Ik ging weer naar Odess in Steenwijk!
Planning: 2 dagen boscrossen met Odessa en Timon...
De paarden stonden lekker buiten, dus eerst even bijkleppen tijdens een bakkie koffie en pimmetjes. Toen eerst even Assedo's nieuwe vriendje begroeten: Bartje! Wat een scheetje

Op naar de paarden in de grote wei, maar eerst langs.... de koeien!

Groooot hoofd!

Cute!

aaaaah...

Timon eet rustig door...

Terwijl Odessa een sprintje trekt!
Vervolgens de paarden verzorgd, gezadeld en heerlijk door het bos gereden. We hebben er geen intensieve rit van gemaakt de eerste dag, omdat Odessa ivm het afspenen van Assedo al een week bijna niks had gedaan. Camera ook niet meegenomen tijdens de rit van zaterdag.
Na het rijden, naverzorgen en uitpuffen was het tijd voor een fotosessie met de twee honden van Odess.

Funny ging er echt voor zitten

Twee echte vrienden!

Het bewijs van echte vriendschap

Gekke hond

Zaterdagavond de babies op stal gezet....

Zondag opgestaan, babies verzorgd en toen de paarden gehaald. Het was voor het eerst sinds het afspenen dat Odessa en Timon weer terug op het erf kwamen. Er wat een beetje gehinnikt, maar dat was alles. Alle vier bleven ze erg rustig. Odessa en Timon in de bak gezet, terwijl de babies in de kleine wei bleven.

Mijn uitzicht vanaf Timon onderweg naar huis vanaf de wei
Na een lekker ontbijt hebben we de paarden in de trailer geladen en zijn we naar Havelte gereden. Echt een geweldige tocht gemaakt daar!
Ik had mijn kleine digi meegenomen om toch onderweg wat snapshots te kunnen maken

Odess kende de weg, dus reed voornamelijk voorop.
Lekker gecrosst door het zand om vervolgens even af te koelen...

Op naar de groene stukken

Lekker smal pad
Na 2 uur rondrijden, crossen en op ontdekkingsreis gaan terug naar het water...

Timon vond het echt fantastisch!

lachuh!

Odessa kon de koelte ook wel waarderen, alleen het baasje vond de natte voeten wat minder

We hebben heerlijk gestapt, gedraafd en gegaloppeerd door het water.

Timon zocht iets....

Zou ie het gevonden hebben?

Odess @ watercross
Om het meeste water even kwijt te raken, hebben we een mooi breed pad gebruikt...

Timon was flink moe van het "zwemmen", maar Odessa had nog flink pit over... Odess bleef met Timon wachten terwijl ik ook nog even een sprintje trok met Odessa... Heerlijk paard om het gaspedaal mee open trekken!

Timon hinnikte naar Odessa...

Rustig maar Timon, daar is je vriendin alweer...
We hebben de paarden lekker op adem laten komen op de terugweg naar de trailer....
's Avonds lekker pizza gebakken en om 21:45 ging ik weer richting huis.
Ik vond het een machtig weekend, heb absoluut genoten.
Het was echt een get-a-way weekend voor mij, lekker bij de paarden, gedachten vergeten op Timon's rug en last but not least een goeie vriendin! Fantastisch gewoon

In 2006 neem ik Lio een keer mee naar Steenwijk voor een weekend.
Dan hebben we twee springpaarden die qua snelheid en power flink aan elkaar gewaagd zullen zijn. Bovendien kan Odessa Lio leren dat water niet eng is

Liefs, Inge
Had je geen onderwater camera bij je, dan kon je zien wat hij opviste

. Bernadet wil ze niet plaatsen, omdat ze Assedo nu niet zo mooi vind
.
Waar is dat?