Word dit mijn toekomstige pony??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Word dit mijn toekomstige pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 23:10

IK ben vandaag bij een hele leuke merrie gaan kijken.
Het is een arabische merrie van 5 jaar en net onder het zadel..
Ik hoor graag jullie mening wat jullie er van vinden en hoe jullie ons als combi vinden.. Graag eerlijke reactie's
Het rijden ging opzich lekker had geen hoge verwachtingen van haar omdat ze pas kort onder het zadel is.
Ik ree mee in een les omdat de bak anders pas om 21.00 uur vrij was.
Ik ben het niet gewent om in een groepsles te rijden dus vond dit erg vreemd.. Ook ben ik er een keer afgevallen maar dat was mijn eigenschuld Lachen
Ze heeft nog best weinig evenwicht, maar ik ben dan met mijn paarden gewent dat je ze met jouw benen begeleid alleen was het bij deze merrie aangeleerd met de teugels, waardoor ze dus niet op mijn been reageerde en tegen de bak rand aan liep en hierdoor schrok een fries die van achter haar hard aan de kletter ging waar zij van schrok en er achter aan ging. Ze bleef wel eerlijk en bokte niet alleen toen ik haar terug nam en richting de andere rand van de bak ging stond ze zo aprubt stil dat ik over haar heen vloog. Ze bleef braaf bij me staan en ik stapte lachend weer op en heb daarna nog heerlijk gereden. Na afloop heeft mijn moeder nog wat foto's gemaakt.. Ik hoor graag jullie mening Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog ff een vraagje de merrie liep met haar staart scheef betekend dit wat ?

Blablabla11

Re: Word dit mijn toekomstige pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 09:17

niemand een mening over deze pony??

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:39

Hele mooie pony zeg!
Ze lijkt heel braaf onder het zadel, en jullie zijn een super combi! Ja
succes!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 10:21

dnk je Lachen ik twijfel nog wel heel erg

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:24

ik vind het een leuke pony, ze ziet er heel lief uit. Waarom twijfel je?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:31

Is het een volbloed arabier?
Ik vind de pony niet heel mooi Bloos
Maar smaken verschillen natuurlijk, vind wel dat ze een lieve uitstraling heeft.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:37

Dat is volgens mij niet goed hoor als ze haar staart scheef houd tijdens het lopen.
Als je haar graag wil kopen zou ik haar zeker klinisch laten keuren.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:39

Ze draagt de staart scheef omdat aan een kant de spier korter is dit hebben ze van de geboorte en het kan verder helemaal geen kwaad.

wel een mooie pony Lachen

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:21

Je zegt dat je nog heel erg twijfelt? Waarom doe je dit?
Het lijkt mij dat als je nog heel erg twijfelt dat je het niet moet doen. Ik vind dat er al heel snel een klik moet zijn Lachen

Ik vind haar niet echt heel mooi, maar dat is natuurlijk ook nergens voor nodig. Dit alles neemt niet weg dat ik jullie er wel leuk uit vind zien samen! Ze heeft een mooi maatje voor je Lachen

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:24

idd het gaat niet om mooi, het gaat om de klik, maar zit die er als je twijfelt?
Ik was ook benieuwd of het een volbloed is...

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:37

als ze de staart scheef draagt kan dat ook een teken zijn dat ze in de rug iets niet goed heeft..als je der koopt zou ik eerst een dierenarts ernaar laten kijken of het onschuldig is (sommige paarden worden er mee geboren en dan is er niks aan de hand maar het kan ook een teken zijn dat er iets niet goed zit)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 19:15

ze heeft wel fisio gehad toen ik dat hoorde twijfelde ik dus helemaal.. Opzich was het een lieve merrie.. En klikte het goed toen ik er op reed.. alleen vind ik het erg jammer dat ze heel erg met de teugels word gereden in plaats van met de been.Als een paard nog heel erg zijn evenwicht zoekt vang je dit op met je been, dit paard moest je opvangen met de teugels.. Is niet echt mijn ding.. Ik ben liever ligt in de mond.. En ik twijfel nog aan haar maat.. Ze is 1.52 en ik denk toch dat ik liever een paard heb.. Ga vanavond naar een merrie kijken van 1.65..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 19:16

ow ja volgens hun is het een volbloed arabier

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:13

suuske schreef:
Ze draagt de staart scheef omdat aan een kant de spier korter is dit hebben ze van de geboorte en het kan verder helemaal geen kwaad.

Dat is dus echt níet waar. Mijn pony hield zijn staart ook scheef, en hij had 5 blokkades in zijn rug, die met behulp van een osteopaat zijn opgelost. Als een paard zijn staart scheef houdt is dit altijd een slecht teken.

@ TS: leuke pony wel, maar de keuze is aan jou, persoonlijk zou ik het niet doen als ik zoveel zou twijfelen als jij.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:21

channie18 schreef:
als ze de staart scheef draagt kan dat ook een teken zijn dat ze in de rug iets niet goed heeft..als je der koopt zou ik eerst een dierenarts ernaar laten kijken of het onschuldig is (sommige paarden worden er mee geboren en dan is er niks aan de hand maar het kan ook een teken zijn dat er iets niet goed zit)

Zo heb ik het ook altijd geleerd. Dat je altijd naar de staart moet kijken, omdat als die scheef staat er bijna altijd iets mis is. Dus als je dr echt wilt kopen iig laten keuren!
Ik zou het persoonlijk niet doen als ik jou was, je twijfelt teveel en dat is natuurlijk niet de bedoeling van het kopen van een paardje heh Knipoog Succes!

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:23

leuke pony , ze toont wat minder omdat ze vind ik nogal lelijke tuigage aan heeft . maar als je daar doorheen kijkt vind ik haar juist een plaatje ze is prachtig. Over die staart er zijn heel veel arabieren die hun staart naar een kant dragen (zoals op de 1e foto,dit zit in het ras) en dat zegt helemaal niets over blokades.

Veel succes met het kopen van een nieuw paard. en laat het ons weten welk paard het word! Knipoog

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 22:56

Ik ben vandaag naar een ander paard gaan kijken een pools paard van 1.65..een merrie van 5 jaar en ook net onder het zadel Lachen dit keer ben ik er op blijven zitten.. wou er niet mijn hobby van maken Lachen Ik heb heerlijk op haar gereden en het voelde en zag er een stuk beter uit.. Het is een appaloosa.. Een apart beestje maar wel echt een knuffel beer Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:27

vreemddat die 2e zo smerig is.
lijkt me dat als die 2e te koop staat, dat ze die dan wel van te voren wassen en het vuil er zoveel mogelijk af halen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 23:31

ehm ze was niet vies.. dat is haar kleur Lachen en heb hem opgelicht met een prog op mijn pc omdat de foto heel donker was waardoor de kleuren verkleuren

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:40

Ketaki schreef:
lijkt me dat als die 2e te koop staat, dat ze die dan wel van te voren wassen en het vuil er zoveel mogelijk af halen.

ROFL Je ziet toch zo dat het haar kleur is? Haha!

Ik vind de tweede erg leuk! De eerste spreekt mij niet erg aan.
De tweede komt mij erg bekend voor, zit de eigenaar toevallig op Bokt?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 02:23

mmm als ik zo de foto's zie, zie ik op de eerste een weinig aansprekende pony en een niet zo'n hele sprekende combinatie. op de foto's van het 2de dier wel, allebei passen jullie goed bij elkaar, is het leuk om naar te kijken en vind ik het dier ook iets hebben.

Maar.. het gaat om je eigen gevoel, mooiheid telt niet als de klik er niet is. welke voelde voor jou goed aan, ongeacht wat de rest van de wereld vind?

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:12

goh, die tweede us meteen heel wat anders zeg.. Ik vind die tweede je leuker staan Ja Succes met je besluit!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:28

oke commentaar van mij dan hihii
pony 1: bij twijfel nooit doen er moet direct een klik zijn en een hoop enthousiasme... en ik vind de pony niet zo fris overkomen, en jij past er minder leuk op vind ik

paard2: hele mooie combi ziet er veel beter uit kwa maat ook alleen niet mijn type paard maar dat moet ook niet, jij moet er happy mee zijn zal echt voor de 2e gaan die is heel leuk voor jou!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 07:59

Cayenne schreef:
Ketaki schreef:

ROFL Je ziet toch zo dat het haar kleur is? Haha!

Ik vind de tweede erg leuk! De eerste spreekt mij niet erg aan.
De tweede komt mij erg bekend voor, zit de eigenaar toevallig op Bokt?

Zou kunnen weet ik eigenmlijk niet.. Ze staat op de Kaag wel nog maar net.. De eigenaar woont in hoorn en ze heet wendy

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 08:05

Lowara schreef:
mmm als ik zo de foto's zie, zie ik op de eerste een weinig aansprekende pony en een niet zo'n hele sprekende combinatie. op de foto's van het 2de dier wel, allebei passen jullie goed bij elkaar, is het leuk om naar te kijken en vind ik het dier ook iets hebben.

Maar.. het gaat om je eigen gevoel, mooiheid telt niet als de klik er niet is. welke voelde voor jou goed aan, ongeacht wat de rest van de wereld vind?

Op die tweede heb ik echt lekker gereden en had ik ook echt weer het idee dat ik een beetje kon rijden. ze liep lekker alleen nog wat an haar conditie doen.. Kwa combi vond ik haar ook een betere maat voor mij. De eerste werd heel erg met de teugels gereden, terwijl je met je benen moet rijden en je zit, dit viel me erg tegen en ben er daardoor ook afgevallen.. de tweede merrie.. Vind ik kwa uiterlijk erg grappig.. De kleur komt hier niet echt goed over omdat ik alles heb lopen verlichten omdat iemand anders met mijn camera foto's heeft gemaakt waren ze niet echt denderend Lachen heb een spiegelreflex en als je dat niet kan krijg je dat Lachen