Toen ik aankwam, en Sheek uit de wei trok, zag ik dit:

De hele winter heeft hij in de modder gespeeld, en omdat wij alleen koud water hebben, heeft hij de hele winter niets anders dan een sporadisch borsteltje hier en daar gezien... Tijd om hem eens lekker in het sop te zetten dus! Maar eerst lekker de hei op!
Paard aangeknoopt, klaar om geborsteld te worden!

Opgezadeld en klaar om te gaan!

Toen ik mijn voet in de beugel stak, hoorde ik een onheilspellend gekraak... Mijn broek scheurde, en hoe! Nog net mijn hele linkerbil hing er niet uit! Oepsie! Na het rijden maar mijn blouse omgeknoopt...
Het is.... een stip in de verte!

Nee! Het zijn Andrea en Sheek in galop!

... nee, het WAREN Andrea en Sheek in galop! *zoef!!!* (hier lag ik er bijna naast omdat Meneer opzij sprong toen we de cameradames passeerden, hahaha)

Onderweg werd er nog even gewisseld, Babseflaps wilde ook wel even Knol-hobbelen. *hijg hijg* word je moe van hoor, zo'n rengalop!

Wisselen? Picknicken zul je bedoelen!

Veelvraat grijpt elke kans op iets groens met beide handen... eh, hoeven aan!

Toen we thuiskwamen werden de slang en de diverse shampoo's en borstels tevoorschijn getoverd, en begon Het Grote Soppen en wegwerken van Achterstallig Onderhoud door Wintermaanden.

Kan niet zeggen dat ik er zelf zo schoon van werd...

En na 6 jaar fleemt Sheek nog steeds als hij Zwitsal babyshampoo ruikt!

Fris gewassen in een schone (nood)stal, Babseflaps bedankt voor het uitmesten! Snel manen en voorpluk fatsoeneren, voordat het als Polletje Piekhaar opdroogt. En natuurlijk poetsen we dan terug!

...het moet alleen niet te lang duren...

...want dan eet ik je blouse op!

Foto's dat mijn menneke droog is volgen morgen! Na een grote berg hooi en een appeltje ben ik kletsnat en met een broek die rijp is voor de vuilnisbak naar huis terug gefietst...

maar dat kan of heeel lang duren of gewoon niet