foto's Dahna Salam 11 maart 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

foto's Dahna Salam 11 maart 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:51

Hoi,
Ik heb vosje bijna een jaar.
Voor dat ze mij kwam was ze een fokmerrie.
ze heeft hele leuke veulentjes gehad.
Voor mij stond ze ook iederedag op de wei lekker te grazen enzo.
Gewoon heerlijk genieten van het leventje.
Ik wil ten eerste de ouden eigenaren bedanken dat ik zon super lieve merrie heb kunnen kopen.
Mij grootste droom kwam uit een echt arabisch volbloed paard.
Vosje kwam bij mij.
We hebben helaas geen gras veld voor der maar wel een lekkere buitebak waar we hooi neerlegen.En als het mooi weer is gaan we lekker wandelen en lekker veel gras eten.
Maar voor ze bij mij kwam kende ze de gewonen dingen.
ze was als de dood voor balkjes.
wel heel grappig want als je der nu ziet springt ze er graag over.
Ze kende heel veel dingen niet dus gingen we trainen.
We hebben veel tegenslagen gehad en veel verdriet gekend.
maar als je nu kijkt is het ons echt gelukt.

We trainen als niemand op de pension is.
Dat is heel rustgevend.
We zijn heel erg geconcentreerd we hebben eigelijk allebij een super hekel aan mensen die kijken want dan is het gewoon niet leuk.
Als het nou een paar mensen zijn maar haha bij ons staan nog wat paardjes en dan zoveel mensen das niet leuk.
De eingen persoon die er altijd bij is is mijn eigen goede vriendin en nicht en ook sinds kort mijn schoonzus nikki.
We trainen vos samen.
Ik zou zeggen ga er goed voor zitten hier komen de foto's
Ze zijn wat aan de donkeren kant genomen maar dat komt omdat we gewoon niet van potte kijkers houden. Bloos

Ikke & Vosje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nikki & Vosje
Afbeelding

Afbeelding

Ik en vosje allebij een bolle toet haha.
Ze doet me gewoon naar haha
[im]http://www.mijnalbum.nl/Foto-AF36ST7Y.jpg[/img]

Afbeelding

Vosje over de balkjes draven Knipoog
Afbeelding

Ik vindt het heel knap van me zelf om een heel fris paard te rijden die net van buite komt.
Met een bonte halster Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vosje vindt de eerste 10 min niks aan dan moet ze van mij blijven stappen om goed warm te lopen.
Dan naar 10 min mag ze 5 min draven met afwisselen van stap.
Ik vindt het heel erg belangrijk dat je rustig aan doet met een paardje van 17.
En dan als ze ziet dat ze hindernis wordt klaargezet wordt ze nog frisser dan heeft ze zin om te springen kei lief Haha! Bloos
Naar het springen vindt ik uitstappen een van de belangrijkste dingen.
ze gaat niet op stal als ze warm, bezweet is.
gewoon lekker uitstappen en daarna nog lekker los in de bak dat ze kan gaan rollen.
Ik vindt het paard moet ook lol hebben in wat die doet net als jij zelf.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4ODA4EU.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WTLMWKN.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MNPIW4B3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KDZKLME6.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TPZREESU.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4BLDQBRD.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LI4YIXKJ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RIFRZAP3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SP4EBLAN.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-X8BYCQP4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JES6QONU.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KZXF3WPN.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F4QFRZYQ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MXJRMBTV.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MXACFLTO.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HFWOQD8C.jpg

Hooi krijgt ze genoeg, zelfs meer als de andere paarden die bij ons staan op stal.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-H6YHB6BX.jpg

Dit waren ze dan.
Eigelijk niet allemaal want als ik ze er allemaal op moest zetten waren het er rond de 105.
groetjes viccy en vosje

LiNdA1986

Re: foto's Dahna Salam 11 maart 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:59

Leuk paardje!
Alleen jammer dat de foto's wat donker zijn! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:09

De foto's zijn donker omdat we ze hebben gemaakt rond 9 a 10 uur savonds toen net iedereen weg was Knipoog
Als het goed is komt er binnen kort nog een fotosessie die word overdag gehouden Haha! Knipoog

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:12

Ik weet dat je geen fan bent van kritiek maar zie dit maar als opbouwende commentaar....

Het is imo niet verstandig om beugelriemen aan een doodgewoon dekje te hangen. En al helemaal niet om er mee te springen. Iedere keer als jij in die beugels steunt (en dat doe je zo te zien vaak) dan creer je een puntbelasting op de rug van je paard. Er zijn niet voor niets zadels uitgevonden Knipoog nl. om de druk op de paardenrug te verdelen. Als je dan toch perse zonder zadel wil rijden, koop dan een barebackpad. Zij hebben niet dezelfde werking als een boomloos zadel maar zij verdelen de druk iig beter dan dat het nu het geval is.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:23

Leuke foto's van jou en je vosje. ze ziet er erg lief uit! Pling

Ik ben het verder helemaal met Precious20 eens, ik vind het echt een slecht idee om zo te gaan rijden!

liesjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:07

Thirsa_ schreef:
Leuke foto's van jou en je vosje. ze ziet er erg lief uit! Pling

Ik ben het verder helemaal met Precious20 eens, ik vind het echt een slecht idee om zo te gaan rijden!
'

yep is ook niet zo goed iedeee om zo te rijden, en dan nog er mee te gaan springen zeer slecht voor de rug !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:43

Luister Ik ben het zelf ook met jullie eens maar heeft iemand van jullie dan 300 euro voor mij want ik zelf heb ze niet.
En je denkt toch niet dat ik zon goedkoop ding koop als ikiets wil kopen doe ik het gelijk goed.
Ik weet niet op jullie christie barepack kennen helemaal van schapen bont.
Maar even veder met mijn verhaal.
Ik heb dit samen met de dierenarts overlegt en hij zegt dat dit best kan als ik het dekje maar iedere week los haal en alles weer goed vast maak.
Is het goed.
En dit is de enigen manier waar vosje heel fijn op reageert dus ik ben er blij mee en ga het absoluut nog niet veranderen.
En met springen hoeven jullie echt niet druk te maken ik heb zelf spring ervaring dus weet hoe ik moet springen en ik doe alles met mijn knieen.
Ik ehb dioor de jaren heen wel iets opgebouwd met mijn lichaam Ik steun zo min mogelijk op de beugels doe alles met mijn kuiten en knieen.
Ik kon zelfs toen ik op een ander paard reed in galop een rondje rond wereld.
Dat is dat je rond gaat op je paard.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:33

serieus zei de DA dat?? dan zal het goed zijn..en is je nicht nu je schoonzus?? dat snap ik niet??!!
je hoeft geen 300 euro uit te geven maar haal dan gewoon die beugels eraf en rijd gewoon met alleen shabak..
jullie zijn wel een leuk koppel!!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:52

missfcdb schreef:
Luister Ik ben het zelf ook met jullie eens maar heeft iemand van jullie dan 300 euro voor mij want ik zelf heb ze niet.

Dit gaat heel bot overkomen maarreuh... wat doe je met een paard als je nog niet eens het geld hebt om fatsoenlijk materiaal te kopen? Een zadel is toch wel één van de basic dingen die je nodig hebt!

Citaat:
En je denkt toch niet dat ik zon goedkoop ding koop als ikiets wil kopen doe ik het gelijk goed.

Imo kan je beter een goedkope barebackpad kopen... Dat is iig stukken beter dan hetgeen je nu aan het doen bent. Is het je trouwens nog niet opgevallen dat Vosje op praktisch álle foto's haar oren naar achteren heeft? Mss heeft dat wel iets te maken met de puntbelasting op haar rug?

Citaat:
Ik heb dit samen met de dierenarts overlegt en hij zegt dat dit best kan als ik het dekje maar iedere week los haal en alles weer goed vast maak.

Hoog tijd voor een nieuwe DA zou ik zo zeggen Knipoog

Citaat:
En met springen hoeven jullie echt niet druk te maken ik heb zelf spring ervaring dus weet hoe ik moet springen en ik doe alles met mijn knieen.
Ik ehb dioor de jaren heen wel iets opgebouwd met mijn lichaam Ik steun zo min mogelijk op de beugels doe alles met mijn kuiten en knieen.

Sorry maar dit is op de foto's echt niet te zien. Ik zie een ruiter die met moeite in verlichte zit kan gaan zitten en als het toch lukt dan bereik je dat alleen maar door in de beugels te gaan staan.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:54

owk maar het gaat nu even om de fotos he! dus laten we het gezellig houden.. zijb is zo trots als een pauw en wij zijn niet echt vriendelijk voor haar...ookal heb je volkomen gelijk!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:01

noem jij dit op je knieen steunen ?
Afbeelding
ik vind het zo toch ook geen goed idee

en zijn jullie ook nit wat te groot ?

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:06

Hey Missfcdb,
Een hartstikke mooie merrie en ik las al in een ander forum dat je een veulen van haar wil, ik ben benieuwd Haha!
Ik geloof zeker wel dat jij heb beste voor je vosje wil daarom ook dit comentaar, ik heb het al eens eerder genoemd maar zoek eens rond op het internet over drukpunten, barebackpad met en zonder beugels en boomloze zadels.
Ik snap dat je niet zo even 300,- wil uitgeven voor een barebackpad maar als jouw paard straks letsel krijgt aan haar rug ben je nog veel verder van huis en kunnen de kosten behoorlijk oplopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:24

Precious20 schreef:
missfcdb schreef:

Dit gaat heel bot overkomen maarreuh... wat doe je met een paard als je nog niet eens het geld hebt om fatsoenlijk materiaal te kopen? Een zadel is toch wel één van de basic dingen die je nodig hebt!

Citaat:

Imo kan je beter een goedkope barebackpad kopen... Dat is iig stukken beter dan hetgeen je nu aan het doen bent. Is het je trouwens nog niet opgevallen dat Vosje op praktisch álle foto's haar oren naar achteren heeft? Mss heeft dat wel iets te maken met de puntbelasting op haar rug?

Citaat:

Hoog tijd voor een nieuwe DA zou ik zo zeggen Knipoog

Citaat:

Sorry maar dit is op de foto's echt niet te zien. Ik zie een ruiter die met moeite in verlichte zit kan gaan zitten en als het toch lukt dan bereik je dat alleen maar door in de beugels te gaan staan.

Precious20 Weet je wat jij eens moet doen je grote smoel houden.
Ik kan zeker tegen kritiek maar het kan te evr gaan en de druppel is zo net gevallen.
Ik heb weet niet hoeveel spullen maar als ze daar tog niet tegen kan.
Moet ik met de dingen doen die ik heb.
En nee ik ga echt geen goedkope troep halen omdat jij het zegt.
Vosje is heel blij met mij ze vindt het leuk en dat is belangrijk.
En als ik geld heb dan koop ik dat ding van 300 euro omdat het helemaal van lamsvacht is.
Als ik op vosje rij heeft ze de oren naar voren En hier op de foto's toevalig naar achteren maar dat betekend niet dat ze het niet leuk vindt stomme doos.
Alles wat ik heb bereikt met vos is op basis van vertrouwen ect.
En da is prima man hij komt zo ook wel eens langs omdat die vosje leuk paardje vindt.
Weet je wat ik alleen hier op maak dat er te veel jaloerse mensen rondlopen hier.
Dat is het zelfde als hier een op bokt haar supper lelijk paard vindt maar nakomeling willen hebben ja hoor.
Ik heb echt bij deze reacties waar bemoei je mee als je toch niks zinnigs kunt zeggen.
En nog iets Ik vindt het heel lomp dat jij mij wilt vertellen hoe ik op een paard moet rijden terwijl ik zelf paarden heb ingereden ect.
En ook nog eens springles heb gehad van jos lansink.
Dus WAAR BEN JE fiets MEE BEZIG. Boos!
En over de anderen mensen heel erg bedankt voor de reacties weet een ding in de ogen van ander doe je het nooit goed. Knipoog

Sandka Ik heb echt sireus alles geprobeert maar ze wilt het niet.
Ik heb tien tallen boomlozen zadels geprobeert en die vindt ze niks steigert ze bij ect
En ze heeft niks met haar rug dat is zeker.
Ik heb een barepack zonder beugels geprobeert maar vindt ze niks.
Daarom als ik geld heb dan komt er een chistie barepack helemaal van lams bont.
En op die foto's zat ik niet echt goed dat klopt.
Ik heb 2 dagen daarvoor springles gehad en toen ging het veel beter.
Ik zeg toch dat ik een hekel aan heb als er mensen kijken.
En het blijft een pension.
Ik ga dit vosje laten dekken met de hengst G Basgier Vooral omdat die ons heel erg aan spreekt.
En de maat wordt dan iets groter.

En voor de mensen maby dat ik te groot ben maar boeiend het is mijn paard.
Er zijn grote mensen die nog op een shetlander rijden das pas niet normaal.
het enigen waar ik comentaar op krijg is dit niet goed dat niet goed.
Dan heb ik zo iets reageer niet als het je dwars zit want ik doe toch waar ik zin in heb.
En hoe dacht je dat ze vroeger reden op een duren kieffer of stubbe zadel ga toch weg joh.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:09

ow jeetje... denk aan je bloeddruk..
dat is het risico van dingen plaatsen op een forum dan geven mensen hun mening.. je kunt ook proberen om deze mening mee te nemen als een nieuwe ervaring in plaats van meteen in de verdediging te gaan.

je moet het zien als opbouwende kritiek en er iets van proberen te leren.

suc6 met je schapenwollen bareback pad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:28

fjordenbaby ik waardeer wat je hebt gezegt maar snap een beetje waarom ik in de verdedeging schiet.
Er zijn supper veel mensen hier de dupe van.
Er is hier in nederland een hele mooien hengst vanadin een hele mooie arabische hengst.
Nou als je daar de bokt gesprekken van leest vindt ik die genen die de baasjes van deze hengst aan vallen schandalig.
Die kraken heel het paard af dit hebben ze bij vosje ookal een keer gepresteert maar jammer genoeg durven ze het niet voor je neus te zeggen dan weten ze dat ze kunnen rennen.
Ik maak me niet druk om een hengst het is alleen een simpelen voorbeeld hoe je mensen de grond in rampt.!!!!!!!! Boos!
met een mening!!!!!! Boos!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-08 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:45

dus nu maak jij je in dit topic druk om een hengst?
meningen verschillen nu eenmaal..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:20

Waarom voel je je nu zo aangevallen (en begin je zelfs te schelden).. geloof niet dat precious20 het verkeerd bedoelt hoor.
Als je geen geld hebt is het nog geen excuus om dit maar te gebruiken.. dan rij je toch een tijdje niet? dit lijkt me meer kwaad dan goed doen.

En nu niet meteen boos worden Knipoog
Vosje is echt een leuk paardje en ik ben trouwens benieuwd wat voor veulentje je volgend jaar mag verwelkomen Knipoog

MissNancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:21

Dag Missfcdb,
ik vind je eerste fotos er niet erg prettig uitzien..
Die je eronder in de links hebt geplaats vind ik juist erg leuk..

Je geeft aan dat je nog geen geld hebt voor een christie barepack..
Dat kan ik me voorstellen, het is een hele uitgave..
Maar is het dan niet verstandiger om te wachten met springen tot je het geld wel hebt?

Ik neem aan dat je zelf ook snapt dat die materialen er niet voor niets zijn..

Veel succes verder, gr Nancy

liesjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:21

missfcdb schreef:
fjordenbaby ik waardeer wat je hebt gezegt maar snap een beetje waarom ik in de verdedeging schiet.
Er zijn supper veel mensen hier de dupe van.
Er is hier in nederland een hele mooien hengst vanadin een hele mooie arabische hengst.
Nou als je daar de bokt gesprekken van leest vindt ik die genen die de baasjes van deze hengst aan vallen schandalig.
Die kraken heel het paard af dit hebben ze bij vosje ookal een keer gepresteert maar jammer genoeg durven ze het niet voor je neus te zeggen dan weten ze dat ze kunnen rennen.
Ik maak me niet druk om een hengst het is alleen een simpelen voorbeeld hoe je mensen de grond in rampt.!!!!!!!! Boos!
met een mening!!!!!! Boos!

Ik snap jou ff niet missfcgb je zegt ik heb geen geld voor een zadel van 300 euro maar je wil wel met G basgier dekken ? een dekking van G Basgier is 875 euro, beetje vaag allemaal
denk dat je best wel een goed zadel 2e hands kan kopen zo als een leuk wintec die zijn zeker niet zo duur En om dat jou vosje altijd een fok merrie is geweest zou ik wel wat uit kijken voor haar rug zeker met springen.
maar dat is mijn mening hoor Bloos

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:25

Het komt vast niet als verrassing dat dit topic gesloten blijft aangezien op een normale manier op elkaar reageren niet mogelijk lijkt te zijn.