Dipsy, nu bijna 2,5 jaar, foto`s en film

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Dipsy, nu bijna 2,5 jaar, foto`s en film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 16:43

Vandaag Dipsy (voor wie haar niet kent, zie mijn profiel voor veulenfoto`s) maar eens gewassen, en meteen daarna maar wat foto`s en filmpjes gemaakt.

Ze is nu bijna 2,5 jaar, en ik schat zo`n 1.60 hoog. Hoe ik daar nou straks op moet komen Verward

Ik heb maar weinig foto`s, ze is helaas niet zo fotogeniek, en het was te warm om lang door te blijven fotograveren..

-1-
Afbeelding

-2-
Afbeelding

-3-
Afbeelding

-4-
Afbeelding

En het filmpje, de bovenste is een kleiner formaat en dus sneller binnen, de onderste is betere kwaliteit maar iets groter kwa bestand.
http://www.iersetinkers.com/bokt3/dipsyschoon.wmv

http://www.iersetinkers.com/bokt3/dipsy02.wmv

pubelia

Re: Dipsy, nu bijna 2,5 jaar, foto`s en film

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:50

wooow die is mooi geworden mariska!! ik weet nog te herinneren als veulen! Ik vind dat ze mooie gangen heeft! ze is echt mooi! en tja ik denk dat bijna alle paarden stank voor dank hebben, mijn haf gaat ook altijd rollen als ik haar geborstelt of gewassen heb....

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:59

Hee, ze wordt weer mooi! Knipoog
Als veulen was het een dropje, maar daarna groeide ze uit tot een in mijn ogen wanstaltige jaarling.
Maar nu....
Wauwie, wat een flinke meid is het!
Geen idee hoe je daar ooit op moet komen!
Ben je al aan het oefenen met bergbeklimmen en abseilen? Knipoog

cheyenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:21

prachtig is ze.
Je hebt een leuk filmpje gemaakt.
Heb je haar in een opfok gehad?

Groetjes Christa

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:28

mooie meid hoor, ondanks dat ze weinig sok heeft Ja en ze beweegt erg leuk mariska. Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:33

wat een vershil...ik kan er nog steeds niet bij: als je niet gezegd had dat dit dipsy was, had ik het zelf nooit geraden Bloos!
ik kan me haar ook enkel voorstellen als veulen Gestoord gek hoor!

Persoonlijk vond ik haar als veulen mooier Clown waarmee ik niks slechts wil zeggen hoor Knipoog maar zo voel ik het gewoon aan. Tis natuurlijk verder ook nu nog wel een mooie meid Knipoog

wat me opvalt is dat ze eigenlijk niet zo heel veel sok heeft, vergeleken dan met mams en hoe zij zelf als veulen enzo was...
en dan die maat Gestoord veel plezier met opkruipen Nagelbijten / Gniffelen

gangen vind ik nog zozo... is natuurlijk ook een momentopname he Knipoog en bovendien haperde het filmpje telkens bij draf Rolleyes (bij stap liep het wel vlot!)

Als ik even herlees, lijkt het door mijn reactie alsof ik niks goed aan haar vind Clown wat absoluut niet zo is!!! ik ben iig benieuwd haar binnen dit en een jaar nog eens te zien (eerder natuurlijk ook wel Tong uitsteken), ik heb zo het idee dat ze nog volop aan het veranderen is en dat ik het eindresultaat moet afwachten om nu mijn oordeel te vellen of ik haar gewoon leuk of toch net iets leuker vind Knipoog
OK dan!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:34

owja: wat betreft de foto's, ik zou nét iets minder door de knieen gaan...nu lijken ze wel van erg laag genomen Knipoog

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:27

ze groeit mooi uit zeg!
Een mooie flinke dame met mooie gangen!
Heb je al een idee met wie je haar ooit gaat koppelen?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 18:56

Iedereen bedankt voor de reacties!

@ Kiara: Klopt als jaarling was ze een echte naarling. Nu is het nog steeds meer een kwpn`er dan een cob, maar ik heb het idee dat ze nu eindelijk een beetje gestopt is met in de hoogte groeien, en wat de breedte in gaat nu. Ik denk dat ze nog minimaal een jaar nodig heeft om een beetje in model te komen..

@ cheyenna: Nee heb haar gewoon hier gehouden. Ze loopt nu samen met haar "vriendje" Billy (een os), haar moeder Katinka, haar zus Ciara en haar nichtje Fagan. (volle bak dus Haha! )

@ Pellie:
Tja die sokken Verward Ik hoop dat het nog wat meer wordt straks, bij Ciara ook gebeurd namelijk, maar ik vrees dat ze meer de hoogte in gaat dan in de sokken vrees ik.. Haha!

@ frenia: Haha nou inderdaad ze is flink veranderd sinds ze klein was. Nu is het natuurlijk niet de beste leeftijd, 2 jaar, en is het eigenlijk niet naar kijken tot 3 jaar met paarden. Zowiezo is ze al iets meer in model dan een jaar geleden, en ik heb er gezien haar ouders het volle vertrouwen in dat ze over een jaar een flink stuk forser is.

Oja, over dat te laag fotograveren.. Gerard vond het te warm om op zijn hurken te gaan, en ging op zijn kont zitten te fotograveren. Dat gecombineerd met een pad dat hoger ligt dan de tuin en je krijgt inderdaad te laag genomen foto`s. Het was me te warm om ze weer over te doen, pff wat een hitte bah bah.

@ silas: Haha toevallig zat ik daar net aan te denken. Ik dek het liefste bij hengsten van de Irish Tinker Stable, en ik denk dat als ik nu zou moeten kiezen dat ik voor Rocky Mountain zou kiezen voor haar. Hij heeft wat zwaarder beenwerk, mooie dikke sokken, en een mooi klein hoofdje... de verbeter punten van Dipsy.. Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:18

Klopt als jaarling was ze een echte naarling. Nu is het nog steeds meer een kwpn`er dan een cob, maar ik heb het idee dat ze nu eindelijk een beetje gestopt is met in de hoogte groeien, en wat de breedte in gaat nu. Ik denk dat ze nog minimaal een jaar nodig heeft om een beetje in model te komen..

=> dat is nou precies het idee dat ik erover heb Ja
denk dat het dan ook wel met die sokken in orde komt Vingers aflikken

zou op dit moment rocky een goeie keus vinden Haha! maar das eerst nog afwachten hoe ze uitgroeit Knipoog

die foto's en die hitte...ik begrijp je volkomen Ach gut

_xpipo_macho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:25

knap en mooi paardtjuh!!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:26

Ik vind haar sokken nog wel meevallen, niet gigantisch veel maar ook niet weinig. Qua bouw is ze nog wel wat luxe, vind ik, zeker voor het cobtype dat het ICS nastreeft... Knipoog . Haar gangen vind ik wel weer mooi, met name in draf.
Wel leuk om deze foto's te zien, mijn Kyara is nu precies 2.5 jaar en 11 dagen Clown (is van 10 januari 2004)
Afbeelding
Ook tegen de 1.60 m., maar toch weer heel anders (en met een enorm hoofd ja, ik weet het Bloos ) . Ze blijft maar de hoogte in groeien, in de breedte mag er nu onderhand ook wel weer wat bij ...
Overigens is ze ook weinig fotogeniek, zal wel aan de leeftijd liggen ... Knipoog

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:29

Leuke foto`s mariska vind dipsy een leuk paardje worden. beetje rank nog maar dat komt wel met een jaartje of messchien wel meer. sok valt me toch nog wel wat tegen in verhouding met een toen ze een veulen was. maar kan ook nog wel bijtrekken.
gang werk is prima voor een tink.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:18

Mooie foto's hoor *LOL* Ik ben dan benieuwd hoe Angel zal zijn met 2 jaar *LOL*

Ennuh hoe erop te komen... net als ik via de bakrand Tong uitsteken Daar op gaan staan en zo klim ik op Lizzy hihihi je moet toch wat proberen als je maar 1,53m bent... en je paard dus groter Knipoog

Ilsuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:50

Hoi!

Wat leuk zeg om te zien hoe ze veranderd is! Echt een hele mooie dame! OK dan! Alvast een voorproefje voor volgende week, joepie! Go jij! Go jij!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:53

Wat een beest Kwijl Dat gaat een mooie reus worden..

Tjaa hoe je erop moet komen.. dat word heel hard oefenen met rek-strek oefeningen Haha!
en goed lenig worden Knipoog

Veel plezier met Dipsy

Groetjes, Emma

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:04

O dat er opklimmen went trouwens snel hoor. dat gaat helemaal goed komen.

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 17:21

Knap Tinkerkind! Net als haar broer! Bloos Waar ik overigens toch ook steeds weer op weet te klimmen (de ene keer wat minder galant als de andere Haha! )

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:13

ze ziet er goed uit zeg. Ben benieuwd hoe ze er over een jaar uitziet als ze wat meer in de breedte is gegroeid. Maestro was als 2jarige ook een ongelooflijke slungel (heb hem nooit gezien, maar dat zegt iedereen die hem kende als 2 jarige) en de meeste hier weten wel wat er van maestro terecht is gekomen.

Coco_Calan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 23:01

voor het opstappen heb je hele mooie krukjes hoor(maak ik ook regelmatig gebruik van)

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:23

Mooi hoor, wanneer ga je der inrijden? Of ben je al bezig?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:40

Mooie dame hoor! Hihi, en maar braaf draven in de wei Pling
Denk dat ze nog wel heel leuk uit kan groeien, ze is in ieder geval al wel heel leuk qua kleur en hoogte, als de breedte en de sokken er nog in/aan komen, prachtpaardje heb je dan!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 16:31

Bedankt voor de reacties!

Over inrijden:
Ik heb met mijn zusje Wendy (voor wie haar misschien nog kent, zij had de merrie Kila) afgesproken dat Dipsy volgend voorjaar naar haar toe verhuisd (naar Lelystad dus). Zij gaat Dips dan inrijden, en wil als ze ver genoeg zijn ook dressuur wedstrijden en springwedstrijdjes gaan doen. Denk dat ze daarvoor aan Dips een hele goede heeft, en ben dan ook zeer benieuwd hoe ze het met zijn 2tjes gaan doen volgend jaar..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:18

dan gaat dips de grote weide wereld in dus... Lachen

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 18:39

Pellie schreef:
dan gaat dips de grote weide wereld in dus... Lachen

Yep, Billy zal er niet blij mee zijn denk ik, want dips is toch zijn meisje...

Oja, voor wie billy niet kent.. meet dipsy`s boyfriend:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is als klein kalfje samen met Dipsy en Sam (een trekpaardveulentje) in de wei gekomen. Hij is dus nu ook 2, en echt vriendjes met Dipsy. Als Dipsy jeuk heeft, gaat ze aan Billy`s hoofd jeuken.. En toen Billy nog stier was, probeerde hij af en toe Dipsy te dekken.. Bijna sneu om dit mooie stelletje uit elkaar te halen Verdrietig