Het begon allemaal op 25 februari...
Met Jeanet (Bluebalance) en Annalynn (Ganna) ging ik vanaf Arnhem naar Emma (Zahlina) in Drenthe om paarden te bekijken. In het bijzonder Bliksem. Ik was nl op zoek naar een arabier tussen de 4 en 6 jaar, liefst onbeleerd voor de endurance. En dat was Bliksem (Lightning Rose QA)

Hier zoals hij er toen uitzag, lekker in een dikke wintervacht:

Ik vond hem toen al leuk, maar wilde zeker zijn van mijn zaak en dus ben ik nog naar een aantal andere paarden wezen kijken (in Noord Holland, Limburg, Duitsland, enz...)
Toen nog maar een keer die kant op op 26 maart met Carla (Carlaa), maar nu was hij op stal zodat ik hem in de bak kon zien bewegen

En een filmpje:
http://www.zippyvideos.com/151226994455 ... 6mrt06001/
Toen nóg een keer terug

Nog een keertje met Carla

Toen stond mijn besluit vast, dit werd hem

Dus afspraak gemaakt voor de keuring en die was dus vandaag! Na de afkeuring van een ander paard dat ik vorig jaar wilde kopen was ik natuurlijk doodnerveus, maar ja ik wilde het wel doen. Eenmaal aangekomen op de kliniek te Klijndijk met trailer was Emma al aanwezig met Bliksem. Ach, voor hun was het 20 minuten, voor ons 2 uur

Toen de keuring, klinisch was hij helemaal goed. Dat was de eerste opluchting. Op naar de foto's! Na een veel te lange tijd wachten gingen de deuren open en zei de da dat Bliksem weer op de trailer mocht. Maar ja, welke vd 2? Die van Emma of met mij mee naar stal? Dus maar naar de foto's.
Die waren dus helemaal prima! Een enkele 2 (maar mooie, dus geen dikke) en meneer was goedgekeurd met een dikke streep eronder!!!!

Zo had ik ineens een paard

Ik kon het niet geloven! En na het betalen van de keuringsrekening had ik het toch even te kwaad en heb ik een paar traantjes moeten laten

Daarna mee naar huis. Voor Bliksem was dit de eerste keer dat hij in een rijdende trailer stond. Eerst die van Emma, nu die van Annalynn. En hij liep er echt snel in, boven verwachting! Voor vertrek even een controle of meneer nog goed stond en toen bleek hij zijn hoofd onder de voorstang te hebben gekregen. Maar hij stond er o zo rustig bij

Daarna gaan rijden en hij heeft de hele weg geen kik gegeven. Hij stond zó stil dat ik me afvroeg of we hem onderweg niet verloren waren

Maar nee, eenmaal op stal klonk er een hinnik uit de wagen

Hij mocht op stal even bijkomen van de rit in de longeerbak en vlak daarna kennismaken met zijn nieuwe vriendinnen. Hier de foto's:
Evita, de half arabier. Bliksem vind haar nog wat eng en dat snap ik. Hij had binnen 10 minuten al een lel te pakken

Ik ben helemaal weg van hem

Oja, voor de liefhebbers zijn pedigree:
http://www.allbreedpedigree.com/lightning+rose+qa
Inderdaad Crabbet: 95,28%