[Foto]Special D tijdens hengstshow Gebr. Van Manen 01-04-06

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

[Foto]Special D tijdens hengstshow Gebr. Van Manen 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 15:45

Het is een eindje rijden vanaf mijn kleine huis in Friesland, maar de hengstshow van Van Manen wilde ik perse bijwonen vanwege hun zwarte hengst Special D. Deze kleinzoon van Ferro overweeg ik voor mijn eigen merrie, vandaar, de hengst had mijn speciale aandacht en ik heb wat meer fotos van hem gemaakt dan van de andere hengsten.

De liefhebbers van deze Metall-zoon wil ik de fotos zeker niet onthouden, dus bij deze mijn reportage:

De hengst voor aanvang van de show. Nog lekker in de pyama op stal
Afbeelding

DIT was wat ik te weten wilde komen - hoe aardig is de hengst. Nou, hij wil dus heel graag knuffelen, en had veel genoegen aan wat gekriebel onder zijn kaken
Afbeelding

Karakter zit bij Special D echt wel goed, het is een sympathiek dier zonder streken op stal. Van Manen had niets te verbergen, de stallen waren zowel voor, tijdens als na de show gewoon toegankelijk.

Presentatie aan de hand tijdens de show.
Afbeelding

Hij kijkt niet zo heel blij hier, maar wat een schoonheid...
Afbeelding

2 jarige nafok, ik geloof die uit een Pretendent-merrie
Afbeelding

2 jarige nafok
Afbeelding

laatste 2 jarige nafok
Afbeelding

Later op de middag de presentatie onder het zadel. Mijn camera is niet zo heel goed voor het maken van actiefotos, en dan ook helemaal niet indoor, maar toch, beter iets dan niets
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diederick van Silfhout was uiterst sympathiek en bescheiden. Nam alle tijd voor heel veel dames met digitale cameras. En het siert hem dat ook hij besefte dat de aandacht vooral uitging naar het paard
Afbeelding

Fantastisch mooi hoofd heeft de hengst!
Afbeelding

Special D is me echt bijzonder meegevallen kwa karakter. Het lijkt me een lieve hengst toe, geen moment heb ik hem naar de voorbrengers zien happen, op stal staat hij gewoon rustig en zodra hij mensen ziet, is hij daarop gericht.
Na de show kon hij gewoon losstaand worden afgezadeld en bleef hij rustig wachten tot de bandages ook eraf waren. Geen geklooi, geen gehap, nergens vervelend of link.
Hij is flink aan de maat en dat zijn z'n veulens ook. De voeten zijn ook goed groot, maar de verzenen wel ondergeschoven en de achtervoeten smal. Het beenwerk was prima genoeg, en bij de nafok waren de benen zeker niet te iel.

Eigenlijk is er nog weinig dat me tegenhoudt deze hengst te wensen als verkering voor [naam verwijderd]; Special D krijgt van mij 'two thumbs up'

Dag Special D, je show zit erop, je mag weer naar stal!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Siempie op 07-04-06 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:32

Maar Dees waarom ben je dan niet bij Casimir gaan kijken (of nog gaan), daar is Special d ook.

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:42

Het is echt een gweldig dier he Ik vind dat de hengst ook mooi aan het uitzwaren is. Een knap vaderdier. Het karakter... ik he de hengst nu al zo vaak bezig gezien, en heb hem nog nooit een stap verkeerd zien zetten.
Ik heb hem bij Van Manen gans de tijd tijdens het inrijden beziggezien. Vind hem heel aangenaam in het werk. Je ziet dat de hengst werk vraagt, en alles met een koel hoofd opneemt en verwerkt. Dat vind ik een belangrijk punt.

De nafok die ze er van lieten zien vond ik een mooi drietal.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 16:48

Sammie schreef:
Maar [naam verwijderd] waarom ben je dan niet bij Casimir gaan kijken (of nog gaan), daar is Special d ook.

Weet ik, maar diezelfde avond was ook Klaas van Eerden in een theater nabij aan het werk.
Daar heb ik ook een hele leuke avond gehad

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:18

Ik vind het ook een knap paard,hij word alsmaar mooier.

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 07:13

prachtig paard. Ik was ook op de show. Special D was zeker de blikvanger!!

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 07:18

Gewedige hengst! Super karakter in omgang, is heet tijdens het rijden en is ongecompliceerd(dat zei diederik over special) beweging is heel sterk vanuit het achterbeen, schuift z'n achterbenen er mooi onder! Die special d x jazz was echt gaaf!!!
Ik heb nu wel wat nakomelingen van hem gezien en ze zijn uniform in de bewegingsform!

Suzanne F.

Re: Special D tijdens hengstshow Gebr. Van Manen 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:06

Supermooi dier! Maar voordat Weelde echt verliefd wordt: Vertel haar dat ze genoeg moet compenseren qua lengte in het voorbeen en schoudervrijheid om een relatie te laten werken.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:08

jep! en vergeet die soms te verticale halsjes niet...

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:59

Verkijk je niet op het karakter op zo'n show.
Laatst bijgewerkt door Piaffe op 03-04-06 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:55

sorry hoor, maar Special is een van de braafste hengsten...Heeft plezier in het werk en is gelukkig wel heet... hengst is altijd vriendelijk en attent!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 13:00

O o o Dank voor jullie tips.

In reactie: [naam verwijderd] heeft van zichzelf zeer lange beentjes, ook aan de voorkant. Daarmee beweegt ze heel vrij, vanuit het schouder. Ik erger me af en toe helemaal krom als ze haar voorbeen weer eens omhoog tilt en zo praktisch hoog in het hek reikt. Dus beenlengte en schoudervrijheid zit wel goed. Zal eens een foto proberen te maken als ze zichzelf weer eens 'strekt' aan het hek...
In beweging op het harde 'tikt' ze de voorbeentjes er heel apart uit, net zo deftig als dat ze eruit ziet. Het is meer dat het achterbeen meer buiging mocht hebben, vandaag dat ik gericht met Ferro-bloed wil fokken.

In mijn boekje is er niet iets als een te verticale hals. [naam verwijderd] heeft zelf een hals die men bij het KWPN wellicht 'te verticaal' zou kunnen noemen. Maar een tuiger is ze echt nog niet. Koppie kan er zo mooi hoog opstaan, hals komt niet van laag uit de borst.

Kwa karakter en shows: nee, natuurlijk bekijk je dat niet tijdens een show. Maar wel ervoor en wel erna. Ik heb de hengst waargenomen zonder andere mensen in de omgeving, en na de show met veel mensen in de omgeving. Deze hengst was niet gedrogeerd, alert en gewoon niet zo vervelend als andere hengsten wel kunnen zijn.
Hij beet naar niemand, dreigde nergens mee. Was een gentleman bij het afzadelen en dekens omdoen. Had graag een snoepje willen ontvangen, maar hapte daarmee niet door in de verzorgster. Het was werkelijk een heel aardig beest in de omgang - die van mij hebben minder manieren.
Ook de 3 2-jarigen die getoond werden heb ik op stal gezien en ook die waren vrij van neurotische trekjes en/of naar gedrag.

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:02

marcolemar schreef:
sorry hoor, maar Special is een van de braafste hengsten...Heeft plezier in het werk en is gelukkig wel heet... hengst is altijd vriendelijk en attent!

Dat wil ik ook niet ontkennen hoor

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:03

Ik verwacht over een paar (+/- 4) weken een Special D uit een Amsterdam merrie.
Was zelf ook op de show afgelopen zaterdag en ook mij viel het karakter me erg mee.
Heb hem bij het losrijden voornamelijk bewonderd aangezien mij dat meer zegt dan het rondje binnen in de baan. Maar hij was nergens echt dwars of vervelend
Tuurlijk heeft hij zijn dingen, maar dat heeft ieder paard wel.
Ben heel benieuwd wat er uit onze merrie gaat komen, wordt wel steeds meer fan van deze hengst

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:04

Piaffe schreef:
marcolemar schreef:

Dat wil ik ook niet ontkennen hoor

oke ik wou al zeggen

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:57

Ik zou het wel weten als ik deze prachtige hengst zie!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:01

haha leuke hengst he, heb 2 weken geleden ook staan kuffelen met hem op stal

en diederik is idd wel aardig haha als je camera bij je heb en met vrouwen in de buurt hahha leuke foto's hoor!

eebaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:27

JA het is echt een super hengst!
Heb er zelf een 2 jarige van ook super van karakter!
Foto's heb ik in mijn profiel staan.

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 07:40

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:17

hij is nog steeds mooi he ben blij dat ik er vorig jaar een veulentje van gekregen heb. mijne mocht alleen idd wel een wat langer voorbeen hebben, maar verder ben ik voor de 1e wel tevreden. zeker qua karakter. ik krijg van de sommige mensen weleens te horen dat hij nogal brutaal is maar dat valt reuze mee. alleen met zn beentje moet je oppassen, maar verder kan ik er alles mee. hij mag van mij ook lekker tot zn 3e hengst blijven. en dat koppie, die heeft hij gelukkig deels van zn pa meegekregen. een van de laatste foto's in mn profiel.

maar vooral het karakter vond ik belangrijk, vooral omdat hij uit een Rex Magna xx moeder komt.

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:30

Erg lekkerding
Karakter is ook erg belangrijk, maar uiterlijk zit in elk geval goed naar mijn idee In combinatie met een goed karakter is dat natuurlijk ideaal!

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:50

wat een chic beest!!!
echt prachitg!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 23:11

ik blijf het een pracht paard vinden..en ja dees, waarom was je niet in tolbert

al vond ik dat diederik hem in tolbert niet echt super liet zien