Een maandje geleden las ik over de Bit-dag op Jumping Amsterdam in de BIT. Er stond in dat je je op kon geven voor clinics van bekende ruiters/amazones en dan je dan kans maakte om mee te rijden. Je kon met verschillende clinics meerijden zoals bij Laurens van Lieren en Marlies van Baalen. Aangezien ik nogal fan van Laurens ben, had ik een mailtje gestuurd en wat foto’s gemaakt en die erbij gevoegd. Verder niks van verwacht. Totdat ik drie weken geleden een mailtje kreeg! Of ik zin had om mee te rijden in de clinic van Marlies van Baalen. En of ik daar zin in had!! Dat was natuurlijk helemaal geweldig! Ik heb natuurlijk heel veel geluk gehad, sowieso omdat je voor die clinic eigenlijk minimaal op M niveau moeten rijden en ik rijd L1.
Na heel veel voorbereidingen, was vandaag dus de dag! Ik werd om kwart over 9 verwacht bij de BIT stand in Amsterdam. Dus al vroeg met de trailer op pad. Daar aangekomen ging ik me melden, ik liep de hal in en ineens stond Sjef Janssen daar en komt Anky aanrijden! Gewoon allemaal voor mijn neus…en toen kwam Laurens ook nog langs! Monica was ook met me mee en vond het erg grappig dat ik daar zo opgewonden over was! Toen ik me ging melden bij de BIT-stand kreeg ik een heel mooie pad met daarop BIT-dag 2006 geborduurd. Daarna weer naar de trailer. Tussendoor ging ik nog even water halen voor Ninja en dat mocht ik doen in de stallen. Toen kwam ik Laurens nog een keer tegen, die zei me zelfs nog gedag! Toen Ninja gaan opzadelen en ondertussen was ik al aardig gespannen. Ninja was eigenlijk heel rustig. Toen ik erop ging, was ik al erg snel mijn zenuwen kwijt, want Ninja was echt super braaf! We moesten in een vrij klein gedeelte losrijden, waar iedereen elkaar ongeveer afsneed. Allemaal mensen om de bak, maar Ninja gaf nergens om! Ik zou samen les krijgen met twee andere meisjes. Tijdens het losrijden maakten we kennis met Marlies. Ze vertelde dat we in de hoofdring eerst even los mochten rijden en dat ze dan individueel per combinatie 10 minuten adviezen zou geven. Het was namelijk proefgericht, dus we zouden problemen uit onze proeven gaan behandelen.
Toen was HET MOMENT er, we gingen de hoofdring in! Ik ging maar achter die andere pony’s aan. Ninja vond het eigenlijk prima en op een bijna-aanvaaring met een plantenbak na, ging het hartstikke goed. Ik was als tweede aan de buurt. Mijn problemen liggen vooral in de middendraf en het wijken. Na 10 minuten met haar eraan te hebben gewerkt, ging het al een heel stuk beter! Ze vertelde alles heel vriendelijk, rustig en duidelijk, dat was heel fijn. Toen was de clinic eigenlijk al weer afgelopen, was veel te snel gegaan! Iedereen klappen en Ninja zat echt zo te kijken van: Waar komt dit vandaan? Maar verder reageerde zij er niet op. Daarna haar lekker uitgestapt en haar op de trailer gezet. Mijn vader nam haar mee naar huis en ik ben daar nog de rest van de dag gebleven.
Het was echt een super dag en ik heb heel veel geleerd!
(sommige foto's zijn gemaakt door BamiNasi..bedankt hiervoor!)