Een klein verslagje van mijn slechtste wedstrijd ooit hoop ik ….
In april ben ik urban een 5 jarige ruin gaan rijden . Na een paar maanden zei de eigenares van urban dat als ik een startkaart aan wilde vragen ik dat van haar mocht. Dus ik had besloten om de korting te gebruiken die je krijgt als je je startkaart in oktober aan vraag.
Tot nu toe heb ik 7 wedstrijd gereden met urban . Het ging altijd goed de enne keer beter dan de ander keer maar dat is natuurlijk normaal. Ik ree altijd wel een winstpunt en ben altijd bij de eerste 10 geëindigd TOT vandaag…
Aangezien het kouder en natter wordt gaat urban minder vaak en minder lang op wei.
Dus hij was wat fris dat merkte ik al met hem op de trailer zetten enz.
Ik had wedstrijd in manege op de berg in Echt (limburg).
Tijdens het los rijden voelde ik zijn spanning wel maar al gauw had ik dat in positieve energie kunnen omzetten. Hij liep echt super!! Hij dansten gewoon onder me en werkte met alles mee.
Toen ik aan de beurt was ging het eigenlijk best goed tijden het e-b van hand veranderen ging hij wat raar liggen doen dus daar was verzet en een 4. Daarna had ik allemaal 7es. Tot tussen h-c-m overgang arbeidsdraf doorzitten. Toen ik in de beurt van de H kwam voelde ik dat hij zich helemaal opblies hij werd ineens heel groot en sterk. Ik dreef gewoon door en pakte hem wat dieper maar het mocht niet baten al gauw ging hij achter uit en wild niet meer in de beurt van de c komen.
Daar was namelijk een enge kantine. De kantine was gelijkvloers met de bak en tja als er dan mensen door heen lopen . Na een paar tikken gespring achter uitgeloop en gedoe kreeg ik hem over de tweede hoefslag langs de c en draafde aan. Op me staatje stond een 1 !! zonder commentaar maar ik had de hele oefening gewoon niet uitgevoerd dus die 1 was terecht. Ik voelde me zo in de steek gelaten door urban die stond daar wat te springen en te doen terwijl hij altijd super cool is tijdens wedstrijden.
De rest van de proef ging wel goed alleen het afwenden naar a was slingerend dus een 5 hij had zo iets van nee nee niet naar de c en ik ja ja je gaat wel naar de c tja dan slingert het wat.
rijvaardigheid en effect van de hulpen een 4. Uiteindelijk had ik toch een winstpunt en was ik 20ste .
Volgende week heb ik weer wedstrijd en dan hoop ik dat hij mij niet zo in de steek liet als vandaag
Maar ja op zo’n puppy als urban kan ik toch niet boos blijven …….
Of ja boos was ik ook niet echt telluur gesteld eerder hij heeft nog nooit zo netjes een proef gereden op het verzet na.