Ik heb al een poosje een paard, en mijn zusje was er een haflinger beloofd als ze over zou gaan. Nou is ze over, dus zijn we op haflinger jacht geweest. En ja hoor, vorige week een leuke gevonden, kon Evy alleen maar op slippers lopen want ze had een dikke voet omdat ze was gestoken door een beest ofzo. Maar toch wezen kijken, ik er even op gestapt, en vond het een leuke haflinger. Dus zijn we gisteren nog een keer wezen kijken en is Evy erop gestapt, nou Evy was metéén verkocht natuurlijk, en ik vind ze ook goed bij elkaar passen! Daarna hebben we besloten om haar te kopen, en konden we haar vanmorgen nog ophalen omdat die mensen vanavond op vakantie gaan. Dus nu staat ze lekker thuis met mijn paard. We hebben ze eerst even laten wennen vanmorgen, lekker gewassen geknipt, gewoon getut, en daarna durfde we het wel aan om ze samen in de wei te zetten. Dit gaf helemaal geen problemen, Tivara is namelijk redelijk dominant, maar Jony absoluut niet, dus dat komt mooi uit!
Nou genoeg gebabbeld, Jony is dus een merrie van 5 jaar oud van 1.55 en een echte knuffelkont!
Nog een foto van gisteren van het rijden..
Ons wilde paard in de trailer

Tivara wordt érg knap

Daarna moest Tivara even plaats maken en naar de wei verhuizen voor korte duur omdat Jony snel even op stal moest.. Die trouwens deed alsof ze al járen bij ons stond..
Tivara laat de weg zien aan Jony

En natuurlijk even de shetlander goed bekijken samen! Want die kan nog weleens eng zijn..

Jony moest alles iets beter bekijken dan Tivara, want Tivara had honger..
En de laatste al weer..
Ik had natuurlijk super veel foto's gemaakt, dus heb hier slechts een kleine selectie neergezet van onze nieuwe aanwinst..