Bas en Tom brave kinderpony's op Pinkstermarkt Buitenpost

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Bas en Tom brave kinderpony's op Pinkstermarkt Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 11:18

Het lag eigenlijk helemaal niet in de planning, maar Bas en Tom hebben gister hun diensten bewezen door superbrave kinderpony's te zijn op de Pinkstermarkt hier.
Ik was zoals zovelen een dagje vrij en ging gistermiddag even over de markt, moest nog wat broeken voor het werk hebben.
Daar kwam ik mijn buurman tegen wiens zoon met hun pony liep om kindertjes rondjes te laten rijden. De pony liep al vanaf smorgens en was behoorlijk moe. Ze hadden haar wel pauzes gegeven maar kregen dan kwaaie gezichten van de ouders.
Dus kreeg ik de ingeving om Bas en Tom op te halen, die staan vlakbij het marktveld en hebben het vaker gedaan. Dan kon hun pony even rusten en konden we het beter verdelen.
Annelies was al bij de pony's en wou wel mee, dus pony's gezadeld en huppakee, naar het marktveld.

Ze waren uitzonderlijk braaf, gaven niks om de marktdrukte, de kids en de kraampjes en vonden het allemaal beregezellig.
We hebben afgesproken volgend jaar met hemelvaart en pinksteren weer met 3 pony's te gaan, dan kan er afgewisseld steeds eentje pauze hebben.

Vele kindertjes hebben we blij gemaakt en we hebben ook nog een mooi zakcentje verdiend. Aan het einde hebben Annelies en ik het geld gedeeld, Lies haar reactie was meteen :"Mam, gaan we morgen naar Divoza voor Bas-spullen?!" Haha!

Zie hier mijn überbrave marktpony's!
Afbeelding

In trein-formatie; Annelies met Tom, Ik met Bas, Ricardo met Joy
Afbeelding

Erg druk op de markt, maar oh zo rustige pony's
Afbeelding

Afbeelding

Tom sjokt lekker door
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lief klein meisje, Bas vind het prachtig
Afbeelding

Afbeelding

Ntlie_

Re: Bas en Tom brave kinderpony's op Pinkstermarkt Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:27

Leuk joh, wat heb je toch een stel veelzeidige poownies!
Hartstikke leuke foto's Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:10

Leuk hoor, wat doen ze het toch braaf. Is leuk werk om te doen he? Otje heeft het wel vaker gedaan bij de peuterspeelzaal, daar help ik af en toe eens, mijn moeder werkt daar 1 ochtend in de week. Kinderen vinden het práchtig.

Switch moest vorige week aan de bak; bijrijdster Suzanne gaat van groep 8 op kamp, dus werkt er markt georganiseerd op school om geld voor 't kamp in te zamelen. haar idee was om met Switch kinderen van de onderbouw rond te rijden. Prima, en hij deed het súper, liep overigens als een trein, joh je wordt al 'sukkelend' rijk op zo'n manier Knipoog

Switch is a.s zaterdag ook weer aan de beurt; dit keer ben ik gevraagd voor de peuterspeelzaal die een markt houd om geld in te zamelen voor een verkeerstuin voor de peuters, gewoon vrijwilligerswerk dus, maar neemt niet weg dat het hartstikke leuk is om te doen Lachen

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:13

Leuk om te zien zeg, ben stiekem echt fan van jouw pony's, al kom ik online oh snel kijken of sanex nog een topic over Bas en Tom heeft aangemaakt Tong uitsteken.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:16

Wat lief van je om dat aan te bieden. Mijn fjord heeft ook regelmatig meegelopen op markten.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:26

Leuk Haha!

Wat belachelijk van die moedertjes dat die niet het begrip konden opbrengen dat zo'n pony ook d'r rust nodig heeft!

Annelies is nog altijd even enthousiast zo te lezen Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:45

Oh jee, jij weer? Knipoog Haha!
Ik heb je topic even naar ITP verplaatst. HAW is meer bedoeld voor rijtechnisch commentaar, en aangezien de ruitertje waarschijnlijk niet op Bokt zullen komen, lijkt ITP me een betere plaats Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:46

snowdon schreef:
Leuk Haha!

Wat belachelijk van die moedertjes dat die niet het begrip konden opbrengen dat zo'n pony ook d'r rust nodig heeft!

Annelies is nog altijd even enthousiast zo te lezen Haha!

Inderdaad ja. als ze zo bij mij zouden gaan zeuren had ik ze wel even luid en duidelijk uitgelegd dat wanneer je zo'n pony geen rust geeft ze hoogstwaarschijnlijk zich gaan vervelen en zéér irritant gaan gedragen (en vaak al helemaal shetlanders) en dat hún geliefde kindjes dan op die vervelende pony zitten, met alle (nare) gevolgen van dien Knipoog lijkt mij nogal logisch.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:01

Belachelijk zeg dat er geen pauze''s voor dat beestje mochten komen....

netjes dat je het aangeboden hebt !

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:41

Haha, die pony's van jou zijn ook overal voor geschikt hè Haha!
Rebbel moet er binnenkort ook aan geloven, geweldig!

Bas ziet er lekker uit, Tommie heeft een beetje zomervet? *LOL*

Genietse van je pony's verder Lachen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 22:07

Bedankt voor alle reacties, ik was wat druk dus geen tijd om te reageren.

Tom heeft altijd vet, ik krijg hem veel moeilijker slank dan Bas. Bas is nu eigenlijk ook wat te bol, ze worden erg goed verzorgd door de boer; smorgens hooi en biks, smiddags de wei op, savonds weer hooi... dat wil wel groeien Haha!
Inmiddels staan ze weer gewoon op een kaal stuk en zonder nog extra hooi, want het werd even te gek met de dikkerds.Plus wat extra beweging, dan komt het wel weer goed. Bij Bas is het er zo weer af, Tom blijft dikkig.
Maar gelukkig is hij niet meer zo gevaarlijk vet zoals hij was toen ik hem kocht, en zover wil ik het ook niet laten komen.

IngridP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 05:15

Ik heb je ook zien lopen!!!! Maar ik had het zelf te druk met bloemetjes kopen Lachen

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:49

Ik vond het ook geweldig jullie daar te zien, wat heb je toch een prachtig stel!!! Haha! Echt brave ponies!!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:49

Leuke foto's sanex! Ja

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:00

Breezergirl; ah bij Blomke van Romke geweest ? Haha!
Hij investeerde goed in zn dochter die de hele middag bij ons kwam peerdje hobbelen, weet je ook weer waar jouw bloemengeld heengegaan is Tong uitsteken

Diane, ik heb je gezien idd, maar had weinig tijd om te blijven kletsen, veel te durk met de kiddo's Knipoog

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:15

Wat lief!! ze vinden het best leuk zo te zien.

Mag ik vragen waar Joy oorspronkelijk vandaan komt? en hoelang ze haar/hem al hebben?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 18:04

Ik heb over Joy geen enkel idee waar ze vandaan komt. Ze hebben haar zowiezo 6 jaar, want zolang ken ik deze mensen al en toen hadden ze haar al. Joy is 7 jaar, en is dus als enter bij hun gekomen....
Lijkt ze op een pony die je kent ?