1e keer rijden op mijn paardje...:D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Smurfie

1e keer rijden op mijn paardje...:D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 11:48

Shakir is sins maart uit de running geweest.. wegens problemen met zijn rug nadat ik hem terug had gekocht

Ik had hem verkocht.. Maar later weer terug gekocht hij had last van zijn rug.. Ik had er 1 1/2 jaar niet meer opgezeten dus het was een grote verassing om er weer op te gaan.

Aangezien mijn paard best wel fel is dacht ik dat het een bok festijn ging worden maar dat viel heel erg mee hij liep rustig en relaxed en heeftgeen stap verkeerd gedaan
Hij was echt superbraaf. Toen ik hem wegdeed was hij in de pubertijd.. en was die absoluut niet braaf met rijden Bloos
Dus dit was een grote omkeer hehe

Ik hoef geen commentaar dat je zn ribben kan zien.. want dat weet ik al dat s niet omdat hij niet genoeg eten krijgt want hij krijgt juist heel veel eten.. Maar hij is superopgefokt op stal en kom zowat over de staldeur heen :s
Omdat hij snachts niet meer naar buiten gaat... En de andere nog wel buiten staan (die hebben wei met schuurtje ik dus niet)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Smurfie op 14-11-07 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke_Amigo

Re: 1e keer rijden op mijn paardje...:D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:50

ik denk dat dit eerder bij in the picture hoort te staan, kan nl niets zien over hoe je rijdt. Wel knap dat je er weer op bent gegaan. De ribbetjes zie je idd wel goed, kan je niet wat regelen dat hij toch buiten kan staan?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:51

Sorry dat ik het zeg hoor maar als die ribben van alleen opgefokt 's nachts op stal staan komen zou ik er toch echt een oplossing voor zoeken. Dit is gewoon te triest in mijn ogen. Verschrikkelijk. Zoek een maatje voor hem op stal of laat hem buieten maar doe iets aan die ribben.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 11:52

Zou wel willen maar hij krijgt vaak krampkoliek als hij dus in de kou staat snachts :s en aangezien het regent en waait en dergelijke Bloos

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 11:53

ponyparadijs schreef:
Sorry dat ik het zeg hoor maar als die ribben van alleen opgefokt 's nachts op stal staan komen zou ik er toch echt een oplossing voor zoeken. Dit is gewoon te triest in mijn ogen. Verschrikkelijk. Zoek een maatje voor hem op stal of laat hem buieten maar doe iets aan die ribben.

Wil jij even normaal doen? Ik doe alles om dat beestje weer op orde te krijgen heb hem niet voor niets terug gekocht heb er wel een pony voor in geruild die ik al 10 jaar had omdat shakir met een te klein zadel werd gereden.. We hebben een maatje voor hem maar Shakir trapt hem in elkaar als ze samen op stal staan! Denk je nou echt dat ik er niets aan doet? Ik heb hem helemaal laten onderzoeken door de dierenarts een paar weken geleden wat me enkele honderden euros heeft gekost!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:54

kan je hem dan niet alleen overdag buiten zetten, misschien kan je met diegene van de andere stalletjes wat regelen, dat zij hem ook weer binnen zetten? of kijk of je een padock ofzo kan maken?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:55

kan hij geen dek op oid? dat ie toch warm blijft....>?

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 11:57

Hij staat overdag ook buiten hoor over 2 weken gaan ze allemaal naar binnen gelukkig want hijs echt super wild.. Ben nu bezig met natuurlijke druppels... Ook om hem wat meer rustiger te houden...

Afbeelding
Dit was enkele weken voordat hij op stal ging... een supergroot verschil..

Ik had mijn shetlander daar ook al bij gezet (die staat nu thuis) zoals ik al zei shakir bijt en schopt hem helemaal verrot en in de wei kruipt hij onder het draad door :s

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 11:57

sigrid1182 schreef:
kan hij geen dek op oid? dat ie toch warm blijft....>?

Dat staat hij al... 300 gramm.. maar nog trillend als een rietje naar binnen :s
Laatst bijgewerkt door Smurfie op 14-11-07 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:57

in je profiel ziet hij er trouwens prachtig uit!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:57

Tof hoor dat je hem teruggekocht hebt! Wat voer je hem? Misschien kan je hem mais bijvoeren dat is meestal wel een goede dikmaker.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 11:59

Ik voer hem 2 kg basis brok... 2 kg muslie en onbeperkt hooi per dag.. daarnaast krijgt hij equitop forte aan vitamines..

Hijs ook een prachtig ik schaam me der best voor hoe hij er nu uit ziet terwijl ik der helemaal niets aan kan doen :s ik doe er alles aan.. Maar hijs gewoon zo druk op stal dat de kg's er letterlijk afvliegen :S

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:02

Of luserne! isn ook een goede dikmaker zonder dat ze er heel veel energie van krijgen.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 12:03

Ik was bang dat hij niet meer gezond was... Ik was bang dat zn rug niet meer goed kwam.. Ik wist niet hoe hij eraan toe was toen ik hem terug nam.. het enigste wat ik wist was dat hij afgekeurd was op zijn rug... achteraf blijkt dat die eigenaar hem met een te klein zadel had gereden.. Ik heb hem een half jaar lekker in de wei laten lopen.. tot oktober... In oktober was hij mooi rond en vol... Nu is hij zo.. in zon korte tijd... 1 okt is hij naar binnen gegaan... :s Ik voer hem en ik voer hem... dierenarts er naar laten kijken.. kerngezond.. voer goed... conclussie hij verliesd teveel gewicht omdat hij zich opfokt op stal.. soms is hij bezweet sochtends... om 9 uur gaat hij naar buiten tot 5 uur... dan weer naar binnen...

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:03

Super dat je weer op je paardje kan rijden!

Ik zou hem wat minder brok en muesli geven en in plaats daarvan maismeel of bietenpulp. Van de brok en muesli krijgt ie alleen maar meer energie om zichzelf druk te maken en dan bereik je het tegenovergestelde!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:03

Je zou ook voor de weken dat de rest nog buiten staat kunnen kijken voor een middeltje waar hij rustiger van wordt. zijn verschillende poedertjes op de markt waar ze relaxter van worden en die verder niet schadelijk zijn of heel sufmakend maar vooral bij stress, wat jou paardje dus heeft nu, goed helpen. Is gewoon te halen bij de ruitersportzaak

NeonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:06

Ik zou eerlijk gezegd het paardje eerst wat laten aansterken voor je erop gaat zitten... het beestje is nogal mager...

Weet je zeker dat dit komt doordat hij s'nachts binnen staat? En dat er geen medische reden is? Ik bedoel, van stress alleen gaat een gezond paard niet zo uitzien... hoop dat je een oplossing vind... (heeft hij ook geen bomen in de wei? waardoor hij eventueel wel buiten kan blijven?)

Over het rijtechnische aspect valt niets te zeggen...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:11

Ooit al aan gesneden mais gedacht, of muesli zonder haver. Zijn dikmakers (vooral mais) en geeft ze weinig energie extra.

[edit] heb al getemt dat het hier verkeerd staat.
Laatst bijgewerkt door pubelia op 14-11-07 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 12:11

Skotti schreef:
Of luserne! isn ook een goede dikmaker zonder dat ze er heel veel energie van krijgen.

Ja lucerne is wel goed spul ja.. je hebt tegenwoordig ook lucerne brok geloof ik... ga dat er dan ookj eens bij proberen Lachen Het erge vind ik dat ik nog zulke reacties krijg van mensen ook.. terwijl ik zo hard me best heb gedaan om shakir weer terug te krijgen om hem zn plekje weer te geven om hem de liefde te geven.. om hem weer te laten herstellen.. anders had ik niet geweten waar die terecht had gekomen...

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 12:15

Ik rijd hem ook niet intensief maar je merkt heel erg aan hem dat hij gewoon wil werken... Shakir is nooit dik geweest maar dat is zijn bouw... En zodra die stress heeft vliegt het er ook zo weer af.. Hij vind het verschrikkelijk om alleen te staan en ik vind het ook verschrikkelijk dat hij alleen moet staan... Ik gooi hem zoveel mogelijk naar buiten (niet letterlijk natuurlijk)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:19

Minder brok enz. en kijken of je met een supplement bij kunt voeren tegen de stress.. en zoals eerder gezegd kijken naar voer dat weinig extra energie geeft maar wel zorgt voor vulling en toename van gewicht.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:23

heeft hij echt non-stop onbeperkt hooi? Indien ja, dan is dat zeker in orde voor hem, maar ik zou het krachtvoer minderen en meer aanvullend voer met lagere energievoorziening geven. Dus een flink deel bietenpulp bv en daarbij wat muesli zonder haver ed...

Krachtvoer is geen dikmakere hè

ps: wormen heb je gecontroleerd?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:31

Off-topic: *raap me op* Je avatar is briljant Huilen van het lachen Huilen van het lachen .
Ik hoop dat het over een paar weekjes beter gaat als de rest ook binnen staat 's nachts. Echt goed van je dat je hem hebt teruggekocht!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:37

ben het met de mensen hier boven eens... probeer eens minder brok te voeren = energie rijk en meer mais en dergelijke... ook is het misschien een idee om hem bezig te houden in de stal zodat hij afgeleid is... misschien een voerderbal met een muslie met weinig suiker, eiwit en geen haver! is het niet mogelijk om een ander paardje ook op stal te zetten naast hem dat hij ziet dat hij niet alleen is? en idd wormen al gecontrolleerd?
veel suc6 er mee

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:45

je een brokjesbal of doos maken is ook een goed idee! Zo kan je muesli voeren en je paard lang bezig houden, misschien doet hij dan wat minder druk op stal