Ze is begonnen met wat loswerken en Gullie leren kennen...
Na de eerste kennismaking, kreeg Gullbra het speciale halster om...
Daarna nog even een oefening om aan het halster te wennen...
Deze oefening hag Gullbra heel snel door, dus toen was het tijd voor het beschermkapje op haar hoofd...
Toen eindelijk richting trailer. We hadden voor we met Gullbra begonnen al geoefend wat we allemaal moesten doen

En ruim 2 uur later liep ze er zo in of er niks meer aan de hand was. En er weer uit en er weer in enz enz.
Het ware 2 zware uurtjes, maar ben zo trots op mijn meisje. We moeten dit voorlopig een paar keer per week blijven oefenen. Als ze het helemaal zonder verzet een paar dagen achter elkaar doet is ze volgens Petra van haar trailerangst af. Afgelopen vrijdag zijn we voor de eerste keer zelf zonder Petra aan de slag gegaan. Iedereen stond weer op zijn/haar plaats klaar. Ik liep met Gullbra richting trailer en ze liep er zo in 1 keer in. En er weer uit, er weer in, half eruit, er weer in. Ze is niet 1 keer in het verzet gegaan. Na 5 minuutjes oefenen zijn we weer gestopt. Maandag gaan we weer verder... Toch merk je wel dat het nog heel veel met haar doet, ze wilde daarna niet eten en ging in volle galop de wei weer op toen ze klaar was...
Ik ben in ieder geval erg blij dat Petra ons zo heeft geholpen en dat Gullbra van haar trailerangst af is :-D We blijven de komende weekend een paar keer per week oefenen, zodat ze ook straks na het traileroefenen nog relaxt en rustig is... Het komt vast helemaal goed met haar.
Mensen die ook een paard hebben met een trailerprobleem raad ik zeker aan om eens contact op te nemen met Petra. Alles gaat met rust en er is helemaal geen geweldig of dwang bij komen kijken.