hoorde ik ook nog eens dat er 2 niet op waren komen dagen, dus we moesten ff wat eerder Verward Heel fijn als je paard gespannen rond loopt.. Gelukkig hebben we iets tijd kunnen rekken met zn allen en toen ruim 10 eerder gestart. (Terwijl ik die 10min eigenlijk hard nodig had!!)

De eerste proef was ik relaxed, maar Play was superrr gespannen en zenuwachtig. Witte hekjes waren eng, pionnen hadden ze in de hoeken laten liggen (bedankt!) Maar hij is overal netjes langs gegaan omdat ik dat van hem vroeg, dus was erg tevreden! Beetje jammer dat ik alleen maar een halve volte in galop reed ipv een hele.. Maargoed niets aan te doen en ben gewoon door gereden!

Tweede proef ging een stuk lekkerder, Play was los en ietsje meer ontspannen (al liep ie nog gezellig hoog rond te kijken, maargoed.. tis maar een B-proefje). Ik ben ook niet verkeerd gereden! Had dus een heel goed gevoel over die proef.

Uitslag:
De eerse proef waren we 4e met 173 punten. Had 0 punten gekregen voor de halve volte.. Had ik daar een 7 voor gehaald (zoals mn andere volte in galop) had ik winst gehad. En de jury zei: ik tikte nog op t raam, maar je reed door en toen kon ik er niets anders van maken Hamer

De tweede proef waren de 1e met 183 punten!

Ben echt super trots dat de eerste wedstrijd zo netjes is verlopen en zeker na de halve week niets gedaan te hebben! Aangezien Play nogal te keer kan gaan; steigeren, rennen, bit pakken en stuiteren als een hert..
Wat ook een super gevoel gaf was dat Play zo zenuwachtig en "bang" was en voor mij toch zn oefeningen deed! Echt super!!

Geeft me weer moed om over 2 weken het hele weekend te starten.. nieuwe ronde, nieuwe kansen..

Hier 3 foto's:

Afbeelding

Wat een kop heb ik incl dikke wang Tong uitsteken

Afbeelding
Wat een mooi ventje is t toch.. Lovers

Afbeelding
Tijdens losrijden, wat we aant doen waren.. Geen idee Tong uitsteken

Filmpje is onderweg, moet m nog even op de pc zien te krijgen

sologirl

Re: Playboy en ik B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:44

leuk paard! Valt weinig over drie foto's te zeggen Knipoog Zonde van die halve volte..

Maar over je tijd starten.. Je mag gewoon op je eigen tijd starten hoor! Ook al loopt het in Knipoog

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 00:03

sologirl schreef:
leuk paard! Valt weinig over drie foto's te zeggen Knipoog Zonde van die halve volte..

Maar over je tijd starten.. Je mag gewoon op je eigen tijd starten hoor! Ook al loopt het in Knipoog

Dat weet ik ook wel, maar de andere gingen wel allemaal eerder, dan ben je weer in je eentje dwars.. Krijg je weer zo'n spanning tussen jou en de jury.. Tenminste dat is mijn gevoel altijd dan..

_ulivi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:20

ziet er leuk uit hoor!
Wat voor afstamming is het eigenlijk? (of lees ik daar gewoon helemaal over heen?)

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:29

sologirl schreef:

De jury mag beslissen dat je wel eerder moet starten.

cupido2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:05

wat een mooi paard!
gefeliciteerd met je winstpunt Lachen

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:02

10 minuutjes eerder is toch geen probleem.
Dat je problemen hebt met pionnen in een hoek omdat je paard erop kijkt snap ik niet, die liggen er dan voor alle paarden, ze moeten er toch aan wennen.
Even kijken naar de hekjes en toch langs de pionnen gaan op de 1e keer op wedstrijd is gewoon goed.
Je legt je probleem wel heel erg bij de organisatie, eerder starten, pionnetjes, dat hoort er gewoon bij hoor. Er kunnen wel gekkere dingen langs de ring gebeuren.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 14:01

_ulivi_ schreef:
ziet er leuk uit hoor!
Wat voor afstamming is het eigenlijk? (of lees ik daar gewoon helemaal over heen?)

Daar lees je niet overheen..

Tis een Graham x Weratosthenes.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 14:03

sandr0 schreef:
sologirl schreef:

De jury mag beslissen dat je wel eerder moet starten.

Ik had ook begrepen dat je op je eigen tijd mag starten, maar vind het ook weer zo zeurderig overkomen. Behalve als het een half uur/uur eerder is.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 14:07

valori schreef:
10 minuutjes eerder is toch geen probleem.
Dat je problemen hebt met pionnen in een hoek omdat je paard erop kijkt snap ik niet, die liggen er dan voor alle paarden, ze moeten er toch aan wennen.
Even kijken naar de hekjes en toch langs de pionnen gaan op de 1e keer op wedstrijd is gewoon goed.
Je legt je probleem wel heel erg bij de organisatie, eerder starten, pionnetjes, dat hoort er gewoon bij hoor. Er kunnen wel gekkere dingen langs de ring gebeuren.

Ik leg mijn probleem daar niet.
Ik rij hem altidj erg lang los in stap, dan gaat de draf ook lekker. Toen ik te horen kreeg dat ik 20min eerder moest starten ga je je schema veranderen. Eerder draven. De wedstrijdspanning en het niet helemaal los zijn zorgt dan voor nog iets meer spanning. Uiteindelijk werd het 10 minuten en viel het dus wel mee. De pionnen en witte hekjes vond ie eng, wat niet zorgde voor ontspanning. Het is dus iets waar hij nog even aan moet wennen. Tijdens het trainen loopt ie overal langs. En buiten dat
ben ik gewoon tevreden, zou dus niet weten waarvan ik de organisatie de schuld moet geven.

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:10

Heeyy jij ook hier op bokt Tong uitsteken

Hartstikke netjes hoor meid voor de eerste keer gefelciteerd met je puntjes, ik kom snel is bij jullie kijken Haha!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 14:12

PrisSyl schreef:
Heeyy jij ook hier op bokt Tong uitsteken

Hartstikke netjes hoor meid voor de eerste keer gefelciteerd met je puntjes, ik kom snel is bij jullie kijken Haha!

Jaja.. alle gekken uit de buurt bij elkaar :p

Dankjewel! Kom anders een keertje gezellig bij ons starten joh Tong uitsteken

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:13

wat een leuke naam heeft je paard. jammer dat je niet meer foto's hebt.
je wang valt trouwens helemaal niet op hoor Knipoog

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 14:24

sjiewauwah schreef:
wat een leuke naam heeft je paard. jammer dat je niet meer foto's hebt.
je wang valt trouwens helemaal niet op hoor Knipoog

Dankjewel! De naam vond ik eerst verschrikkelijk, maar ben er nu aan gewend en het past bij m!
Heb in mn profiel wel meer foto's staan hoor, alleen niet van mn wedstrijd. Maar daar komt de volgende wedstrijd verandering in!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:23

Omdat je foto's niet geschikt zijn voor rijtechnisch commentaar, heb ik je topic verplaatst naar ITP.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 08:33

Hey!
Gefeliciteerd met je WP, jammer van je eerste proef, maar toch een supernetjes debuut!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 00:18

diddlmouses schreef:
Hey!
Gefeliciteerd met je WP, jammer van je eerste proef, maar toch een supernetjes debuut!

Dankjewel! Haha!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:38

oh dat vind ik een leuk paard Haha! gefeliciteerd met je eerste winst Knipoog en een mooie knotten. Vind dat véél mooier dan 15 van die kleine mini knotjes Lachen

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 00:23

deniece schreef:
oh dat vind ik een leuk paard Haha! gefeliciteerd met je eerste winst Knipoog en een mooie knotten. Vind dat véél mooier dan 15 van die kleine mini knotjes Lachen

Dankje. Heb ook iemand die voor me in vlecht.. Volgend weekend weer. heerlijk geen gestress met knotjes, alleen zorgen dat je paard wat hooi eet en daardoor stil staat!