Obstakeltraining met mijn dappere dodo & nog wat actiefoto's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Obstakeltraining met mijn dappere dodo & nog wat actiefoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 11:34

Bij ons op de manege werd gisteren voor de tweede keer een obstakeltraining gehouden in de binnenbak.
Het was weer erg leuk, vorig jaar had ik met Romanov ook al meegedaan en toen ging het al erg goed. Toen had ik eerst het rondje aan de hand gedaan en daarna pas erop. Dit keer ben ik er gelijk op gegaan. Het wederzijds vertrouwen is in het afgelopen jaar flink gegroeid, dat bleek uit het gemak waarmee hij eigenlijk alle "obstakels" voltooide.
Het was weer erg leuk om eraan mee te doen!

Hier de foto's:

Afbeelding
Ik lijk hier een heel raar gezicht te trekken, maar precies op het moment van de foto zei ik "BRAAAAAAAFFFFF" tegen Romanov die na enig aarzelen door de "gang" heen loopt. Dit was het eerste obstakel.

Afbeelding
Dit was echt een eitje voor hem, hij liep er rakelings langs zonder ook maar enige aarzeling.

Afbeelding
Op een zonnige dag kan hij zo mee naar een terrasje!

Afbeelding
Slalom rond de parasols, ook geen probleem.

Afbeelding
Door het vliegengordijn vond hij best wel spannend, na enig aandringen ging hij toch heel beheersd en rustig.

Hierna werd hij getest op geluiden, er werd een bladblazer aangezet op een paar meter afstand van hem. Hij reageerde er totaal niet op, wilde er alleen naartoe om te kijken waar dat gekke geluid vandaan kwam!

Afbeelding
Hier heb ik besloten om even af te stappen, omdat ik anders wel erg diep moest bukken en Romanov dan nog een beetje onrustig wordt. Liever er naast rustig er onderdoor dan erop en het hele geval aan mijn cap meesleuren!

Afbeelding
Ik geloof dat hij dit nog het meest spannend vond, maar hij deed het wel weer!

Afbeelding
Nog even een rondje er omheen, maar nu erop.

En het parcours zat er al weer op! Er stonden nog wat dingen (o.a. een koepeltentje in felle kleuren, 2 bandenstapels waar je tussendoor moest en een groot groen opgefrot zeil met een winkelwagentje erop met slingers. Hier heb ik alleen geen foto's van. Verder liep er nog iemand te "nordic-walken" in de bak en liep er iemand met een paraplu boven zijn hoofd. Ook dat ging prima!

Nu nog een paar foto's van een dag eerder, toen hij na het rijden even lekker los mocht.

Afbeelding

Afbeelding
Romanov ready for take-off!

Afbeelding
Hij weet precies waar de camera is!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Die "lippenstift" komt omdat ik hem voor het rijden een snoepje gegeven had.

Afbeelding
Lekker ding toch, of niet?

rhijnauwen

Re: Obstakeltraining met mijn dappere dodo & nog wat actiefoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:46

Wat heeft hij dat weer braaf gedaan! je hebt echt een superdier! OK dan!
(laat de 'mannen' naast de bak nu maar gek doen he, jouw Romanov is bomproof! )
die laatst foto is helemaal Kwijl

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 11:50

Ik ben ook zo trots op hem! Hij is zo heerlijk nuchter maar niet té braaf (je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel). Voor mij is dit ook weer een extra beetje zelfvertrouwen (hoop ik dan!).

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:25

Stoere, dappere en vooral ook mooie Romanov!!
Vanochtend op bokt ook een ander topic gezien met obstakeltraining.. Maar ook bij jullie een mooi 'parcours' uitgezet zeg! Lijkt me echt waanzinnig om zo met je paard bezig te zijn. Dan komt er echt een stuk vertrouwen aan te pas.
Losgooifoto's zijn ook erg mooi. Hij wordt weer wat ronder! Mooi!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 13:30

Heb je een linkje van dat andere topic RoughRebel? Ik ben wel benieuwd (kon hem zelf niet zo gauw vinden).
Het is ook echt leuk om te doen, ik had alle vertrouwen in Romanov en hij blijkbaar ook in mij. Het geeft ook wel een kick als het zo gemakkelijk blijkt te gaan hoor!

Ik ben Rom momenteel wat aan het bijvoeren omdat hij zo schraal bleef na zijn weideperiode. Achter was zijn bespiering wel okay, maar de bovenlijn bleef nog wat schraal vond ik. Het gaat nu langzaam aan wat beter. Hij is ook weer in de groei volgens mij, daardoor is hij denk ik ook wat schraler (geweest).

valyzja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:37

Wat een leuk paard.
hij doet het goed Haha!.

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:43

Odin schreef:
Heb je een linkje van dat andere topic RoughRebel? Ik ben wel benieuwd (kon hem zelf niet zo gauw vinden).
Het is ook echt leuk om te doen, ik had alle vertrouwen in Romanov en hij blijkbaar ook in mij. Het geeft ook wel een kick als het zo gemakkelijk blijkt te gaan hoor!

Ik ben Rom momenteel wat aan het bijvoeren omdat hij zo schraal bleef na zijn weideperiode. Achter was zijn bespiering wel okay, maar de bovenlijn bleef nog wat schraal vond ik. Het gaat nu langzaam aan wat beter. Hij is ook weer in de groei volgens mij, daardoor is hij denk ik ook wat schraler (geweest).

Hier het andere topic
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=742727

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:44

Wat een goedzak zeg Ja!

Mooi dier vind ik het!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:23

Wat goed dat hij er zo braaf door heen ging, ook wel fijn dat je dan een soort bevestiging krijgt dat hij je echt vertrouwd. Dat is altijd wel prettig Knipoog

Hij ziet er trouwens ook weer uit om op te vreten Vingers aflikken Het is en blijft een lekkerding! Bloos

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:18

Wat leuk dat jullie ook obstakeltraining hielden. Mooie foto's van een mooie schimpie. Fijn dat het vertrouwen er al inzit. Ik hoop volgende keer ook met mijn merrie onder het zadel mee te doen. En die ballonnen ga ik wel even pikken van jullie hahaha

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:31

Oeh, wat een leuk paardje! En ook leuk dat hij er zonder problemen langs loopt! Haha!
Ik vind het echt een super paardje Cool

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:23

Wat onwijs leuk, wij hadden ook gister een obstakeltraing, maar dat wist je al, want via dat topic, kwam ik in jou topic Haha!

stoer paardje hoor!

Er zitten leuke ideeën tussen voor onze volgende obstakeltraining Haha!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:26

Hij is echt dapper hoor!!!!!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:40

Wat leuk Lachen. Dat terrasje ziet er heel gezellig uit Haha!.

Goed idee om ook iemand met een paraplu en iemand aan het 'nordic walken' in de bak te hebben Lachen.