- Heey!

Naast mijn verzorgpony Katinka, les ik nog 1 keer per week op een manege, op een manegepony.
Ik heb jarenlang op Jessie gereden, maar sinds die verkocht is wisselde dat nogal. Totdat ik in november 2006 een keer een wedstrijdje mee reed op haflinger Nalex. Daarvoor vond ik 'm altijd maar een irritant beest, maar na die wedstrijd was ik verkocht. Sinds die keer reed ik eigenlijk bijna elke week op hem. In die tijd tot nu heb ik wel meerdere wedstrijdjes gereden met hem en andere leuke dingen gedaan die op de foto zijn gezet. Daarom een overzicht van november 2006 tot november 2007.
Ik ben benieuwd wat jullie van deze pony vinden!

Groetjes, Nathalie.
November 2006:
Ik had me ingeschreven voor een clubwedstrijdje op de manege, op manegepony Beau. Deze pony reed ik nu al een poosje omdat mijn lievelingspony net verkocht was. Toen ik op de manege aankwam, werd mij het nieuws gebracht dat Beau kreupel was en ik dus niet met hem kon rijden. Ik kon óf helemaal niet mee doen, óf een ander paard uitzoeken. Ik koos voor het laatste en kwam uiteindelijk bij haflinger Nalex, waar niemand op mee wilde doen. Ik vond hem ook maar irritant, maar ach, het was maar voor één keer. Paard ingevlochten (hij was net een ezel) en huppa er op. Had er maar één keer op gezeten daarvoor en was daarom nog best tevreden met mijn 176 puntjes.

Maart 2007:
Na die wedstrijd in november, vond ik Nalex toch wel erg leuk en ben ik er voortaan in de lessen op gaan rijden. Het duurde niet lang tot ik zijn 'knopjes' gevonden had en we werden echt een team samen.
Ondanks dat hij erg eigenwijs en sterk is, ging het steeds beter en beter. In maart 2006 besloot ik weer een wedstrijdje mee te doen met hem. Dit keer liep hij netter, maar meneer vond het ontzettend leuk om de ring uit te springen onder de wedstrijd en dat betekende gedisqualificeerd. 

April 2007:
Nalex was nu toch wel echt mijn lieveling op de manege geworden. Dus als ik mijn digi een keer mee nam, maakte ik natuurlijk foto's van hem (of ons samen
).
Juni 2007:
Nalex zat weer lekker in zijn zomervachtje en liep in de lessen heerlijk.

Augustus 2007:
Naast alle lessen, maakten we ook wel eens buitenritjes. Nalex is ontzettend braaf buiten, schrikt eigenlijk nergens van. Alleen durft hij zich wel eens sterk te maken en zijn zin door te drammen, maarja, haflinger he.

September 2007:
Weer had ik me ingeschreven voor een wedstrijd met Nalex. Deze keer ging het wel erg lekker en haalden we 189 punten.

November 2007:
Ik had me samen met mijn beste vriendin (casperrr @ bokt) ingeschreven voor de clubkampioenschappen op de manege. Allebei deden we mee op Nalex. We hadden hem erg netjes gepoetst en weer ingevlochten zodat hij net een ezel was.
Ik moest als eerste en bij mij liep meneer nogal vervelend te doen. Lekker drammen, galopsprongen tussendoor maken en toen hij eenmaal in galop zat er uit vallen. Bij casperrr ging het een stuk beter, ondanks dat ze er voor de 2e keer op zat. Uiteindelijk had ik nog 183 punten met hem. 

Dat was het weer, hopelijk volgend jaar weer een overzichtje en dan inmiddels in de L1 of L2 met onderlinge wedstrijdjes.

Iig voor een haflinger..
! Super!