Mark en Starlight op het ONCK 2007

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 11:56

Sinds 3 maanden zijn wij in het bezit van Starlight Westland, een Connemarapony. Gisteren heeft mijn zoon Mark met haar meegedaan aan de Open Nederlandse Connemara Kampioenschappen.
Het was zijn 6e wedstrijd met Starlight. Mark houdt vooral van springen en vindt dressuren een noodzakelijk kwaad. Haha!

Ik had hem ingeschreven voor 2 B-dressuurproeven en 1x B-springen.
Om 9.00 uur zijn we samen met mijn vriendin Crabbybitch en haar dochter Capone van stal vertrokken. Capone (Bo) was Marks coach, supergroom en fotograaf tijdens de hele dag.

Bo heeft Mark geholpen met losrijden en Star liep echt lekker op het laatst. Over de proeven waren wij wel tevreden maar Mark wat minder. De pony is nog niet continu nageeflijk maar verder heeft Mark wel nette proeven gereden. De uitslag zouden we pas 's avonds tijdens de parade te horen krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De jury is nog net te zien in de spiegel van de auto Knipoog
Afbeelding

Na de dressuur hebben we Star lekker in een box gezet zodat ze kon eten en uitrusten. Wij deden vervolgens hetzelfde. Haha! Lekker op het terras kijken naar alle prachtige Connemara's die voorbij kwamen. Vingers aflikken Ook al een potentiele partner voor Star uitgezocht. Clown Wij zijn erg gecharmeerd van Ben Hur van de Leliaard. Bloos

Star met haar onafscheidelijke strootje (ze heeft altijd een strootje in haar mond hangen, nu dus op haar hoofd Haha! )
Afbeelding

Om half 3 hebben Mark en Bo Star weer gezadeld en kon Mark gaan losspringen. Ook dat ging prima. Niet alleen de ruiter maar ook de pony vindt springen geweldig!
Hij was als laatste van de B-D aan de beurt en er waren nog geen foutloze rondes geweest. Mark ging super van start en dacht al bijna dat hij de overwinning in zijn zak had tot hij bij de laatste hindernis aankwam en Star er helaas een balk aftikte. Omdat de smid de stiftgaten was vergeten in de ijzers moest ze zonder stiften lopen. Hierdoor was ze toch wat voorzichtig (terecht natuurlijk) en ja dan is een balkje zo meegepakt. Maar goed ook met 4 strafpunten en 49 stijlpunten was hij tot dan toe de beste. Na hem kwamen nog 2 E-pony's.

Bij gebrek aan springfoto's even een foto "gejat" van bokker Rooslover Bloos
Afbeelding

Na het springen wederom afgezadeld en Star in de box gezet. Nu was het wachten op de parade. Mark had nog nooit een parade gereden en had geen flauw idee wat hij moest doen. Ik heb hem maar geadviseerd goed te luisteren en achter de rest aan te rijden Clown
Om kwart voor 5 zat hij weer op de pony voor de parade. het duurde erg lang voordat dat begon maar toen eenmaal alle pony's bij elkaar kwamen was dat geweldig. Wat gaaf om al die schimmels, valken en bruinen bij elkaar te zien, netjes gesorteerd op kleur.
Ik had wel even zwaar de bibbers toen ik zag dat Mark en Star tussen 2 hengsten liepen. Star werd volgens mij spontaan hengstig ROFL
Maar de amazones hadden de hengsten goed onder controle en Star gedroeg zich ook super.

Afbeelding

De hengst meest rechts in Ben Hur Vingers aflikken
Afbeelding

Prachtig, die 4 valkjes naast elkaar. Vingers aflikken
Afbeelding

Afbeelding

De prijsuitreiking duurde erg lang Dromen maar ach het was toch al een lange dag die tijd kon er ook nog wel bij.
Tot onze grote verbazing was Mark niet alleen de winnaar in de B-dressuur, hij had ook nog eens de hoogste punten (199) van de dag en was daarmee ook de overall-dressuurkampioen van de dag. Helaas in het springen geen prijs, hij was 3e geworden en er waren 2 prijzen. Maar dat mocht de feestvreugde niet verstoren. Hij mocht 2x een ereronde galopperen en is een mooie beker, een halster met touw en een emmer snoepjes rijker!

Opstellen voor de prijsuitreiking:
Afbeelding

Met zijn beker:
Afbeelding

En de ereronde:
Afbeelding

Om kwart voor 7 reden we moe en blij terug naar huis. Wat een geweldige dag was het.
Volgend jaar weer!

Crabbybitch en Capone, ontzettend bedankt voor jullie hulp en gezelligheid!! En ook dank aan de supporters uit het Stevige ruiters topic die Mark kwamen aanmoedigen. OK dan!

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:04

Leuk dat het zo'n geweldige dag was! En je partnerkeuze lijkt mij ook wel heeeeeel leuk Knipoog

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:06

Leuke foto's!
Het was zeker een leuk weekend Haha!

capone

Berichten: 506
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:15

Mark heeft het super gedaan Haha! Haha! ..
nogmaals gefeliciteerd OK dan! Go jij! Go jij!

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:20

nogmaals proficiat voor Mark ! Wat wil je, met een privégroom annex -trainer. Haha!

l0esjj
Berichten: 4824
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:22

Super prestatie zeg!
Helemaal voor een springfreak,Prachtig gezicht tijdens de parade
Erg leuk geschreven verslag ook, Bo prachtige foto's gemaakt

bruine

Berichten: 1037
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:30

super hoor , van mark Haha!
en dat terwijl hij dressuur niet eens zo leuk vind Haha!

haha, het kriebeld al voorzichtig dat je al aan het rond kijken bent voor een "man"voor star Knipoog

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:41

Super Barbara en Mark Haha!
Leuk verslag en een super resultaat!

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:43

Superprestatie, van beiden!! Haha!
Ik heb evt. nog meer foto's van het springen. Ik dacht ook nog eentje van de dressuur. Ik zal ze wel even sturen. Lachen

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 12:47

Oh heel graag want ik heb het springen alleen op de video staan.

@bruine, denk niet dat ik Star gauw zou laten dekken maar kijken kan toch? Knipoog

crabbybitch

Berichten: 1071
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:55

Jee wat een mooie foto's...en bij het zien ervan krijg ik gelijk weer de kriebels..
Het was een vreselijk gezellige dag met veel mooie pony's..
Ik was supertrots op dat jochie!!!
Mooi geschreven verslag barrie!! Knipoog

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:56

Ja was echt super hoor Mark en Star. Geweldig. Mooie springfoto trouwens.

_sharona_

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:57

ziet er leuk uit hoor !
gefeliciteerd !!
x sharona

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:31

Wat grappig dat je op Bokt zoveel oude bekenden tegenkomt. In dit geval is het de pony, Starlight Haha!

Leuk om te zien hoe het nu met haar gaat. En nog gefeliciteerd met de goede resultaten!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 14:31

@effy, leuk, ken je haar van HC Westland? Vast wel Knipoog Ik wil daar nog steeds s een kijkje nemen als ik in de buurt ben.
Met Star gaat het echt heel goed en wij zijn ontzettend blij dat we haar hebben kunnen kopen. Er was erg veel belangstelling voor haar. Bloos

helga1969

Berichten: 892
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: ochten

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:03

Nou mark je hebt het toppie gedaan.
We waren blij dat je we mochten komen aanmoedigen hoor.
Je bent een geweldige combi met starr
Geniet er maar lekker van.

Alytuiere

Berichten: 1164
Geregistreerd: 09-02-05

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:20

ziet er goed uit! goed gedaan van mark! En de potentiele partner vind ik ook erg knap Knipoog

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:31

Ik ken Starlight inderdaad van HCW. Vriendin van mij heeft haar een hele tijd bijgereden, de eigenaren kende ik ook goed. M'n zusje heeft ook nog eens een tijd een dochter van Starlight gereden. Ben dus best wel bekend met haar Knipoog Vind het dan ook altijd erg leuk om een oude bekende ineens weer op te zien duiken Lachen


Ps: Ik weet niet of je serieus nadenkt over Ben Hur als eventuele dekhengst ooit, maar bedenk wel dat je dan 2x een verdunningsfactor krijgt en dat levert bijna zeker een cremello veulen op (en die kleur is niet toegestaan in het stamboek, als ik het me goed herinner). Even een tip... Lachen

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:31

Bar, wat een geweldige prestatie, en prachtige foto's, feliciteer Mark van mij, ok ?
En laten we de super coach Capone natuulijk niet vergeten.
Trouwens is jouw keuze voor Star heel begrijpelijk, wat een kanjer zeg

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:36

Wat heeft Mark súper gereden zeg! Wát een punten zeg voor de dressuur Haha! Jee!
En springen natuurlijk ook geweldig, snel die stiften eronder en dan blijft alles liggen Ja.

Strohalmpje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Lopik

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:24

Super Barbara en Mark!! echt heel leuk!! Mooie foto's en een leuk verslag! en het klinkt als een zeer geslaagde dag!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:29

Dan ook mijn reactie natuurlijk..

Mark je hebt het echt super goed gedaan.. vond het leuk je zo in het echt te zien stralen met je SUPER ponnie Tong uitsteken

Het was ook echt super gezellig... als je nou weer zo'n groot concours heb dan kom ik weer kijken hoor.. en trouwens het springen komt helemaal goed hoor weet het zeker Lachen

carrie79

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:29

Jeetje die twee gaan als een speer!!! Wat super dat zij (en jullie Knipoog ) er zoveel lol in hebben. dat is je wel gegund.
Ga zo door!!! Haha!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:22

Ook namens Mark bedankt voor alle leuke reacties!!!

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Re: Mark en Starlight op het ONCK 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:46

Je hebt het super gedaan Mark en wat een leuke, lieve, brave pony heb je.

Volgende keer wordt je ook vast kampioen met het springen.

Ik vind de ponies er in het echt trouwens veel leuker. Ben Hur komt zo op de foto een stuk minder leuk over en hij was zo geweldig Kwijl