Voor het eerst met hoofdstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Voor het eerst met hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 16:57

Jawel! ikke, de trotse eigenaar van 2,6 jarige haflinger Axel heeft maar eens vor het eerst het hoofdstellletje om zijn giegel gepropt, Jawel, mijnheer heeft al maatje 13 van bit Haha! Aardig groot mondje voor zon ukke puk.

Eerst even laten zien hoe hij eruit zag toen ik hem een weekje had
Afbeelding
Nu heb ik hem bijna een maandje en ziet hij er zo uit
Afbeelding
Wat mooiere ronde bips gekregen al, en lekker buikje. LET WEL dit dier is nog JONG dus is overbouwt lol op het moment is zijn bips hoger dan zijn schoft.

Nu maar om ontopic te beginnen, hier de fotos van mijn lieverd met zijn hoofdstelletje voor het eerst in.

Afbeelding
Snel wegkijken natuurlijk als er een foto gemaakt word Haha!
Afbeelding
Dus houd JP De vriend van Sabbientje hier op bokt mijn woeste hengst maar even in bedwang met zn vinger Haha! Bloos Sigaar
Afbeelding
Hij voelde zig te goed om zijn oortjes naar voren te doen, hij is wel een beeeeetje arrogant hihi
Afbeelding
Toch maar even kijken waarom me baasje zo lomp staat te springen Koe Sigaar

Dat was het zon beetje, Hij moet nog een hoop groeien, en er moet hier en daar nog een beejte vet bij maar dat komt allemaal wel! Vanaf vorige dinsdag zijn we begonnen met longeren, en dat ging super goed, Hij begint het te snappen slimme pony van mij hihi. Longeerfotos volgen nog.

Reacties zouden leuk zijn Lachen (Ik weet dat het hoofdstel scheef zit maar als je goed kijkt ZIE je dat het halster er onder zit omdat ik hem nog niet wil belasten op zn mondje voor de eerste keer he)

line18

Re: Voor het eerst met hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:01

hey leuke foto's.
ik kom heel snel kijken
veel plezier met veder oeffenen
groeptejs line 18

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:03

Ziet er netjes uit, leuke pony!! Wij hebben dat in het begin ook zo gedaan, gewoon lekker halstertje eronder. Misschien zou je wel de riempjes onder je halster door vast kunnen maken? Snap je wat ik bedoel? nu schuurt het halster wat onder het hoofdstel, en zo met rustig stappen kan dat niet veel kwaad..Maar met longeren (in het begin met halster eronder) zou het misschien fijner voor hem zijn, als de riempjes van het halster onder het hoofdstel zaten Lachen. Ziet er voor de rest goed uit!!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 17:04

Haffielover schreef:
Ziet er netjes uit, leuke pony!! Wij hebben dat in het begin ook zo gedaan, gewoon lekker halstertje eronder. Misschien zou je wel de riempjes onder je halster door vast kunnen maken? Snap je wat ik bedoel? nu schuurt het halster wat onder het hoofdstel, en zo met rustig stappen kan dat niet veel kwaad..Maar met longeren (in het begin met halster eronder) zou het misschien fijner voor hem zijn, als de riempjes van het halster onder het hoofdstel zaten Lachen. Ziet er voor de rest goed uit!!

Thanks Lachen Mja inderdaad met longeren doei k het nog niet met hoofdstelletje, maar thanks voor de tip als ik daar mee ga beginnen, gaat inderdaad wel schuren. De eerste fotos had ik de neusriem niet vastgedaan, maar de laatste wel.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:27

Die woeste hengst ziet er goed uit zo hoor Tong uitsteken

Hij heeft inderdaad een aardig breed bekkie dat ik merkte.

Maar ja, kan hij zijn wortels beter in zijn giegel krijgen Clown

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:29

Oh wat leuk voor je dat je een nieuw beestje hebt! Heb destijds je verhaal met Izzy gevolgd. Wat een snoepie is Axel! Veel plezier ermee!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 17:29

Sabbientje schreef:
Die woeste hengst ziet er goed uit zo hoor Tong uitsteken

Hij heeft inderdaad een aardig breed bekkie dat ik merkte.

Maar ja, kan hij zijn wortels beter in zijn giegel krijgen Clown

Ja nt als vandaag zeker Koe Gaat hij van een stapel wortels, van elke wortel een hap nemen en door naar de volgende, alsof hij de lekkerste er tusse uit aan het zoeken was Vork

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 17:30

Tiessie schreef:
Oh wat leuk voor je dat je een nieuw beestje hebt! Heb destijds je verhaal met Izzy gevolgd. Wat een snoepie is Axel! Veel plezier ermee!

Oh wat leuk dat je reageerd! Hartstikke bedankt! Axel is echt heel lief voor me, Denk dat Izzepis het ook niet anders gewilt had, anders had ze in zijn stalletje komen spoken hihihi Haha! Axel is overigens ook hartstikke GOOEDGEKEURD, en kreeg een flink compliment over zijn mooie stevige Haflinger beentjes Sigaar Cool

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:33

Axel, naamgenoot van mijn paard zijn roepnaam Clown

Ziet er goed uit hoor!
Veel succes Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:34

Verplaatst van HAW naar ITP omdat rijtechnisch commentaar niet mogelijk is op deze foto's Knipoog

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:35

Vraag me af, als je vorige week bent begonnen met longeren, waarom hij nu al een bit in heeft?

En hij doet zijn oren niet naar voren omdat hij zich concentreert... Neem aan als je hem leert hoe longeren werkt dat je dat wel hoort te weten.

Maar leuke pony.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 18:21

laartjuh schreef:
Vraag me af, als je vorige week bent begonnen met longeren, waarom hij nu al een bit in heeft?

En hij doet zijn oren niet naar voren omdat hij zich concentreert... Neem aan als je hem leert hoe longeren werkt dat je dat wel hoort te weten.

Maar leuke pony.

Of je boort me niet zo de grond in Knipoog Ik wou gewoon even kijken of hij het bitje aan nam, wat maakt het uit. Hij concentreerde zig niet echt, het intereseerde hem gewoon vrij weinig. Ik vind je postje een beetje onzinnig, want jij kan niet oordelen over hoe ik mijn dier iets leer, en hoe mijn dier zig gedraagt:) (dit bedoel ik niet aanvallend). Ik WEET dat mijn dier zig vrij weinig intereseerde, want hij nam het bitje gewoon aan, en boeide hem vrij weinig dat hij er in hangt, Heb dit topic niet geopend om afgeboort te worden over hoe en wanneer ik mijn dier iets leer, want dat is toch echt aan mijzelf.
Laatst bijgewerkt door PinkyBubble op 28-10-07 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

patries88r

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:24

heeeeeeeeeeeeeey malle!!!!!!!!!!!! Sigaar

Leuke foto's van je beessie nu nog hopen dat mijn zadel bij m past maar dat zal denk ik wel....
knap hoofdstelletje heb je voor m gekocht of had je die al??? maakt niet uit hij is leuk!!
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel
veel suc6 met je lieverd! Pling

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 18:25

patries88r schreef:
heeeeeeeeeeeeeey malle!!!!!!!!!!!! Sigaar

Leuke foto's van je beessie nu nog hopen dat mijn zadel bij m past maar dat zal denk ik wel....
knap hoofdstelletje heb je voor m gekocht of had je die al??? maakt niet uit hij is leuk!!
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel
veel suc6 met je lieverd! Pling

Had ik al Lachen had hem van Sabbientje gekregen voor mijn verjaardag Bloos Cool

patries88r

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:26

PinkyBubble schreef:
laartjuh schreef:

Maar leuke pony.

Of je boort me niet zo de grond in Knipoog Ik wou gewoon even kijken of hij het bitje aan nam, wat maakt het uit. Hij concentreerde zig niet echt, het intereseerde hem gewoon vrij weinig. Ik vind je postje een beetje onzinnig, want jij kan niet oordelen over hoe ik mijn dier iets leer, en hoe mijn dier zig gedraagt:) (dit bedoel ik niet aanvallend). Ik WEET dat mijn dier zig vrij weinig intereseerde, want hij nam het bitje gewoon aan, en boeide hem vrij weinig dat hij er in hangt, Heb dit topic niet geopend om afgeboort te worden over hoe en wanneer ik mijn dier iets leer, want dat is toch echt aan mijzelf.

Pink JE HEBT GROOT GELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 18:28

Hahah dat weet ik Knipoog Het is daarom oko mijn dier, en ik betaal nog altijd zijn stalling en voer, dus ook al deed ik de handstand met hem zou hetn og aan mij weze toch?? Knipoog

p.s
Als het hem echt zoveel zou boeien, en hij het echt niet leuk had gevonden hadhij er ECHTWEL op gereageerd Knipoog Ik ken genoeg dieren die de hele stal of polder op stelten zette zodra ze alleen al een bit zien Clown Maarja, ik zit hier dus niet om goedkeuring te vragen over het feit dat ik al een bitje in zn giegel gedaan heb, ik zit hier om het te late zien hoe knap mijn ventje is. Dus nu ontopic.

Hij is gewoon knap en braaf Knipoog
Laatst bijgewerkt door PinkyBubble op 28-10-07 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

patries88r

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:29

JA INDERDAAD!!!
Jij betaald de kosten en het is jouw paardje dus jij bepaald wat er met hem gebeurt nou ik vindt t stoer hoor een weekje longeren en nu al een hoofdstelletje in.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 18:32

patries88r schreef:
JA INDERDAAD!!!
Jij betaald de kosten en het is jouw paardje dus jij bepaald wat er met hem gebeurt nou ik vindt t stoer hoor een weekje longeren en nu al een hoofdstelletje in.

Mja hij pakt het erg goed op, Ik deed het de eerste keer samen met iemand, maar dat bleek helemaal niet nodig te zijn, een vriendin liep maar 1 rondje mee en hij snapte het al zo goed als, Nu doe ik het sinds 3 daagjes alleen en gaat het echt geweldig. Hij reageert al op ho en stap, Soms gaat hij nog heel stiekem een stukje draven maar zodra je hhooo stap roept dan gaathij wel weer netjes terug. Dus hij is echt goed op weg.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:35

Haaii meiss Haha!!!
Leuke foto's weer van Axel de paxel Haha!
Hoofdstelletje staat hem goed, en je kunt duidelijk merken dat het hem niet kan schelen. Anders had hij echt wel geprobeerd weg te komen of was hij heel raar gaan doen, maar hij bleef rustig duss.. Dat zegt genoeg denk ik zo Vork
Ben benieuwd naar longeerfoto's en veel plezier nog met je lieverd.
En inderdaad, jij bent zijn baasje, dus jij moet het weten Lachen. Je bent hartstikke voorzichtig met hem en ontzettend zorgzaam, dus waar andere mensen zich al niet druk over maken Rolleyes

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 18:37

Blinnii schreef:
Haaii meiss Haha!!!
Leuke foto's weer van Axel de paxel Haha!
Hoofdstelletje staat hem goed, en je kunt duidelijk merken dat het hem niet kan schelen. Anders had hij echt wel geprobeerd weg te komen of was hij heel raar gaan doen, maar hij bleef rustig duss.. Dat zegt genoeg denk ik zo Vork
Ben benieuwd naar longeerfoto's en veel plezier nog met je lieverd.
En inderdaad, jij bent zijn baasje, dus jij moet het weten Lachen. Je bent hartstikke voorzichtig met hem en ontzettend zorgzaam, dus waar andere mensen zich al niet druk over maken Rolleyes

Ja ach, je zou een keer eens een topic tegen komen ZONDER ge emmer, dan bel ik het volksdagblad Haha!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 09:25

Verder niemand die een lief woordje voor Axefrax en mij heeft? Bloos

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:43

Ja ikke!
Leuke haflinger, en leuk dat ie het bitje zo goed accepteerd! Mooi hoofdstel ook hoor!
Succes verder met je haf!
Groetjes Aline

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:23

Wat een poepie Haha!

Je kan het halster over het hoofdstel heendoen? Ik neem aan dat je halster daar groot genoeg voor is. Dan komt die ook niet klem te zitten.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 18:09

Rebel_Jits schreef:
Wat een poepie Haha!

Je kan het halster over het hoofdstel heendoen? Ik neem aan dat je halster daar groot genoeg voor is. Dan komt die ook niet klem te zitten.

Jep das waar! Daar zat ik ook al aan te denken, het komt vrijwel omdat ik maar even het hoofdstel in heb gedaan om te kijken hoe hij het aanpakte Lachen De tweede keer doe ik het inderdaad met het halstertje eroverheen. Teminste wat het beste zit naturlijk Lachen