Ringsteken in Ermelo loopt slecht af

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

gamblerlover

Ringsteken in Ermelo loopt slecht af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 12:52

Gister was weer de jaarlijkse ringsteekwedstrijd in Ermelo georganisserd door het veluws ros. Het was ontzettend leuk en goed georganiseerd er deden erg veel leuk verklede organisaties mee. Langs de gehele route stonden erg veel mensen te kijken. Ook in het straatje waar de vier palen stonden om de ringen te steken.

Na de kennismakingsronde en 3 maal ringsteken stonden we te wachten totdat we het straatje voor de barrage inmochten. Het wachten duurde erg lang en op een gegeven moment werd er omgeroepen dat er wat was gebeurt en dat we even moesten wachten. Niemand wist wat er aan de hand was totdat werd omgeroepen dat er gewacht moest worden op een ambulance en de gehele wedstrijd afgeblazen werd. Iedereen moest terug naar het veluws ros.

Er deed een tweespan mee met twee grote belgen (?) ervoor en een grote houten kar erachter. Op de bok zaten een man, een vrouw en hun kind. Toen zij de barrage gingen rijden ging het publiek meeklappen om hen aan te moedigen. De paarden schrokken hier waarschijnlijk van en gingen aan de hal met kar en al. De menner probeerde de paarden nog te stoppen maar dit lukte niet en hij raakte de controle volledig kwijt op het drukste gedeelte van de route. Eerst zijn de paarden over een aantal toeschouwers heengerend die daar op hun stoeltje zaten te kijken. Een vrouw daarvan is zwaargewond geraakt. Vervolgens renden de paarden tegen een auto aan waardoor de drie opzittenden van de kar eraf vlogen. Vrouw en kind hadden niets ernstigs, de man bleef bewusteloos liggen. De paarden gingen ervandoor en zijn een stuk verderop door een verkeersregelaar gestopt. De verkeersregelaar is vol in de teugels gaan hangen, iets wat ik toch er moedig vind.

De vrouw op de stoel is gelijk afgevoerd naar het ziekenhuis in harderwijk, de man op de kar ligt nu in het ziekenhuis met een schedelbasisfractuur. Ook zijn er nog rond de 8 lichtgewonden waaronder de vrouw en het kind op de kar. En nog een aantal mensen die op een terras zaten waar de paarden vlak langs heen renden.

Al met al is een leuke avond dus dramatisch geëindigd. Ik ben erg benieuwd of het volgens jaar weer georganiseerd zal worden, omdat dit natuurlijk toch behoorlijk ernstig is.

Uiteindelijk is de prijsuitreiking wel doorgegaan in de kantine van het veluws ros en zijn wij vijfde geworden van de ongeveer 35 combinaties. Maar al met al was er weinig leuks meer aan.

AniiQue

Re: Ringsteken in Ermelo loopt slecht af

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:04

idd er moedig van die verkeersregelaar, dat zou ik nooit durven,
maar ja. Scheve mond 2 belgische knolle.. als je daar de controle van verlies, doe maar een schiedgebedje... zou ik zeggen..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:10

Jeetje, idd om zo ''even'' aan 2 belgen te gaan hangen dat doe je niet zomaar! Hoop dat alles nog goedkomt met de gewonde mensen!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:10

No Cheer jeetje

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:16

Jeetje heftig zeg, al die gewonden. Hopen dat alles weer goedkomt met de menner en de vrouw op het stoeltje.
Waren er geen dranghekken ? Of zijn de belgen daar gewoon overheen gedenderd ?

Ben nu toch weer even blij en vind het verstandig van mezelf dat ik met het ringsteken vroegtijdig gestopt ben omdat mijn pony in paniek raakte, als ik toch verder was gegaan waren er misschien ook wel zulke rare ongelukken gebeurd.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:19

Jeetje wat erg zeg!
Het is niet niks 2 belgen voor de wagen,als je daar de controle van verliest....
Jammer dat zo'n leuke dag zo moest eindigen.
Jij gefeliciteerd met je 5e plaats!
Ik ben trouwens pas lid geworden van het veluwse rosje,ik rij bij de recreatieruiters.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:19

Ach gut Minder zeg!!
Echt jammer dat zoiets leuks dan zo moet eindigen! Inderdaad ook erg moedig van die verkeersregelaar!

Hopen maar dat alles goedkomt!

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 23:40

SANEX schreef:
Jeetje heftig zeg, al die gewonden. Hopen dat alles weer goedkomt met de menner en de vrouw op het stoeltje.
Waren er geen dranghekken ? Of zijn de belgen daar gewoon overheen gedenderd ?

Er stonden wel dranghekken langs de route van het ringsteken zelf. De rest van de route niet, ook niet aan het einde van de weg van het ringsteken. Dat is dus de plek waar de paarden op hol sloegen.

Jes_sica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:49

Hallo,

Het betreft hiet Aalt Bosch een broer van een vriendin van ons hij is 42 jaar en zou deze week zijn nieuwe winkel openen. zijn schedel is nog steeds gelicht ondat zijn hoofd nog steeds op ploffen staat. Hij is nog steeds in coma. Als hij nog uit de coma komt (wat ze denken van niet) dan is hij zeer zeer zwaar gehandicapt. De paarden zijn op holgeslagen omdat de jonge belsch schrok omdat er iets van de kar/tuig tegen zijn hakken aan tikten. de ervaren belsch bleef eerst rustig maar is later toch gaan rennen. Het meisje die ringsteekte is van de kar afgesprongen en heeft alleen een schaafwond, die vrouw die voor de dranghekken zat heeft verschillende bot breuken. Aalt bleef op de kar zitten om ze nog ondercontrole tehouden wat niet lukte ze klapten tegen een auto aan en hij is over de kop geslagen op de een of andere manier zat hij aan de leidsels vast en is hij nog een paar meter door getrokken. het is heel triest allemaal, en tot zo ver geven ze hem niet heel veel kans meer.

groetjes

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:33

Oh wat erg zeg, ga je een avondje gezellig ringsteken en dan kom je er nooit meer goed van terug.
Heel veel sterkte aan de famile/vrienden bij de verwerking van dit tragische ongeluk

Jes_sica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:40

Dat was ik nog vergeten er bij te zetten, het was de eerste keer voor Aalt dat hij ging ringsteken. dus iedereen de hele fam en zijn schoon fam, was er bij ook (kleine) kinderen. Van achteren zag je niks maar toen ze hem omdraaiden kwam het bloed werkelijk overal uit (oren neus mond etc).

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:52

Brrr, mijn moeder leest mee en zegt tegen mij dat ze blij is dat wij toen voortijdig gestopt zijn om erger te voorkomen. En daar ben ik ook blij mee als ik dit allemaal lees. Voor ons zou het ook de eerste keer zijn, en ik ben blij dat het niet gekker ging toen

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:01

En ik heb het nog allemaal zien gebeuren Verdrietig
Stond daar op de hoek bij de Albert Heijn (voor de bekende onder ons in Ermelo Lachen )
Voor ik t wist kwamen er ineens 2 paarden voorbij scheuren..
Zover ik het weet zijn er 2 auto's kaduk gereden toch .. ?
Allebij aan de Pastorieweg..
Daarna zijn de paarden zo te zien nog door een paaltje heengerend,en richting het bos gegaan (Tennisbaan Irminloo)
Toen ik naar huis fietste kon je het hele spoor zien.

Echt vreselijk allemaal Huilen
stuk of 3-4 ambulances ? En nog wat polities..
De eén naar de andere ambulance kwam met loeiende sirenes ernaartoe,en evenlater weer weg..

Edit: In augustus of september ben ik ook waarschijnlijk de partij bij het Veluws Ros Knipoog
Hou maar een bruine KWPNer in de gaten... Clown (zie je er veel van Tong uitsteken)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:05

Jeetje mina... zoiets verwacht je niet....

En zoals ik het nu lees, is die man ofwel de rest van zijn leven zwaar gehandicapt, of overleeft hij het niet eens..... damn Verdrietig

Erg naar om te lezen, ik hoop op een wonder en dat de man in kwestie er (redelijk) bovenop komt Ach gut

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:06

Ik had het verhaal van DAf hier op bokt ook al gehoord zei kende die man ook nog eens, het is nu maar te hopen dat hij goed uit de coma komt en er niets aan over houdt, zo zie je maar weer het paard blijft altijd een vluchtdier.
Ik wens hem en zijn familie sterkte.

biyoulover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:12

poeh jeetje zeg.. heftig verhaal!
T ziet er niet echt goed uit voor die man dus... hoop dat hij er alsnog zo goed mogelijk bovenop komt. Vreselijk ook om dat als familie zijnde allemaal te zien gebeuren. Sterkte voor iedereen die een van de slachtoffers kent.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:35

Ik ken Aalt ook persoonlijk, hij heeft samen met mijn man het koetsiersbewijs gehaald. Een lieve, rustige man! Ontzettend naar en tragisch dat het ringsteken met hem en zijn Bels zo is afgelopen. We hoorden het zondagochtend al, en ik was echt in shock.
Nadat zijn vorige Bels was overleden, heeft hij deze gekocht, en zelf samen met iemand anders beleerd voor de wagen. De andere bels is van iemand anders die hem geholpen heeft. Die van hem was inderdaad een jong en onervaren ding. Best lastig af en toe, maar Aalt ging hier heel rustig mee om, had er bewondering voor!

Ik hoorde overigens dat Aalt in slaap wordt gehouden, dus of hij zelf in coma ligt weet ik niet. Hoop heel erg voor hem, en zijn gezin dat dit nog goedkomt!

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:46

He bah... dat zo'n leuk evenement in zo'n drama kan aflopen... Verschrikkelijk voor familie en vrienden/kennissen! Heel veel sterkte allemaal Vriendjes zijn?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:47

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:16

Heb net gehoord dat ze foto's van zijn rug en nek hebben gemaakt en gelukkig blijkt hij verder niets gebroken te hebben. zijn hersenen zitten ook nog goed op zijn plek (klinkt raar....), maar zijn dus gelukkig niet verschoven. Tevens blijkt het uitwendig letsel aan zijn hersenen minder erg te zijn dan in eerste instantie gedacht was.

Nu maar hopen dat het deel mbt zijn ademhaling niet beschadigd is.......

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:50

Jeeetje zeg.. dat is ook verschrikkelijk..!
Ik hoop echt heel erg dat het weer goed komt, zowel met de menner als de vrouw op de stoel..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:10

Daf schreef:
Heb net gehoord dat ze foto's van zijn rug en nek hebben gemaakt en gelukkig blijkt hij verder niets gebroken te hebben. zijn hersenen zitten ook nog goed op zijn plek (klinkt raar....), maar zijn dus gelukkig niet verschoven. Tevens blijkt het uitwendig letsel aan zijn hersenen minder erg te zijn dan in eerste instantie gedacht was.

Nu maar hopen dat het deel mbt zijn ademhaling niet beschadigd is.......

Poe... ik hoop écht dat het allemaal mee BLIJFT vallen en dat hij weer gewoon zal kunnen functioneren binnenkort!!!

sterkte voor iedereen die hem kent

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:46

Excuses, topic is door mij over het hoofd gezien. Er loopt hier al een topic over op VN, dus hier een slotje Lachen