Twee weken geleden ben ik tegen deze 5-jarige merrie aangelopen. Een keer gereden, de videobeelden tig keer teruggekeken en weer een vervolgafspraak gemaakt.
Vorige week voor de tweede keer gaan rijden en na 5 minuten had ik het gevoel dat ze het moest worden.
Drie dagen later voor de laatste keer komen proberen met mijn ouders erbij en geregeld dat ze afgelopen woensdag gekeurd kon worden.
Woensdag was voor mij echt alsof ik een of andere examenuitslag moest krijgen, het was 50% kans, het was JA of NEE.......
De klinische keuring kwam ze goed doorheen en toen was het afwachten op de uitslag van de foto's van het rontgenologisch onderzoek.. Dit leek wel een eeuwigheid te duren, totdat de DA me kwam zeggen: Ik kan je 1 advies geven....gewoon kopen dit paard, hij is prima in orde!!!
Ik kon wel een gat in de lucht springen, zo blij en opgelucht dat ik was!

De oude eigenaar heeft haar meteen afgezet bij mij op stal en daar mocht ze in de wei lekker bijkomen van alle indrukken die ze die middag bij de DA had opgedaan....

Dat was natuurlijk wel even spannend en alles moest meteen uitgebreid bekeken worden...

en natuurlijk ff kennismaken met Ret

Gisteren heb ik haar voor het eerst bij mij op stal gereden in de binnenbak met 3 andere paarden om ons heen en ze gedroeg zich hartstikke goed! Alles was interessant, maar schrikken deed ze niet.
Vandaag was het mooi weer om foto's te maken, dus de primeur voor Tara in de buitenbak. Ze had in het begin wel wat last van woezels die in de bosjes zaten, maar later had ze vriendschap met ze gesloten

Mijn stalgenootje was zo lief om even wat foto's te maken, zodat ik jullie nu blij kan maken met wat beelden:
relaxt drafje

galopje

hoezo blij met je nieuwe paard

Vandaag was dus de 2e keer dat ik er op stal op zat en ze was echt superbraaf. Is weinig onder de indruk van nieuwe dingen. Ze is niet bang, maar ongelooflijk nieuwsgierig en onderzoekend! Hopelijk dus ook een geschikte opvolger van Ret als crossknol

Een aantal ruinen op stal was erg onder de indruk van Tara en sloofden zich goed uit, haha! Tara genoot daar volgens mij wel van

Zondag gaan we voor het eerst een bosritje maken en ik ben heel benieuwd hoe ze daar op zal reageren.
Binnenkort vraag ik een startkaart aan voor het nieuwe jaar en begin dan rustig eens met wat dressuur en springwedstrijden en dan heb ik op de planning om mijn eerste SGW in april in Roden te rijden....
Vanaf nu zal ik proberen om weer eens wat vaker online te zijn en jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen!