ik ben gaan kijken bij jasmijn, een merrie die ik 2 jaar geleden elke dag reed en verzorg..
een maal aangekomen schrok ik erg van haar conditie, heel mager, onder de bager.. slechte hoeven en de stal was een bak stront.. waar ze met 5 veulens en een andere merrie in stond..
twee van de veulens dronken bij haar, maar ze kreeg geen kracht voer enkel wat kuil.. (je kunt haar ribben tellen) Na haar te hebben gereden was ik weer helemaal verkocht en vertrouwde ik haar zo dat ik het ook echt durfte.
Ik ben uiteindelijk met de eigenaar gaan praten en heb dit (bijna 16 jarige) beestje vrijdag gekocht!!
vandaag kwam de oude eigenaar haar brengen en ik ben meteen aan de slag gegaan want ze was pik smerig toen ze aankwam..
1 in de vee wagen waarmee de boer zijn koeien naar de slacht brengt kwam ze aan!
2 ik kon niet wachten!!!!!
3 niet zo'n denderende foto maar hier zie je goed hoe dun ze is.
4 de eerste ontmoeting met doerak

5 op de was plaats.. we zijn ander half uur aan her wassen geweest en het begint er op te lijken dat ze schoon kan worden.
6. kees de ene helft ik de ander.. wat een klus
7. alles in soppen en laten intrekken.. na vier keer wassen en uit spoelen begon het los te laten
8. jas heeft nog nooit zo veel aandacht gehad en geniet er zichtbaar van
9. voor het eerst in haar leven onder het solarium!!
10. mooi paard..
11. in haar riante stal die ze deelt met doerak..
12. en nog een foto van drie jaar geleden hoe ze weer kan worden..
maandag komt de hoefsmid, de vorige eigenaar bekapte haar zelf en vanaf maandag ga ik langzaam beginnen met rijden!!