Angel @ Work [tinker/Irish cob] -> Véél foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Angel @ Work [tinker/Irish cob] -> Véél foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 11:18

De laatste dagen waren drukker dan druk, want we hebben een nieuwe stal voor Angel in mekaar geknutseld en hebben eindelijk weer tijd gehad om met haar aan het werk te gaan...
De stal had eigenlijk ten laatste begin november af moeten zijn en het was weeral 6 weken geleden dat Angel een zadel heeft opgehad...maar mijn grootmoeder was erg ziek.
De stal was eigenlijk ook niet zo hoognodig want ze had er al één, maar nu kan ze lekker bij de andere paardjes staan, terwijl ze anders apart stond (naast de geiten). het werken was eerder nodig want ze is nog midden in de fase van het beleren...en dan is zo'n lange pauze natuurlijk niet goed
Maar gisteren hebben we dan eindelijk de tijd, de plaats en het goede weer gevonden om het zadel en de longeerlijn af te stoffen

Genoeg gekletst! Hier de foto's

Bovenaanzicht van hoe ik Angel 's morgens in haar nieuwe stal vond
Afbeelding

Haar nieuwe stal heeft ook een dubbele deur, zodat ze kan buiten kijken Duidelijk goed geslapen...
Afbeelding

Neusstudie...
Afbeelding

En snorstudie
Afbeelding

Eerst een rondje wandelen door de piste
Afbeelding
Afbeelding

Genieten van het uitzicht:
Afbeelding

En weer verder (de dame die leidt, ben ik niet maar mijn moeder)
Afbeelding

Net aan de longe
Afbeelding

Drafje:
Afbeelding

Nog draven: (dat beentje! )
Afbeelding

In de bocht
Afbeelding

Galop!
Afbeelding
Afbeelding

Hei baas! Moet ik niet eens in de andere richting?
Afbeelding

Niet dan, weer een drafje
Afbeelding
Afbeelding

Oké, nu ist wel tijd om te draaien
Afbeelding

Drafje in de andere richting
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ook een keer galopperen
Afbeelding

En om af te sluiten nog even het stappen op de gevoelige plaat vastgelegd
Afbeelding
Afbeelding

Daarna geen foto's meer, want ik kan niet tegelijk rijden en foto's maken (toch niet op dit moment gezien ze echt nog niet veel kan)

* Kan iemand me via pb uitleggen hoe je filmpjes kan plaatsen?

* Nu je hier toch bent, laat even een berichtje na
Wees wel zo vriendelijk er rekening mee te houden dat dit paardje echt nog niet veel kent en dat het bovendien erg lang geleden was. Wij zelf waren erg tevreden. Links loopt ze stukken soepeler dan rechtsom, dus daar wordt aan gewerkt; Verder heeft ze vaak niet door dat je ook wel eens een stapronde van haar zou kunnen verwachten ze wil zo graag voor je werken dat ze dan door het stapcommando heen, netjes blijft draven maar dat komt nog wel goed
Verder is het natuurlijk de bedoeling dat ze meer over haar rug gaat lopen, maar we vonden het nog wat te vroeg om met extra hulpen aan te komen. Volgende keer maak ik van de neusriem wel een gecombineerde. Ik vond het eerst niet nodig, maar nu denk ik dat het haar kan helpen haar concentratie meer op de oefening te richten ipv op het knoeien met haar bit, vooral rechtsom (zie je ook op de foto's).

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:02

Zo te zien pakt ze 't braaf op, Frenia! Mijn Mira is linksom ook soepelder dan rechtsom, en ook zij gaat vaak door 't stapcommando heen weer naar de draf toe en ook Mira knoeit met 't bit. Zouden het zusjes zijn

welmoedz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:05

Leuke tinker,mooie foto's verder niet echt commentaar

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:07

Leuke tinker

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 12:36

fjordkootje schreef:
Zo te zien pakt ze 't braaf op, Frenia! Mijn Mira is linksom ook soepelder dan rechtsom, en ook zij gaat vaak door 't stapcommando heen weer naar de draf toe en ook Mira knoeit met 't bit. Zouden het zusjes zijn

Haha wie weet Ze hebben ook allebei inkt spots en een(twee) ringoog, alleen zie je die op deze foto's bij Angel niet zo

Ik ben echt heel erg tevreden! Ze pakt het idd goed op en is het niet snel beu (terwijl Tinkerbell dat wel heeft), ze probeert altijd zo goed mogelijk te doen wat je van haar vraagt (behalve het stappen dan )
Tinkerbell heeft zeer veel problemen rechts en daar ben ik veel te laat op gaan inspelen, dus nu probeer ik niet dezelfde fout bij Angel te maken en meteen werk van het soepeler worden rechts te maken...
Ze heeft ook nog veel moeite met het bewaren van haar evenwicht als er een ruiter opzit. Dus momenteel nog vooral stappen, maar gisteren voor het eerst (althans WIJ voor het eerst, op de manege heeft ze het al gedaan, maar das inmiddels lang geleden) ook enkele passen gedraafd, wat voor haar een heel intense ervaring was (opletten dat ze niet omviel )
In het begin was ze extreem gevoelig voor benen (owee als die zelfs maar rakelings langs haar gingen!) dat is nu al veel beter (ze trekt niet meteen meer een kattenrug).
Ik las op je weblog (jaja ik lees nog steeds mee) dat je nu bij Mira voor het eerst touwtjes hebt gebruikt, binnen dit en een paard dagen gaan we dat ook eens met Angel proberen.

Verder ben ik ook heel erg tevreden dat ze niet meer zo met haar achterbenen "zwiept" en ook haar iets weke koten lijken wat te minderen. dat waren namelijk haar minpunten op de keuring. Weke koten kan je natuurlijk niet wegtoveren, maar ik heb toch de indruk dat het na twee keer bekappen (daarvoor was ze zeker een jaar niet bekapt) al wat verbeterd is.
"Zwiepen" doet ze helemaal niet meer, ook niet op een losse bodem zoals in de piste. Ben blij dat mijn voorspelling waarheid wordt Ik had namelijk beweerd dat dat enkel met slappe achterhandspieren te maken had (wegens geen voeding, geen training en dan ook nog eens een tweeling aan het zogen).
Ben dus op en top tevree

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:00

Wat een geweldig kleurtje

Leuke tinker!
Wat een hoofdje zeg

Sunrise_

Re: Angel @ Work [tinker/Irish cob] -> Véél foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:47

wat een leuke tinker zeg
en die gangen...

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:53

Zucht... dat uitzicht!

Angel pakt het goed op zo te zien

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 15:41

Bedankt hoor

Ik vind haar ook zo'n leuk hoofdje hebben en haar gangen zijn idd erg leuk om zien en dat terwijl er maar één foto bijzit waar ze zich ietsje als de "hengst" (tis een merrie hoor!) presenteert voor wie iedereen haar houdt

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:45

Wauw, wat een pracht tinker is 't!
Ze kan zo te zien best lekker lopen!

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:57

Leuk hoor!! Html doet het hier niet...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 15:57

@ Kenneth:
mooie tinker (alleen plaats je je foto's verkeerd: [img]url vd foto[/img] )

maar ik vraag me toch af wat dit in mijn topic komt doen?

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:25

frenia schreef:
en dat terwijl er maar één foto bijzit waar ze zich ietsje als de "hengst" (tis een merrie hoor!) presenteert voor wie iedereen haar houdt

http://www.mijnalbum.nl/Foto=YCHQBZTL Die zeker? De foto erna zou ik het me ook nog wel voor kunnen stellen

Overigens vind ik haar zo wel iets weg hebben van de hengst Lia Fail!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 16:27

snowdon schreef:
frenia schreef:
en dat terwijl er maar één foto bijzit waar ze zich ietsje als de "hengst" (tis een merrie hoor!) presenteert voor wie iedereen haar houdt

http://www.mijnalbum.nl/Foto=YCHQBZTL Die zeker? De foto erna zou ik het me ook nog wel voor kunnen stellen

Overigens vind ik haar zo wel iets weg hebben van de hengst Lia Fail!

inderdaad die bedoel ik
En dat laatste neem ik als compliment

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:11

Kenneth, ik heb je berichten verwijderd.
Het is niet de bedoeling om in andermans topic foto's van je eigen paard te plaatsen.
Je mag wel zelf een nieuw topic openen.

Vales

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:13

Wow wat kan jou tinker mooi draven
Gaaf beesiej hoor met mooie gangen wou dat mijn lieverd eens zo liep

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:15

whoo! *valt bijna op het toetsenbord* wat is dat een práááchtige tinker wat een gangen! wees maar trots!

soubieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:17

ik ben het met iedereen eens mooie tinker, loopt mooi, ...
maar hoort dit topic niet bij HAW ?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:51

mooie tinker hoor, nog niet veel buik of wel? of was t niet zij die drachtig was? ben een beetje warrig vandaag, dus kan best zijn dat ik t niet goed heb...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 19:25

Ik ga blozen hoor
Bedankt allemaal voor de complimentjes

Ik heb idd nog getwijfeld of ik het bij HAW zou plaatsen, maar kreeg daar al meerdere keren de "opmerking" dat ze niet echt hard aan het werk is en omdat er ook deze keer geen rijfoto's bij zijn en hetgeen ze beheerst ook echt nog niet zoveel is, heb ik besloten het och maar bij ITP te plaatsen

@Hollybolly: Heb twee tinkers die op teerste zicht nogal op elkaar lijken Deze merrie heeft na dit jaar een beetje fokrust verdiend (tweeling gezoogd) dus is niet drachtig. Ze wordt volgend jaar weer gedekt. Mijn andere merrie, Tinkerbell, moet nog 106 dagen dus die krijgt al een mega-dikke buik

kenneth

hahah ja was verkeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:42

ik wilde ook een topic openen maar ik dacht dat het ook zo kon heb nog niet zoveel gereageerd dus heb ook nog nooit een topic geopent sorry
gr kenneth

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 09:56

Geen probleem hoor Dacht al zoiets
Gewoon op de knop "new topic" (denk ik) klikken als je in het menu van ITP bent en dan je er zelf een aanmaken met eigen titel en al

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 13:00

Gisteren hebben we trouwens weer met haar gewerkt, deze keer met gecombineerde neusriem: ging véééééél beter
Verder had ze nu ook eerder door wanneer er stap van haar verwacht werd. Dus ben weer op en top tevree

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:35

En ook weer erop of dat nog niet?

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 15:40

Ja hoor, alleen lag de piste dankzij vrieskou errug hard, dus niet gegaloppeert aan de longe en ook niet gedraafd met iemand erop. Ze deed het erg keurig. Heeft alleen nog behoorlijk wat moeite om haar concentratie te richten. Toen ik opstapte stond er namelijk een man langszij te kijken en toen wist ze helemaal niet op wie ze eerst moest letten op de ruiter op haar rug of op de vreemde kerel die naar haar keek
eens dat was vastgesteld, trok ze zich niks meer van hem aan en het lukt nu ook al goed om als ruiter het commando voor halt en terug op stap te geven. Ze wordt nog vastgehouden aan de longe en weet dan soms niet goed naar wie ze luisteren moet, naar de ruiter of naar die naast haar
Ik geef dus bv commando halthouden (met stem en lichte teugelophouding) terwijl de begeleider aan de longe nog doorstapt tot Angel eerst zelf reageert. Dat was de eerste keer weer erg verwarrend voor haar. gisteren had ze het sneller door (erg snel zelfs )
En nu ga ik weer zadelen, ben benieuwd hoe ze het er vandaag vanaf brengt