Twenter voor het eerst onder het zadel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Twenter voor het eerst onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 16:12

Vandaag hebben we onze twee-jarige voor het eerst onder het zadel gehad. Ze wordt pas volgende week drie Bloos!

Het onschuldige en nietsvermoedende slachtoffer:
Afbeelding

De eigenaar heeft er al een paar keer overheen gehangen, ik heb het zadel er een paar keer op gelegd. Vandaag is ze voor de eerste keer aangesingelt en het kon d'r totaal niet boeien OK dan! Even het pad op en af, stukje draf, allemaal prima. Toen het hoofdstel om. Pakte netjes aan, maar dat bit was toch eigenlijk wel heel raar... Pad weer op en af met een stukje draf, in het begin was het heel raar als er druk op de teugels kwam, maar op de terugweg kon ook dat haar niet meer deren Haha! Dus daarna nog even aangesingelt, en toen Maya erop gezet...

Klaar voor vertrek Ja
Afbeelding

Wanda dacht daar echter anders over...
Afbeelding

Het eerste stukje nog even aan het touw, langs de weg (fietspad) en oversteken... Daarna mocht het los Go jij! Go jij!

Afbeelding

Afbeelding

Even op stal langsgeweest (5 minuten stappen), de eigenaar vond dat de reactie van paardenbeest heel erg meeviel, hij had meer problemen verwacht. Elsa kan nogal eens de bokkenpruik op hebben. Nou, die had ze ook op op de terugweg Nagelbijten / Gniffelen Ik heb d'r op de grasstrook gewoon aan het touw gehad en langs de weg heeft Maya er ook langs gelopen. Mevrouw werd ineens opstandig Nagelbijten / Gniffelen Heel even los voor de foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En weer veilig thuis Haha!

Afbeelding

D'r lieve koppie... Lovers

Afbeelding

Hopelijk kan mijn vriend volgend weekend even mee dat ik er zelf even op kan rijden (zitten dus)... Van de week wordt ze in elk geval lekker vertroeteld Haha! En ik moet geloof ik even kijken voor een iets kleiner bit Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Twenter voor het eerst onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:20

Wauw, dit is de eerste keer? Wat superbraaf, dat zou je echt niet zeggen! Dat is nu echt opstappen en wegrijden. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:28

Het lijkt wel of niemand durft te reageren... Clown Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik vond het heel fijn gaan Ja Vooral de heenweg was idd, opstappen en wegrijden. Kostte wel een beetje overtuigingskracht om haar vooruit te krijgen, maar achter Wanda aan stappend ging goed. Wel heel schommelend en wat onzeker, maar voor een jong paard viel het me eigenlijk heel erg mee. Terugweg... Hmm... Clown Dat stuk gras wat jullie op de foto's zien, daar ligt dus een redelijk brede en diepe sloot naast, en die bokkenpruik bestond eruit dat ze keihard in dr achteruit ging, beetje draaien en springen. Toen neep ik hem toch echt wel even dat ze me niet in de sloot ging laten zwemmen Clown Nagelbijten / Gniffelen Daarna weer vooruit, ging goed, maar toen begon ze toch weer wat te draaien en doen, en ik denk, ze heeft me er lang genoeg opgehad zonder problemen. Ik eindig gewoon positief en afgestapt en gaan wandelen Lachen

Maar ben lang niet ontevreden!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:32

Hmm, je was dan niet de eerste van het modteam geweest die deze maand in het water lag..... Vork

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:38

wat een leukerd zeg Ja Haha! ziet er super uit hoor, en dat voor de eerste keer!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:39

Jeetje Maay, durfal Tong uitsteken
Ik zal het je niet nadoen hoor.. Bloos

Wat een coole kikker zeg!

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:55

Idd, wat een lef Bloos!!
Wat een superbraaf beestje zeg!!
Fijn dat je niet hebt gezwommen Knipoog!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 20:01

Ik had er ook wel opgedurft, ik heb voor het welzijn van het paard besloten dat Maya erop mocht Clown Zij is minstens 20 kilo lichter... Elsa zal me best kunnen dragen, maar voor een paard dat 3 jaar door de wei heeft gehupst vind ik het wat sneu om er meteen op te klauteren Nagelbijten / Gniffelen

Het was idd de allereerste keer dat er iemand echt op zat en dat er een singel onder haar buik door liep. Het viel me ook absoluut niet tegen, alleen de terugweg was idd wat meer stuiteren. Maar goed, dat mag, ze is nog jong... Peerd heeft zich in elk geval geamuseerd, die liep er echt bij alsof ze dit al jaaaaaaren doet. Clown Het is in elk geval netjes gegaan imo en ik heb meer last gehad met Wanda dan met Elsa Haha!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:18

Dat je dat gelijk durft zeg!!
En ik dacht in eerste instantie, zo die durft zo'n topic te plaatsen op bokt, maar het viel mee Knipoog
Overigens wel een heel leuk en vooral braaf paard heb je zeg!!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:25

Leuke foto's, wat is Elsa braaf zeg! Lovers

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:42

Leuke foto's Syl!!! Ja
Erg leuk paardje ook.
Is ze van jou? Clown

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 20:44

Nope Lachen Het is één van mijn verzorgmonsters (daarom heeft de eigenaar er ook op gehangen en viel het hem heel erg mee dat we er al opzaten Haha!).

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:50

Wat een lef Maya! Maar wat was ze braaf, super zeg!
Ideaal paardje lijkt me! Haha!

En Syl, veel succes met de rest van het inrijden!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:13

Aah wat een leuke foto's zeg! Echt heel gaaf Maya, idd lef hebben Haha!
Volgensmij was het wel erg geslaagd allemaal Haha!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:07

Neonlight schreef:
Hmm, je was dan niet de eerste van het modteam geweest die deze maand in het water lag..... Vork

Thanks... Haha!

Ziet er goed uit zo voor de eerste keer! En je durft nogal Maya Ja

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:32

Ziet eruit of ze 't al jaren doet Haha! Heb je ook gas/stuur/rem geoefend? Of heb je met name meegelift?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:38

Gas heb ik geoefend, maar die moet nog nader gesmeerd en aangepast worden. Hij doet het alleen als het haar belieft Clown Rem werkt uitstekend, het stuur wisselend... Na een tijdje kreeg ze door welke kant ze op moest als ik dat van haar vroeg Lachen

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:08

komt het nu omdat je mod bent dat niemand reactie geeft op de titel : twenter voor het eerst onder het zadel ? Haha!

ziet er leuk uit hoor!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 10:31

Je zou het haast denken hé? ROFL Iedereen kijkt en niemand durft te reageren Nagelbijten / Gniffelen

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:42

mag ik vragen waarom je er niet nog een maand of 6 mee hebt gewacht? Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 10:49

Tuurlijk Lachen

Imo is ze sterk en volwassen genoeg en ik ga er ook zeker niet meteen heel intensief mee aan de slag. Ik ben bij mijn eigen paard (long long time ago) ook op z'n 3e erop geklommen; paar keer zadeltjes geprobeerd, etc. Ik heb daarbij hetzelfde gedaan als wat ik met Elsa wil: gewoon rustig aan, eens per week een klein ritje van 10/15 minuten of gewoon wandelen met tuig erop. Als ze aangeeft te willen stoppen (zoals ze in zekere zin bij Maya deed) dan is het goed verder. Ik ben met Apollo pas na een half jaar intensiever gaan rijden, hij was 4 toen ik mijn eerste B-proef startte. Ook Elsa hoeft volgende week niet meteen klaar te staan voor concours of lange buitenritten, het eerste half jaar zowiezo niet. Van de winter wordt er ook niet veel mee gedaan omdat ze 24/7 buiten lopen met de groep, dus echt oppakken wordt toch pas volgende zomer. Dat is dus tevens de reden waarom een half jaar wachten, tot de winter, van onze kant uit niet werkt; de paarden zijn nat, de grond is bevroren of zeiknat, het is vroeg donker (dus ik ben echt op de weekenden aangewezen) etc.

Wat van mijn kant ook een beetje meespeelde was dat de eigenaar er ook al mee bezig is geweest met hangen ed. Het is geloof ik de bedoeling dat zijn dochter het op gaat pakken. Ik heb dan liever dat Elsa in elk geval bekend is met wat basishulpen dan dat ze op een compleet groen paard klimt. Nou is de eigenaar wel verstandig genoeg om in te schatten wat wel en niet kan, daar niet van, maar toch.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:42

Tja, voor mijn gevoel zijn het een beetje veel "eerste keren" op 1 moment Bloos Maar goed... het is altijd lastig beoordelen zo vanaf de pc en jullie kennende weten julile wel wat je doet.
En dat staat er even los van of ze nou 2, 3 of 8 is Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 16:07

Hoe bedoel je Manzano? Hangen/zadel/hoofdstel/rijden, dat dat snel achter elkaar doorgaat? Ik ben al sinds ik daar kom bezig met dekjes ed op haar rug aan het leggen, september is dat geweest. De eigenaar heeft er geloof ik een maand terug voor de 1e keer opgehangen en daarna nog 1 of 2 keer. Het zadel (zowiezo het lichtste dat ik heb) heb ik er de afgelopen maand ook maar 2 keer op gehad. Van te voren wel al vaak laten snuffelen aan het zadel als het op de grond ligt etc. Ik vind het persoonlijk wel meevallen qua tempo en belasting. In de tussentijd staat ze gewoon lekker in de groep in het land Lachen

Het hoofdstel was eigenlijk het enige dat echt nieuw was voor haar gisteren. Toen we het pad op en af liepen sjokte ze op d'r gemakje achter me aan, als ze het hoofdstel niet of minder gemakkelijk had geaccepteerd waren we ook daar wel gestopt.

Zodra ze aangeeft dat het genoeg is stop ik ook met waar ik mee bezig ben Lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:48

Uhm, voor het eerst aansingelen, voor het eerst hoofdstel, voor het eerst iemand erop, meteen naar buiten, meteen los etc......

Persoonlijk vind ik dat je al moet stoppen vóór dat ze aangeeft dat het teveel is, want eigenlijk ben je dan al te ver.

edit: bedoel dit niet aanvallend overigens..... puur mijn idee erbij.
Laatst bijgewerkt door manzano op 11-06-07 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:53

Jeetje wat een braaf beest zeg! Vind het niet gek dat ze op de terugweg wat ging klieren, misschien was het wel erg veel de eerste keer...
Maar het ziet er echt niet verkeerd uit!