Kortom, met vier paarden, vier jaar doorlooptijd en érg veel kilometers praktijkervaringervaring genoeg om een eigen uitvoerring (bb) te laten maken.
Tekening gemaakt, uitleg erbij, viavia naar een Amish tuigmaker gestuurd (want hij heeft net als ik geen mobiel) en die heeft er (na verloop van tijd want hij heeft net als ik geen horloge) van een plantaardig gelooid Herman Oak rugstuk wat leuks van gefroebeld.
Ze zijn helemaal uitgepakt zoals ik voor ogen had en liggen érg fijn in de hand. De grote voor hengslief is helemaal goed en de kleinere voor de meisjes ook.
Ook volgens verwachting wat zwaarder en dat zou het leertraject gehinderd hebben, doch is nu geen enkel punt meer. 395 en 440 gram voor de kleine en de grote, zeg een halfvolle koffiemok.
Verder zijn ze gewoon móóí. Mijn zoon van 5 ging gelijk met beíden aan de haal.
'Ok, die kleine mag jij ook mee rijden op Sancha en Zomer, maar... ¿Waarom neem je ze alle twéé?'
"¡Omdat ze me bevallen!'
Wel, als híj ze niet zwaar vindt

Verder heeft hij lief geholpen met invetten en ze keurig in de zadelkamer opgehangen.
Luxe hoor, mijn eígen 'tuig' op maat bij mijn eigen rijstijl.
Passen bij mijn zadels en bij mijn houten rijstok. Minder mag dan meer zijn, ik blíjf een setjes-penny

HC