Sinds afgelopen week heb ik eindelijk mijn Barefoot Western zadel.
Maar vandaag heb ik ook zelf een Libra Rope Bridle voor haar geknoopt.
Jammer dat ik nog niet mag rijden, maar vanaf donderdag ga ik het eindelijk zelf ook meemaken! Boom en bitloos rijden!! Ik ben echt heel benieuwd hoe we het doen!!
Mijn paardje is vorige week donderdag geopereerd, omdat ze veel urine verloor, gelukkig maakt ze het heel goed. Maar omdat de druk op haar buik door het rijden te hoog kan worden, wacht ik daar nog even mee. Het is mooi aan het genezen nu en ik wil niet dat het openspringt door een stommiteit of ongeduld van mij. Ze plastte altijd op haar achtersokken, ze liet het lopen tijdens het mesten en bij rollen en bokken kwam er ook plas uit. Inspannende dingen als longeren kon ook nooit zonder plas te laten lopen. Gelukkig is dit nu verleden tijd. We zijn nu lekker aan het wandelen..
Hier alvast een klein voorproefje, heb haar opgezadeld met de Barefoot en mijn mooie bridle aangedaan.
Bonita met haar Libra Rope Bridle
(De bakstukjes moeten nog iets korter worden gemaakt, want de neuskoordjes hangen naar mijn mening iets te laag)
Met Libra en Barefoot
En ik nog even erbij

Hier is mooi de schoftvrijheid van mijn Barefoot te zien
Hier mijn Libra Rope Bridle op een ander paardje van stal. Hij heeft geen baardje en kan je mooi de werking van het hoofdstel zien. Door de kruiselingse koorden onder het hoofd wordt ze in feite zachtjes de goede kant op geduwd, in plaats van met een touwhalster een flinke druk op de neus. Dit paardje is veel groter als Bonita, maar ze hebben dezelfde hoofdmaat

Nog 6 dagen wachten en dan mag ik het zelf ook gaan ondervinden! Ik ben heel erg benieuwd, ik hoop dat Bonita en ik er goed mee kunnen werken.
Groetjes Dianne