Min eerste kennismaking.

Ik vond in beging wat eng want die Groningers zijn super groot, ze hebben erg groot hoofd en zijn ook nog eens erg breed gebouwd., natuurlijk moest ik op de grootse met een schoft hoogte van 1,8m omdat ik de kleinste was (zo kon ik dan nog net veilig onder de takken door rijden
)
Dit is Lain samen met een Groninger, dit was een wat jonger paardje die nog in de groei is. Ja deze wordt later echt heel groot.

De enigste Tinker die mee reed was de Tinker waar de begeleider op ree, Ja ik was niet de enige jonge
Toen we uit de stal liepen was het meteen raak, het zeil wat over de hooi lag wapperde nogal door de wind waardoor de paarden meteen schrokken. Het scheelde niet veel of het paard ging met mij er vandoor. Toen gingen we opstappen, maar doordat de grond omlaag liep had ik maar eventjes wat hulp gekregen. Toen weg wegstapte had ik er al last van dat mijn paard iedereen wou inhalen, terwijl ondertussen de begeleider vertelde dat ik juist op het rustigste paard zat. Er was ook erg druk verkeerd waardoor we helemaal zo iets hadden
Maar ging goed, al ree ik in no-time voorop
, wat er leuk en lief was, maar was niet goed. Voor paarden die niet halt willen houden of langzamer rijden zijn er verschillende trucjes,
kleinte volte maken, omkeren, recht op ander paard afsturen of tegen een boom aan parkeren
Tijdens de stap merkte ik ook dat deze paarden super veel bewegen, was even wennen en vooral wanneer je een heuvel af gaat, maar dat heerlijk schudden gevoel voel ik nu nog steeds:) . Toen gingen we draven, deze Groningers gooien je tijdens de draf erg hoog op wat even wennen was, maar ze draafde op zo lekker tempo. Je zelfs tijdens het stappen ging ze ook af en toe draven op stap snelheid wat echt heel geinig is en ook best wel leuk aanvoelt. Groningers zijn echt paarden die je bijna niet hoeft te drijven, ze hebben juist eerde de neiging om lekker snel te gaan. Qua sturen zijn ze ook erg leuk want de meeste paarden hebben de neiging om gewoon achter elkaar te lopen. Maar deze paarden dus niet, als de groep naar links gaat dan blijven ze gewoon rechtdoor gaan, tenzij je anders aangeeft. Ja, er werd me zelfs verteld dat wanneer je dit paard recht op een boom afstuurt dan loopt die er ook gewoon tegen aan

Toen hadden we even een korte pauze gehouden om de singels aan te singelen en beugels af te stellen.
Daarna zijn we weer lekker fanatiek wijzen rijden, het viel me op hoe dapper deze paarden zijn, zo werden we af en toe ingehaald door een auto moutenbikers en we kwamen ook crosmoter tegen, maar deze paarden trekken zich er helemaal niks van aan. Vanwege het storm lagen er veel bomen over ruiterpad waardoor we echt dwars door bos zijn wezen rijden wat echt gaaf was. Op sommige plekken was het zo erg dat je de braam struiken in je beende voelde prikken en moest af toe echt plat op me paard. Terwijl het paard juist echt leuk vond, het liefst ging hij er gewoon door heen draven
Ik had echt af en toe moeite mee om dit paard wat minder snel te gaan, vandaar dat ik ook vaak rondjes ben wezen rijden, dwars de berm in, en 1 keer liet ik haar zelfs met zijn hoofd tegen een boom aanrijden omdat ze echt niet wou stoppen en was veder geen andere manier mogelijk.Toen zijn we ook nog wezen galopperen, wat gooien deze paarden je hoog op
was echt pittig en heel anders dan dat ik gewend ben. Tijdens de pauze hadden we ook even nog wat groep foto’s gemaakt.

Groeps foto

Jaja, even stoppen met grazen voor de foto !
Na het paardrijden zijn we natuurlijk nog de paarden wezen verwennen, afzadelen en terug naar stal wezen brengen. Daarna gingen we met ze allen bij Lainne op visite.
Natuurlijk gingen we da cavias knuffelen !

:/ let niet op me T-shirt die alweer uit hangt, is echt een nadeel aan zo echte ruiterjas
Dan kom je zeker op Tinkers terecht, want ze hebben niet anders
moet zeggen en het zijn fijne beesten met soms een eigenzinnig karakter hahah