Na leuk debuut, super vervolg! (Z2)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Na leuk debuut, super vervolg! (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:17

Vooraf korte samenvatting van mn debuut:

Vorige week zondag (23 juli) had ik met Nevada mijn eerste Z2-wedstrijd. Tevens was dit weer mijn eerste wedstrijd sinds 3 maanden, omdat Nevaad tussendoor een veulen had gehad en we dus even niet weg waren geweest. Al met al, een spannende dag toen.
Proeven gingen boven verwachting en was dus al super tevreden, na de uitslag kon mn dag helemaal niet meer stuk. Ik bleek 2x de 2de prijs gehaad te hebben met 211 en 215 punten, dus meteen 2 winstpunten! (foto;s Z2-debuut: viewtopic.php?f=10&t=808272&hilit=)

Gisteren was het zover, mijn 2de start in de Z2, in st michielsgestel. De druk was nu wat hoger, omdat ik natuurlijk weer zo wilde rijden als bij mn debuut en er sterke concurrentie was. Met losrijden liep ze netjes, wel ietwat braaf. Net voordat ik de ring inging nog even goed aan mn been gezet, en we konden starten. Het drafgedeelte ging vrij netjes, alleen het zigzag-app wilde naar links niet zo goed lukken. Toen de galop, appuyement en uitstrekken ging goed, evenals de eertse 2 changementen (nog vrij zwak bij ons). Toen kwam het changement/wissel gedeelte, een regelrechte ramp! (1 changement niet gedaan -> was ook een 0, kwam daardoor niet uit met eenvoudige wissel dus moest overnieuw -> dus -2, volgende changement lag ik er bijna naast omdat ze beetje boos werd -> was een 4). Gelukkig was hierna mijn proef vrij snel afgelopen en kon ik even rust nemen voordat me ging klaarmaken voor de 2de proef. Na even ontspannen te hebben, toch nog verschillende wissels gesprongen op losrijdterrein, die nu beter gingen.
De tweede proef werd gereden in een erg slechte ring, waardoor zelf wat voorzichtig ging rijden. Ook in deze proef ging drafgedeelte vrij aardig, en zelfs over de stap niet veel te klagen. De galop, super appuyementen, en voor ons doen erg goede changementen! Aan het einde van deze proef was dan ook wel weer tevreden, alhoewel ik weet dat het nog veel beter kan.

Hebben hierna nevada naar huis gebracht (was startnr 1 van 8 en thuis nog veulen staan) en daarna terug voor de uitslag. Toen we uitslagen van de Z1 zagen, die zelfde jury's hadden, werden we al enigzins bang dat punten niet bijzonder zouden zijn, en toen we daarna jury's hoorde zeggen dat Z2 (nog) slechter was als Z1, was vertrouwen helemaal weg dat nog redelijk had gescoord.
De uitslag, had zelf verwachtte nr 1 en 2 al in mn hoofd zitten, zeggen ze opeens dat ik in de 1ste proef de tweede prijs heb behaald! Zelfs nog 207 punten, dus met die 0 en -2 erbij helemaal niet slecht! Bloos De winnaar stond nog 9 punten boven me, dus die zou niet ingehaald hebben, maar nr 3 had weer 9 punten minder dan mij, dus stond toch nog duidelijk op de 2de plaats.
Voor de tweede proef, ik heb weer de 2de prijs gehaald, maar nu met maar liefst 223 punten! Ook hier waren changementen nog niet heel erg hoog beoordeeld (wel 1x 7), maar met 8-en voor de appuyementen goed opgehaald. Ook in deze proef stond de winnaar 9 punten boven me, maar het gaat van mij met nr 3 was ditmaal 12 punten.

Nu dus in 4 proeven 5 wp gehaald en alle vier de proeven de 2de prijs behaald. (en ditmaal waren de prijzen beter, bij debuut shampoo en hoevenvet, nu 2x 37,50 euro Knipoog )

Tessie1981

Re: Na leuk debuut, super vervolg! (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:21

Gefeliciteerd hoor, fijn als een jury durft te punten, zowel hoog als laag!
Op naar het ZZ-licht... Haha!

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:22

Gefeliciteerd! Go tess.. op naar de ZZ-Licht Tong uitsteken

Ik ga dalijk gewoon in de B of L1 starten Tong uitsteken

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:30

gefeliciteerd!!!
goed zeg!!!!!! en inderdaad fijn dat een jury zowel hoog als laag durft te punten!!
op naar het ZZ-licht!!!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:45

Wat goed zeg van jullie! Gefeliciteerd

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:34

Gefeliciteerd Tess! Dat gaat echt helemaal goed komen met jullie!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:43

Goed gedaan!
Wij hadden als prijs hoevenvet (waar ik nog 2 potten van heb en nooooit gebruik Haha!) en een manenkammetje Haha!
Dit zijn dus wel betere prijzen Knipoog

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:41

GO Tess Go jij! Go jij!
Dat gaat echt allemaal super zeg. Je hebt die eerste proef dan toch super gereden, ondanks een paar gemiste onderdelen. Als je dan nog genoeg reserve hebt om winst te rijden, dan ben je toch goed bezig!! En dat voor de 2e keer in het Z2. Echt toppie OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:28

Iedereen bedankt!

De ZZL zullen we nog maar even mee wachten, eerst heel de Z2 goed bevestigd hebben voordat we een gokje gaan wagen.

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:12

Wauw super zeg doe je netjes dat is nog eens een klasse doorracen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:03

En het was gisteren wederom goed! Proeven gingen allebei lekkerder als donderdag, dus voor mezelf al weer veel gewonnen!
Waren nu met 12 starts, Z1 en Z2 in handicap. Was nog 3de en 5de geworden, met 212 en 206 punten, dus weer 2 mooie wp erbij.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:43

Jeetje Tess, rijd jij ook wel eens geen winst...?
Dit is echt niet normaal!!
Maar het is je gegund hoor, wederom gefeliciteerd Haha!

Wanneer moet je nu weer starten?

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:36

Woow super Tess!! Gefeliciteerd!!

Foto's Knipoog ?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:44

Gefeliciteerd joh! Super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:53

Iedereen weer bedankt!

Foto's zijn er niet gemaakt, voor foto's van mn debuut zie onderschrift.