De liefhebbers van deze Metall-zoon wil ik de fotos zeker niet onthouden, dus bij deze mijn reportage:
De hengst voor aanvang van de show. Nog lekker in de pyama op stal
DIT was wat ik te weten wilde komen - hoe aardig is de hengst. Nou, hij wil dus heel graag knuffelen, en had veel genoegen aan wat gekriebel onder zijn kaken
Karakter zit bij Special D echt wel goed, het is een sympathiek dier zonder streken op stal. Van Manen had niets te verbergen, de stallen waren zowel voor, tijdens als na de show gewoon toegankelijk.
Presentatie aan de hand tijdens de show.
Hij kijkt niet zo heel blij hier, maar wat een schoonheid...
2 jarige nafok, ik geloof die uit een Pretendent-merrie
2 jarige nafok
laatste 2 jarige nafok
Later op de middag de presentatie onder het zadel. Mijn camera is niet zo heel goed voor het maken van actiefotos, en dan ook helemaal niet indoor, maar toch, beter iets dan niets

Diederick van Silfhout was uiterst sympathiek en bescheiden. Nam alle tijd voor heel veel dames met digitale cameras. En het siert hem dat ook hij besefte dat de aandacht vooral uitging naar het paard

Fantastisch mooi hoofd heeft de hengst!
Special D is me echt bijzonder meegevallen kwa karakter. Het lijkt me een lieve hengst toe, geen moment heb ik hem naar de voorbrengers zien happen, op stal staat hij gewoon rustig en zodra hij mensen ziet, is hij daarop gericht.
Na de show kon hij gewoon losstaand worden afgezadeld en bleef hij rustig wachten tot de bandages ook eraf waren. Geen geklooi, geen gehap, nergens vervelend of link.
Hij is flink aan de maat en dat zijn z'n veulens ook. De voeten zijn ook goed groot, maar de verzenen wel ondergeschoven en de achtervoeten smal. Het beenwerk was prima genoeg, en bij de nafok waren de benen zeker niet te iel.
Eigenlijk is er nog weinig dat me tegenhoudt deze hengst te wensen als verkering voor [naam verwijderd]; Special D krijgt van mij 'two thumbs up'
Dag Special D, je show zit erop, je mag weer naar stal!
Ik vind dat de hengst ook mooi aan het uitzwaren is. Een knap vaderdier. Het karakter... ik he de hengst nu al zo vaak bezig gezien, en heb hem nog nooit een stap verkeerd zien zetten.

en met vrouwen in de buurt