Vandaag zou ik paardpoolen met Nouk en omdat ik om kwart voor elf moest starten was ik rond half negen op stal. Blik had zijn vlechtjes heel gelaten alleen zijn staart was ontploft en er zaten lekker mestplekken op zijn lijf. Héérlijk dat ze zonder deken staan nu

Gepoetst, spullen verzameld en lekker strak van de zenuwen sigaretjes roken en de tijd wegkijken. Inmiddels waren Nouk en haar ouders er ook en na wat opstartproblemen bij het wegrijden van stal, Tenuut vindt de trailer nogal eng, toch op weg gegaan.
Na twee kilometer rijdend op de snelweg hebben we daarna anderhalf uur stil gestaan. Verbindingsweg van de A12 naar de A2 afgesloten. Stomme is dat ik het wist want ik hoorde het 's ochtends nog op de radio
Maar ja, als ik zo zenuwachtig ben kunnen ze me ook wijsmaken dat Montfoort bij Groningen ligt 
De lindeboom maar gebeld en gelukkig mocht ik nog meerijden, Thirza was langsgekomen
en die hielp me met zadelen dus dat ging allemaal heerlijk vlot. Te vlot uiteindelijk want ik zat er tien over elf op en hoefde pas om tien voor twaalf!Na twee rondjes galop werd ik geroepen dat ik mocht starten maar dat heb ik maar even overgeslagen
Dan was het een soort rodeo geworden want Bliksem vond alles en iedereen weer ontzettend spannend 
Eerste proef begon vrij goed alleen tijdens de eerste middendraf op de diagonaal van de proef gingen we ineens als een soort raket door de bak
Toen dacht ik dat ik over het tussenstuk zou springen en in de andere bak zou komen maar ik heb hem op de volte gezet en toen was het weer kalm. Veel geslinger wegens het ontbreken van hekjes en nog veel spanning maar wel netjes rond gereden en dik tevreden verder 
Tweede proef ging voor mijn gevoel minder, hij was veel meer gespannen dan de eerste proef en tot overmaat van ramp reed ik ook nog verkeerd
Weer twee strafpunten
Toch al met al ook deze proef lekker gereden en wederom trots op Bliksem 
De punten? 155 voor de eerste en 169 voor de tweede proef. Hoewel ik de eerste dus beter vond gaan, maar zo zie je maar weer dat de dressuur een jurysport is en blijft. Je weet toch niet wat de jury wilt zien! Wel dik tevreden over die 169, we gaan echt steeds meer rijden en dat ga je terug zien in je punten
Nu even een weekje rust en dan een grote wedstrijd in Vianen. Ook weer spannend