Paard-wash :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Paard-wash :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 17:53

Gisteren was het toch echt wel te warm om te gaan rijden, maar mijn laatste examen zat erop en ja, dan moet je toch wel wat met je paardjes ondernemen!
Dankzij de hitte kwam ik op het schitterend idee Angel te gaan wassen
Dit weekend rijden we namelijk mee in een stoet en volgend weekend moet ze naar de keuring...en dan wil ik natuurlijk kunnen pronken met een ultra witter dan wit paard
En Angel is een ontzettende vieze tinkermerrie: hoe ze het me elke keer weer flikt, weet ik niet, maar ze poept en rolt er zich volgens mij meteen lekker aan alle kanten in

Ik wou eigenlijk in de namiddag wassen, maar het is wat later geworden door allerlei dingen die er steeds weer tussenkwamen...
Ben wel enkele uurtjes zoet geweest (ben rond 19u begonnen en rond 22u30 stond ze op stal en lag ik te genieten van een ijskoude ice tea) en nog steeds niet tevreden over het resultaat
Ik pochte altijd met het feit dat Tinkers zo makkelijk proper te houden zijn omdat Tinkerbell van zichzelf al schitterend wit is, even de lans erover wat shampoo erin en klaar ben je... Bij Angel blijven er gele vlekken op dr vacht zit

Ze is gewassen met Velvet Zilvershampoo, Cowboy Magic Rosewater Shampoo en Head&Shoulders Anti Roos 4men ( ). Nadien zijn manen en staart behandeld met Kruidvat Cremespoeling en drooggewreven met handdoek na grondig uitspoelen. Tot slot heb ik er CM Detangler & shine ingemasseerd en geborsteld met de Oster manen en staartborstel (normaal doe ik dat nooit met nat haar, maar nu voor de foto's )
Nog tips??

Enkele foto's zijn geplaatst als links, aangezien er niet meer dan 15 in een topic mogen

Eerst even voor-foto's om straks te kunnen vergelijken Lekker vieze tink
Afbeelding

http://img164.imageshack.us/img164/8140 ... der8mj.jpg

(S)tinkie staart (en vieze bil)
Afbeelding

Andere kant is ook vies
Afbeelding

Inzoomen op vieze vlek
http://img164.imageshack.us/img164/1446 ... der0hw.jpg

http://img164.imageshack.us/img164/3889 ... der3qu.jpg

Hoofdje nog droog
Afbeelding

Drup-drup nat gemaakt (ze staat trouwens niet opgetrokken van de kou ofzo ze is in het begin altijd wat benauwd van de waterslang )
Afbeelding

Afbeelding

Staart ingesopt
Afbeelding

Eerste sok ook ingesopt
Afbeelding

Tijdens het verdere verloop van de wasbeurt heb ik geen foto's meer gemaakt: te gevaarlijk voor m'n camera (ik weet niet hoe het komt, maar ik word zelf ook steeds kliedernat )

Na de laatste uitspoelfase:
Afbeelding

Afbeelding

http://img164.imageshack.us/img164/5254 ... der5nh.jpg

Manen en staart geborsteld
Afbeelding

Hoofdje en manen
http://img164.imageshack.us/img164/6372 ... der4hr.jpg

Staart
Afbeelding

De volgende ochtend... (vandaag dus)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

horsiesliiJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:57

wauw! mooie tink!

Ik_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:59

Mooi zeg.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 10:19

bedankt *glundert*

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:38

Hele mooie tinker! Alleen die staart kan veel schoner hihi. Verder ziet ze er prachtig schoon uit.

MMIDV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:39

Ze heeft weer mooie witte billen
Mooi paard zeg!!

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:29

sopperdesop....
die is lekker schoon geworden!!
nu haar staart nog even
lastig hè een witte staart,vooral bij een merrie.
als ik ooit nog eens een andere tinker koop dan moet hij of zij wel heeeeel erg mooi zijn om daarbij een witte staart te accepteren

Blackflag

Re: Paard-wash :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:55

Wauw een kei mooi tinker:D
hih sopsop:P

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 15:57

Bedankt allemaal
desillies: met Tinkerbell dr staart heb ik nooit problemen en die is ook wit Angel de hare is echt geen doen
Ik probeer het nu nog een paar keer op regelmatige basis die staart wassen, in de hoop dat ik hem tegen de keuring toch iets witter heb

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 20:38

Bah... vandaag een hele dag gietende regen
en angel de hele dag de wei op...
lekker hoor: weer een modderpaard

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:24

Leuk paard!
Al eens biotex geprobeerd met die staart ? Biotex of meerdere malen silvershampoo doen bij mijn bonte paard-apparaat wonderen

Tipje: de manen en staart pas borstelen/uitkammen als de boel weer droog is, als het nat is verniel je heel veel haar. Voor een Tink misschien niet erg, maar als je het bij mijn dunbemaande/staarte welsh had gedaan had je een preek van me gehad

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 10:54

Ik kam of borstel nooit als de haren nog nat zijn alleen deze ene keer voor de foto gedaan (mét heel veel conditioner en cowboy magic er eerst in )

Meerdere malen zilvershampoo is in dr staart geweest, evenals bleekwater...niet echt schitterend he het resultaat
Nu ga ik de tip van Vanish eens uitproberen: heb ook al een potje Vanish crystal white gekocht
Biotex ook nog niet geprobeerd, dat kan je hier nergens kopen maar als ik eens in nederland ben ga ik er wel op zoek naar