Tinker door de wasstraat!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Tinker door de wasstraat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 18:12

Toen ik vanochtend naar Sheek vertrok, zei mijn moeder "Zou je die broek nou wel aan doen?" Ach, zei ik, hij is al zo oud, hij mag best vies worden... Toen mompelde mijn moeder iets over scheuren, maar dat hoorde ik niet want ik was al op mijn fietsje geklommen en richting Sheek vertrokken. Had ik nou maar geluisterd...

Toen ik aankwam, en Sheek uit de wei trok, zag ik dit:
Afbeelding

De hele winter heeft hij in de modder gespeeld, en omdat wij alleen koud water hebben, heeft hij de hele winter niets anders dan een sporadisch borsteltje hier en daar gezien... Tijd om hem eens lekker in het sop te zetten dus! Maar eerst lekker de hei op!

Paard aangeknoopt, klaar om geborsteld te worden!
Afbeelding

Opgezadeld en klaar om te gaan!
Afbeelding

Toen ik mijn voet in de beugel stak, hoorde ik een onheilspellend gekraak... Mijn broek scheurde, en hoe! Nog net mijn hele linkerbil hing er niet uit! Oepsie! Na het rijden maar mijn blouse omgeknoopt... Bloos

Het is.... een stip in de verte!
Afbeelding

Nee! Het zijn Andrea en Sheek in galop!
Afbeelding

... nee, het WAREN Andrea en Sheek in galop! *zoef!!!* (hier lag ik er bijna naast omdat Meneer opzij sprong toen we de cameradames passeerden, hahaha)
Afbeelding

Onderweg werd er nog even gewisseld, Babseflaps wilde ook wel even Knol-hobbelen. *hijg hijg* word je moe van hoor, zo'n rengalop!
Afbeelding

Wisselen? Picknicken zul je bedoelen!
Afbeelding

Veelvraat grijpt elke kans op iets groens met beide handen... eh, hoeven aan!
Afbeelding

Toen we thuiskwamen werden de slang en de diverse shampoo's en borstels tevoorschijn getoverd, en begon Het Grote Soppen en wegwerken van Achterstallig Onderhoud door Wintermaanden. Pling Clown
Afbeelding

Kan niet zeggen dat ik er zelf zo schoon van werd...
Afbeelding

En na 6 jaar fleemt Sheek nog steeds als hij Zwitsal babyshampoo ruikt! Bloos Vingers aflikken
Afbeelding

Fris gewassen in een schone (nood)stal, Babseflaps bedankt voor het uitmesten! Snel manen en voorpluk fatsoeneren, voordat het als Polletje Piekhaar opdroogt. En natuurlijk poetsen we dan terug! Lovers
Afbeelding

...het moet alleen niet te lang duren...
Afbeelding

...want dan eet ik je blouse op!
Afbeelding

Foto's dat mijn menneke droog is volgen morgen! Na een grote berg hooi en een appeltje ben ik kletsnat en met een broek die rijp is voor de vuilnisbak naar huis terug gefietst...

BiBaMi

Re: Tinker door de wasstraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:35

hahaha,leuke fotos en bijschrift!!!

Wel jammer van j broek Clown haha

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 18:40

Mijn broek was toch al niet meer te redden, hahaha! Er zaten al 3 lappen op de kont, dus dat was vragen om ongelukken... Toch dacht ik dat hij het nog wel zou houden...

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:02

het duurt even voordat je een stinker schoon hebt, maar dan heb je ook wat. Gecondoleerd met je broek.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:29

mooie tinker hoor
alleen jammer dat je hem of haar met bit laat eten

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:11

haha de wasstraat... het weer was er goed voor!

wat ik wel eng vind, is dat bij het grazen de teugels op de grond liggen. als hij erop stapt en niet meer kan bewegen is het paniek, en een pijnlijke ruk in zijn mond... volgende keer even aan het zadel vastknopen, of de teugels eraf halen... Knipoog

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 08:30

Ik ken dat paard als mijn broekzak, zo gauw hij iets groens voor zijn neus heeft verzet hij geen stap. Pas als hij nergens meer bij kan verzet hij een voetje. Bovendien waren we hier even de beugels korter aan het maken, dus meet dan een paar tellen kan het niet geweest zijn. En schrikken komt niet voor in zijn woordenboek... Haha!

Eten met bit? Mwuah, die paar korte sprietjes... Werkt makkelijker dan zijn hoofd omhoog proberen te houden, dan gaat hij etteren en gooit ie zijn gewicht in de strijd (en dat wil je niet...Knipoog )

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:36

hihi, kom je die van mij ook even wassen?;) hij ziet er weer uit om door een ringetje te halen. ik ben benieuwd voor hoe lang;)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:53

hoi mag ik vragen waar je staat want zie dat je in jelsum woont doordeweeks Haha!
en dat je het paardje van snowdon gereden hebt.
ik heb sinds 3 maart ook een tinker en stond daar naast haar op stal...
dunla een driekleur tinker Knipoog
je kan leuk buitenrijden daar zeker Knipoog

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:28

leuk paardje hoor..

maar ik vind je stal nou niet echt paard vriendelijk!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 22:11

Van de stal klopt. We hebben sinds kort een aantal veulens op stal, en die moeten s'nachts binnen om ze een beetje makkelijker te maken. Daarom heb ik aangeboden dat Sheek wel in een stal van bouwhekken mag, omdat we tijdelijk boxen tekort hadden. Hij is de maktse, zolang hij een berg hooi heeft verroert hij geen vin. Sinds vandaag staan de hengstjes dag en nacht op de wei en staat Sheek weer in zijn eigen vertrouwde box...

Sheek woont niet in Jelsum, ik wel. Sheek woont in Nijverdal. En Snowdon? Daar heb ik 1 keer een rondje op gehobbeld, haha!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 12:43

zijn dat nou de stallen die hekken?? Wel een schitterend mooie tinker, vooral nu hij weer schoon is.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 14:50

Neenee, we hebben 4 hele mooie 3x3 stallen, met van die schuifdeuren en tralies boven, kunststof planken beneden. Normaal staat Sheek in zo een, maar ik had aangeboden dat hij wel even in een noodstal van bouwhekken mocht, zodat de hengstveulens in de echte stallen konden. Je wilt een jonge hengst niet in een stal van bouwhekken... Een veelvraat-Tinker van 9 jaar blijft wel staan, haha.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:59

Mooi paardje! Lekker schoon weer Haha! !
xxx

babseflaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:22

heey andrea,,,

haarbal was echt heeel erg vies maar gelukkig hebben marjolein en andrea weer mooi opgelost nu ruikt hij zooo super heerlijk naar ZWITSAL Haha! daar doen we alles voor..

trouwens hij was lekker in zijn dikke huid met buitenrijden gister ook hahah en volgende week wel gebak hé... ahah ik denk dat ik binkie en bandiet ook maar eens ga leren om door een wasstraat te gaan die zijn ook hoognodig

trouwens mensen ik sta bij die foto dat die teugels op de grond liggen voor sheek maar mij zie je niet maar sheek zet geen ene stap hoor die goeie oude vriend

en over die stallen die zijn nu inderdaad best gevaarlijk maar me vader is er al mee bezig en de eigenaar van de stallen dus geen paniek haha..

hoop dat we volgende week weer kunnen gaan rijden Haha! Haha! lekker weer was het Haha!

xx

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:25

Haarbal schreef:
Een veelvraat-Tinker van 9 jaar blijft wel staan, haha.

Nou mijn veelvraat-fjord dus echt niet. Denk dat hij zo de hekken omver loopt. Clown
Kan ik je ook inhuren voor het wassen van een fjord en shet? Knipoog

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 22:28

Bikinicarwash, lol!

Nee, zolang die bolle een bult hooi heeft, verroert hij geen vin! Er waren ook nog filmpjes geloof ik, maar ik weet niet hoe je die online krijgt... Niet echt boeiend ook, vrees ik.

babseflaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:37

Haarbal schreef:
Bikinicarwash, lol!

Nee, zolang die bolle een bult hooi heeft, verroert hij geen vin! Er waren ook nog filmpjes geloof ik, maar ik weet niet hoe je die online krijgt... Niet echt boeiend ook, vrees ik.

die filmjes waren juist heel mooi haha ik heb ze namelijk ook gemaakt Vork Vork

jij heeel hard Tong uitsteken

trouwens ik heb nog aardig wat filmpjes op mijn mobiel staan met marjolein haha probeer ze wel wel op te krijgen duurt dnek nog wel ff

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 22:47

babseflaps schreef:

Weet wat je zegt, babseflaps, ik en hard? Ja, ik had wel tranen in mijn ogen op een gegeven moment, maar dat kan ook de wind zijn, Bloos of ontroering omdat Sheek zo'n top-Tink is. Zaterdag maar weer heeeeel hard gaan?

babseflaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:49

Haarbal schreef:
babseflaps schreef:

Weet wat je zegt, babseflaps, ik en hard? Ja, ik had wel tranen in mijn ogen op een gegeven moment, maar dat kan ook de wind zijn, Bloos of ontroering omdat Sheek zo'n top-Tink is. Zaterdag maar weer heeeeel hard gaan?

als jij er op zit hoop ik voor je dat je heel hard gaat moet je aan het einde wel ff wachten.. Pling
ik kan het namelijk dan zelfs bij sheek niet bij houden haaha Vork ik vind dat stefan maar snel moet bereden worden en dat ik er dan buitenritten op mag maken hahaah Haha! Dromen maar dat kan of heeel lang duren of gewoon niet Clown

babseflaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 09:48

ga mischien vandaag jaja binkie wassen haah
anders morgen weet het nog niet kan ook nog volgende week zijn Haha! Tong uitsteken

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:44

dat was dringend nodig !