Eindelijk na een minuutje of 80 kreeg ze hem een beetje voor elkaar en hebben we één proefje goed kunnen oefenen. Dat ging prima en we zijn er toen ook gelijk mee gestopt. Donderdag en vrijdag: geen land mee te bezeilen, kop omhoog en wegrennen maar
. Zaterdag: paard in redelijk humeur, maar kind niet te genieten
. Dus ik hield mijn hart vast voor vandaag.Ze moest als allereerste om 9.00 uur. En ja hoor; het losrijden was in de buitenbak, het waaide nogal, en dus ging hij bij de eerst bocht al in staking, sprong meters opzij bij de C en durfde niet langs de auto die op de weg dichtbij de bak geparkeerd stond (was nota bene onze eigen auto), en datzelfde kind wat ik zaterdag met liefde van de pony had getrokken vanwege haar zeeer korte lontje, gaf hem aan de voorkant wat meer ruimte en reed hem met zit en benen langs de vele, véle enge plekjes van de bak. En knipoogde naar mij bij het langsrijden: "wat istie weer stout hè mam". En toen kwam er een derde ruiter de bak in, steeg op en ging alsof ze werd afgeschoten aan de kletter! Volkomden stuur- en remloos scheurde ze door de bak, en viel er bij he derde rondje akelig hard af. Paard los door de bak en niet te vangen. Dáár werd Goofy ook al niet rustiger van.
Toen moest ze dus het proefje in; de bakkabouters liepen gezellig mee
. Van nageeflijkheid had Goof ineens nog nóóóóóit gehoord, en hij sprong een paar keer flink weg. Daartussendoor bleef Anoukje er doodgemoedereerd aan rijden en het proefje werd netjes en op de letter (behalve dan die letter met bakkabouters) afgemaakt. Ze groette af met een lach en beloonde Goofy alsof hij de proef van zijn leven had gelopen: 178 pntZe rijdt de bak uit, Goofy ontspant, 't koppie gaat naar beneden en in de buitenbak ging hij keurig aan de teugel. Helaas kreeg hij in de binnenbak bij het tweede proefje toch weer wat spanning en wilde hij niet aan de teugel. "Dan maar niet", dacht Anouk en reed een prima tweede proefje, niet aan de teugel, maar wel met een constante aanleuning. Goed voor een eerste plaats met 182 punten !!
Zij was daarmee de enige in de B (ponies) met een winstpunt. Leuk natuurlijk gelijk eerste worden in je eerste wedstrijdje! Maar ik ben vooral