Gister was het er zoeen. Heel toevallig wilden zowel Michiel (vriend van Alet) als Lammert wel weer eens ritje maken. Lammert heeft een jaar geleden een paar lesjes gehad op mijn toenmalige bijrijdpaard en in mei in Finland een rit van 3 uur gemaakt, Michiel heeft iets meer ervaring. Omdat onze staleigenaar op vakantie is beschikken we over een derde braaf paard, dus met een fietser erbij en ikzelf op oude rot in het vak Jónas konden we gezellig met z'n vieren op pad!

1. Uiteraard in gepaste kledij. Links Michiel, rechts Lammert.

2. Lammert vindt Faron eigenlijk wel heel erg groot (1,55m), dus stalgenoot Ellen houdt haar nog even vast.

3. Michiel en Amber hebben er zin in!

4. En we gaan!

5. Lammert oefent wat met sturen.

6. Mooie sokken he.

7. Oprotten met die camera, Alet!

8. Lammert krijgt instructies, inmiddels hebben we alweer twee drafjes achter de rug en weet hij weer helemaal hoe hij moet lichtlopen, zoals hij dat noemt. Hij is nog wat onzeker, maar zolang hij achter beginnersitjesbegeleidingspaard-bij-uitstek Jónas blijft die er op Vlieland honderden heeft begeleid, gebeurt er niets.

9. Michiel durft wat meer en draaft er lustig op los.

10. Lammert en Faron bewonderen de schaapjes.

11. Halverwege hebben Alet en ik van vervoermiddel gewisseld.

12. En na een volgende wissel zit ik ineens op Faron en Lammert op de fiets. Richting huis werd ze iets looplustiger en vertrouwde hij zijn rijkunsten niet meer. Een fiets leek hem veiliger.

13. Faron vindt alles leuk, ook een galopje.

14. Lekker aan een los teugeltje terug naar huis.

15. En daar zijn we weer!
Een geslaagde dag! Echt super gezellig om zo met z'n vieren op pad te zijn en zeker voor herhaling vatbaar!