Halsring

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Halsring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 01:28

Na twee jaar in de picadero en op eigen land met een sisal-ring oefenen, ook alweer bijna twee jaar alle dag en overal met een zelfgemaakt luxe versie (zie profiel) voor het eggie.

Kortom, met vier paarden, vier jaar doorlooptijd en érg veel kilometers praktijkervaringervaring genoeg om een eigen uitvoerring (bb) te laten maken.
Tekening gemaakt, uitleg erbij, viavia naar een Amish tuigmaker gestuurd (want hij heeft net als ik geen mobiel) en die heeft er (na verloop van tijd want hij heeft net als ik geen horloge) van een plantaardig gelooid Herman Oak rugstuk wat leuks van gefroebeld.

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn helemaal uitgepakt zoals ik voor ogen had en liggen érg fijn in de hand. De grote voor hengslief is helemaal goed en de kleinere voor de meisjes ook.
Ook volgens verwachting wat zwaarder en dat zou het leertraject gehinderd hebben, doch is nu geen enkel punt meer. 395 en 440 gram voor de kleine en de grote, zeg een halfvolle koffiemok.
Verder zijn ze gewoon móóí. Mijn zoon van 5 ging gelijk met beíden aan de haal.
'Ok, die kleine mag jij ook mee rijden op Sancha en Zomer, maar... ¿Waarom neem je ze alle twéé?'
"¡Omdat ze me bevallen!'

Wel, als híj ze niet zwaar vindt Knipoog
Verder heeft hij lief geholpen met invetten en ze keurig in de zadelkamer opgehangen.

Luxe hoor, mijn eígen 'tuig' op maat bij mijn eigen rijstijl.
Passen bij mijn zadels en bij mijn houten rijstok. Minder mag dan meer zijn, ik blíjf een setjes-penny Haha!

HC

Gimli_

Re: Halsring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:00

Chique zeg, en naar eigen ontwerp ook nog!
Ben wel benieuwd naar een foto 'te paard' nu. Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:02

Wauw erg chique inderdaad. Veel plezier er mee! En ook ik ben benieuwd naar foto's te paard!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:10

Zo! Echt mooi! Goed idee, zo met leer omkleed, zacht en mooi!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:12

zozo dat ziet er sjiek uit Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 15:22

Een foto te paard is niet zo héél erg verrassend. Gewoon dít

Afbeelding

met een naturel leren ipv zwarte halsring.

'Zacht' is het overgens niet. Het is leer over sisal-touw. Zacht is bovendien ongewenst. Glad en soepel maar stevig maakt dat ik er indien nodig lichte cues mee kan geven.

HC

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 23:55

Dat bedoel ik, sisal is toch .....hard op de huid, snijdend, zeg maar. Leer is glad en snijdt niet. Ik vind het erg mooi!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 23:59

wouw gaaf hoor, super als je op zo'n manier kan rijden.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 00:06

Jij een penny, daar moet ik even om lachen hoor Haha! Als ik een bokker moet noemen die het tegenovergestelde van een penny is, ben jij het wel!
Mooie halsring, ik ben nog steeds best wel onder de indruk van jouw rijstijl Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:46

HAR --> NA.

HAR is bedoeld als onderdeel van VraagMaarRaak, voor specifieke en concrete vragen, dit is meer het laten zien van een zelfgemaakt iets, dus heb ik het verhuisd Lachen

Overigens werken je foto's niet, wellicht dat je ze opnieuw kan uploaden?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:49

ja zou ze ook wel willen zien Bloos

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 18:04

Maya schreef:
HAR --> NA.

HAR is bedoeld als onderdeel van VraagMaarRaak, voor specifieke en concrete vragen, dit is meer het laten zien van een zelfgemaakt iets, dus heb ik het verhuisd Lachen

Overigens werken je foto's niet, wellicht dat je ze opnieuw kan uploaden?

Hier ben ik het níet mee eens. Het heeft níets met het forum van doen waar jij het naar verhuisd hebt.
Bovendien níet zelfgemaakt, maar op specificaties door een professionele tuigmaker.
Dit is zo 'harmachement' als maar kan. Niet doorsnee harnachement maar wat dan nog?

Als het niet in een hokje van Bokt past of het je stoort mag je het van mij wissen. Als je het niet terug wenst te verhuizen dan wíl ik zelfs dat je het gewoon wist. Ík rij er al mee en als het Bokt stoort, dan toch niet.
Verder doen de fotos het gewoon.

HC
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 12-02-07 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:13

Ik zie de melding : Mijn-album is tijdelijk onbereikbaar wegens technisch onderhoud. Onze oprechte excuses. Dat jij ze nog wel ziet is omdat ze in de cache van jouw pc staan Lachen

Verder is VMR echt een vragenstel-forum, dus niet bedoeld om iets te laten zien, dat hoort elders. Eventueel wil ik het wel naar een ander forum verhuizen. ITP? NH? Zeg het maar Lachen Maar op VMR-HAR hoort het niet thuis, omdat jij niks wilt vragen over de werking van het een of ander, maar omdat jij dit wilt laten zien Lachen Topics sluiten doen we niet op verzoek.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 18:13

Zwartwitje schreef:
Jij een penny, daar moet ik even om lachen hoor Haha! Als ik een bokker moet noemen die het tegenovergestelde van een penny is, ben jij het wel!
Mooie halsring, ik ben nog steeds best wel onder de indruk van jouw rijstijl Ja

Dank je Bloos

Maarreh, niets menselijks is mij vreemd en 'setjes-penny' ben ik, vind ik zelf, echt wel hoor. Ánder setje misschien maar toch, en daar kan ik inderdaad ook hartelijk om lachen hoor Haha!

Ben nu met een aangepaste versie van de renaissance pistoolhouder bezig om een mooie leren drinkfleshouder in dezelfde stijl te maken.
De réden is dat alles wat ik kan vinden rammelt en als je dan toch wat maakt, maak het dan mooi Haha!
Is zelfgemaakt, geen harnachement, niet natuurlijk, dus helaas, moet je missen... Cool

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 18:16

Maya schreef:
Ik zie de melding : Mijn-album is tijdelijk onbereikbaar wegens technisch onderhoud. Onze oprechte excuses. Dat jij ze nog wel ziet is omdat ze in de cache van jouw pc staan Lachen

Verder is VMR echt een vragenstel-forum, dus niet bedoeld om iets te laten zien, dat hoort elders. Eventueel wil ik het wel naar een ander forum verhuizen. ITP? NH? Zeg het maar Lachen Maar op VMR-HAR hoort het niet thuis, omdat jij niks wilt vragen over de werking van het een of ander, maar omdat jij dit wilt laten zien Lachen Topics sluiten doen we niet op verzoek.

Wel, aan onderhoud van Mijn-album kan ik ook niets doen en dan werkt opnieuw opladen ook niet Haha!

Verhuis maar naar ITP dan. Hier hoort het zéker niet.

HC

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:49

Nog net op tijd niet verplaatst, want anders had ik het nooit gelezen (ik lees maar zeer selectief op bokt Knipoog ).

Prachtige halsringen, HC! Met die mooie natural kleur past het perfect bij de rest van je setje (incl kleding Lachen )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 11:19

callippo schreef:
past het perfect bij de rest van je setje (incl kleding Lachen )

Ga vandaag denk ik een foto maken van zadelcombi, stok en ring bij elkaar, gewoon voor het mooi. 'Moet' ook nog een foto maken van de OF van mijn lief met de sellette en leren drinkfles(pistool)houder. Gezien de blijkbaar geïnstititutionaliseerde schuiverij met mijn topics en het niet hebben van enige zeggenschap daarover echter Cool
Ik heb nog steeds koorts en door de doxicycline komen er humoristisch verrassend jekkie dingen uit mijn longen dus paardríjden is er vandaag Huilen niet bij.
Ga ze zo even met luf en Vingers aflikken verwennen, beetje gericht dollen in de blub, leeronderhoud doen en de camera gebruiken.

HC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:41

NA --> ITP.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:20

Citaat:
Ben nu met een aangepaste versie van de renaissance pistoolhouder bezig om een mooie leren drinkfleshouder in dezelfde stijl te maken.

Gaaaaf *LOL*
Wel laten zien he, als je ermee klaar bent?

edit, typo

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 01:16

Zwartwitje schreef:
Citaat:

Gaaaaf *LOL*
Wel laten zien he, als je ermee klaar bent?

edit, typo

Maten genomen, 'bouw'tekening gemaakt, patroon geknipt, leer gesneden, geraderd, voorgeprikt, gestikt, kortom = klaar. Ligt nu te drogen met een fles erin opdat het de juiste tapse vorm krijgt bij het krimpen. Tevens wordt dit bewust daarom gekozen leer ook knap hard hierdoor. Als het goed droog is netjes invetten en dan Pling
Nu even mijn vingers wat laten afkoelen Knipoog voor ik de andere maak over een dag of wat..... misschien.

HC

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 01:40

Ben benieuwd ernaar! Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 16:35

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 01:12

erg mooi HC! zowel de halsring als de houder. begint het bij mij toch te kriebelen om meer te maken... ben momenteel bezig met twee houten sticks, voor het grondwerk. geïnspireerd door jouw prachtige rijstok! hoewel ik (nog) niet weet hoe je ze hoort te gebruiken bij het rijden, kan ik ze toch vast voor het grondwerk gebruiken!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 11:36

merrieveulen schreef:
hoewel ik (nog) niet weet hoe je ze hoort te gebruiken bij het rijden, kan ik ze toch vast voor het grondwerk gebruiken!

Exact hetzelfde.
Het is een verlengde vinger. Je kan ermee licht aanraken doch eigenlijk gebruik ik het alleen voor 'deur open - deur dicht'.
In galop over een smal pad bijvoorbeeld en dan is er een ander pad rechts. Dan geef ik vlak voor we daar zijn héél even de stok rechts in beeld om aan te geven dat we níet afslaan. Op zich is dat niet nodig omdat ze niet afslaan als ik dat niet vraag maar voor míjn gemoedsrust doe ik dat toch.

Ik geef er belonende aaien mee en jaag er vliegen mee weg Haha!
In het verkeer is het erg handig als aanwijsstok. Geef er richting mee aan. Of autos even moeten wachten of dat ze juist in kunnen halen.

Je kan de halsring een enkele keer bij extra zware terrein'accrobatiek' wel eens verliezen en dan is 'deur dicht' met de stok een hulp om extra snel te wenden want in het terrein is het al lastig zat om wat terug te vinden.
Trouwens een bijzondere ervaring om in het terrein zonder iets af te stappen, 'blijf' en in een greppel of struikgewas je dingus te zoeken Haha!
Je begrijpt nu vast waarom dat op- en afstappen inherent veilig moét Knipoog

Hoofdzakelijk is de stok echter voor het bewaren van mijn houding omdat ik verder niets in mijn handen heb. De halsring ligt namelijk gewoon op de manen.

HC