Vorige week zondag (23 juli) had ik met Nevada mijn eerste Z2-wedstrijd. Tevens was dit weer mijn eerste wedstrijd sinds 3 maanden, omdat Nevaad tussendoor een veulen had gehad en we dus even niet weg waren geweest. Al met al, een spannende dag toen.
Proeven gingen boven verwachting en was dus al super tevreden, na de uitslag kon mn dag helemaal niet meer stuk. Ik bleek 2x de 2de prijs gehaad te hebben met 211 en 215 punten, dus meteen 2 winstpunten! (foto;s Z2-debuut: viewtopic.php?f=10&t=808272&hilit=)
Gisteren was het zover, mijn 2de start in de Z2, in st michielsgestel. De druk was nu wat hoger, omdat ik natuurlijk weer zo wilde rijden als bij mn debuut en er sterke concurrentie was. Met losrijden liep ze netjes, wel ietwat braaf. Net voordat ik de ring inging nog even goed aan mn been gezet, en we konden starten. Het drafgedeelte ging vrij netjes, alleen het zigzag-app wilde naar links niet zo goed lukken. Toen de galop, appuyement en uitstrekken ging goed, evenals de eertse 2 changementen (nog vrij zwak bij ons). Toen kwam het changement/wissel gedeelte, een regelrechte ramp! (1 changement niet gedaan -> was ook een 0, kwam daardoor niet uit met eenvoudige wissel dus moest overnieuw -> dus -2, volgende changement lag ik er bijna naast omdat ze beetje boos werd -> was een 4). Gelukkig was hierna mijn proef vrij snel afgelopen en kon ik even rust nemen voordat me ging klaarmaken voor de 2de proef. Na even ontspannen te hebben, toch nog verschillende wissels gesprongen op losrijdterrein, die nu beter gingen.
De tweede proef werd gereden in een erg slechte ring, waardoor zelf wat voorzichtig ging rijden. Ook in deze proef ging drafgedeelte vrij aardig, en zelfs over de stap niet veel te klagen. De galop, super appuyementen, en voor ons doen erg goede changementen! Aan het einde van deze proef was dan ook wel weer tevreden, alhoewel ik weet dat het nog veel beter kan.
Hebben hierna nevada naar huis gebracht (was startnr 1 van 8 en thuis nog veulen staan) en daarna terug voor de uitslag. Toen we uitslagen van de Z1 zagen, die zelfde jury's hadden, werden we al enigzins bang dat punten niet bijzonder zouden zijn, en toen we daarna jury's hoorde zeggen dat Z2 (nog) slechter was als Z1, was vertrouwen helemaal weg dat nog redelijk had gescoord.
De uitslag, had zelf verwachtte nr 1 en 2 al in mn hoofd zitten, zeggen ze opeens dat ik in de 1ste proef de tweede prijs heb behaald! Zelfs nog 207 punten, dus met die 0 en -2 erbij helemaal niet slecht!
De winnaar stond nog 9 punten boven me, dus die zou niet ingehaald hebben, maar nr 3 had weer 9 punten minder dan mij, dus stond toch nog duidelijk op de 2de plaats. Voor de tweede proef, ik heb weer de 2de prijs gehaald, maar nu met maar liefst 223 punten! Ook hier waren changementen nog niet heel erg hoog beoordeeld (wel 1x 7), maar met 8-en voor de appuyementen goed opgehaald. Ook in deze proef stond de winnaar 9 punten boven me, maar het gaat van mij met nr 3 was ditmaal 12 punten.
Nu dus in 4 proeven 5 wp gehaald en alle vier de proeven de 2de prijs behaald. (en ditmaal waren de prijzen beter, bij debuut shampoo en hoevenvet, nu 2x 37,50 euro
)