ik was gisteren een half dagje bij mijn paardjes en heb nog maar eens een keertje een aantal foto's genomen. geen super foto's ,want als je alleen bent en je hebt een paard dat graag naar je toe wilt komen is het niet zo gemakkelijk. ik heb 7 paarden waar ik er maar 5 van gefotografeert heb , volgende keer neem ik nog wat foto's van de 2 andere.
als eerste kiara kruising fries arabier en alweer 7 jaar . ik heb haar van toen ze jaarling was. het is echt een super paard met een super karakter dat maar al te graag voor je wil werken. binnenkort neem ik mijn vriendje eens mee voor foto's onder het zadel, want de laatste keer dat ik foto's van onder het zadel heb genomen was ze juist een half jaar zadelmak.

en daarna baya. baya heb ik op haar 6 maanden gekocht.nu is ze een 6 jarige supertank fjord. het is echt een super schatje. als je ze zo ziet staan lijkt het wel een luie goedzak, maar niets is minder waar. het engeltje verandert in een bengeltje vanaf het moment dat je een voet in de beugel zet.niet dat ze absoluut te rijden valt, maar ze ziet overal bakkabouters zelfs na een uur rijden zit de kabbouter er nog. verder is ze enorm voorwaarts en koppig zoals het een echte fjord beaamt.

en dan laney. ook haar heb ik als 3 maand oud veulen gekocht,intussen is ze uitegroert tot een 5 jarige haflinger . ze meet voor het moment 1m56 en het is een rasechte haflinger met papieren, een beetje uit de kluiten gewassen, of een mini belg noem ik haar ook wel eens. laney is nog niet zo lang zadelmak, nu bijna een jaar . ik heb dit gedaan omdat ze op haar 3 helemaal nog niet klaar was voor het werk. voor het moment is ze helemaal aan het puberen, het gebeurt dus vrij veel dat ze tussendoor even serieus op haar donder krijgt ,en aan de longe beland. daarna is ze meestal wel braaf

dan willgraa een 9 jarige merrie een schat van een beest, ik heb haar nu ongeveer een maand of 4.rijtechnisch valt er nog veel bij te schaven, maar ze leert snel .

dan maigraa de moeder van willgraa ,een 13 jarige merrie die tot haar 2 jaar in noorwegen in een kudde heeft geleeft, en dat komt af en toe wel een kaartje naar boven. vooral bij andere dieren, naar mensen toe is ze heel voorzichtig. ze is een super paardje, met voldoende pit en werklust, soms zelfs iets te, maar ze is eerlijk en dat is belangrijk.

en een filmpje

verder heb ik nog een zoon van kiara een 3en half jarige hengst met als vader de friese hengst adel. ik was hem aan het beleren, maar spijtig genoeg verloopt dit niet van een leie dakje. de 2de keer dat ik erop ging is hij ontploft, en ben ik op de grond beland en is hij in mijn gezicht gesprongen, wel perongeluk en gelukkig is hij niet gaan doorstaan, maar als resultaat een gebroken neus,een hersenschudding en een gescheurde lip. mijn neus was vrij ernstig gebroken , en het duurt ongeveer zo een jaar of 2 voor mijn kraakbeen zich herstelt heeft. dus volgend jaar gaat kitano naar een stal waar hij ingereden gaat worden. dan als laatste, een anderhalf jaar oud mini paardje missy , zeker niet de simpelste, maar een enorm lief beestje. van deze 2 volgende keer foto's.
groetjes saar
nog veel plezier er mee
ben benieuwd naar verdere rijfoto's!