Rijpaardenveiling in Dronten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Rijpaardenveiling in Dronten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 17:53

Wat zijn jullie ervaringen met de zogenaamde paardenveilingen?

Ik las in de Paard & Sport een advertentie en heb even op de website zitten kijken (www.veilingdronten.nl).

Ik heb momenteel een 3-jarige te koop staan vandaar. Is de keuring enkel bedoelt voor zeer ''prijzige'' paarden of niet?

Graag reacties en ervaringen!

Osita

Re: Rijpaardenveiling in Dronten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 02:21

Ik heb hem ook gelezen inderdaad. Of het om zeer prijzige paarden gaat..... Het gaat vast wel om kwaliteitspaarden. Wat voor prijskaartje je daaraan wilt hangen..verschilt natuurlijk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:52

WD-V---> EV

Rettur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:06

Het scheelt per veiling in welke prijsklasse ze paarden willen veilen. Contact opnemen met de organisator kan je altijd doen, dan weet je het meteen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:30

Dit staat er op hun site, dus ik denk dat het wel om de echt betere paarden gaat (en dus de zeer prijzige)

Er kunnen KWPN rijpaarden worden aangeboden in de leeftijd van 1 tot en met 8 jaar. Na de opgave (vòòr 20 januari 2007) worden de paarden op het stallingsadres geselecteerd op exterieur, beweging, afstamming en eventuele sportprestaties. De geselecteerde paarden moeten daarna worden gekeurd in de Dierenkliniek Noord-Nederland in Emmeloord, onder leiding van dr. K. van Muiswinkel.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 18:37

Ik heb inmiddels contact gehad met de organisatie. Mijn Sir Corland kan mee doen maar door omstandighedenheb ik besloten dat niet te doen. Het is dus niet voor enkel zeer dure paarden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:08

Wie is er wel eens geweest, want als ik de prijzen van verleden jaar zie, staan mij die best aan!
Zijn het echt goede paarden die daar geveild worden of valt dat tegen?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:24

Ik ben vorig jaar geweest. Vond het niveau wat tegenvallen, maar er zaten wel wat uitschieters tussen, wat mij betreft. Ik ga dit jaar weer, gewoon kijken.