Menno@VD(2e en 3e keer)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Menno@VD(2e en 3e keer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 22:30

Gister en Vandaag heel eventjes poging VD met Menno...en Lancelot met rust gelaten.
Ik heb de foto's van gister en vandaag maar even bijeen gegooid
Hij pakt het goed op...hij kan nu:
*Spaanse pas
*buigen
*steigeren
*kick

Alsvast sorry voor de hoeveelheid

Maarja hier zijn de foto's:
Afbeeldinghaha beetje rare zin dus maar even snel een onstabiele(niet vast...elastiek ofzo gewoon los) knotje gemaakt
AfbeeldingVan voor
AfbeeldingKick beetje hoog dit doe ik niet vaak
AfbeeldingGevolgd door de Spaanse pas
AfbeeldingBelonen
AfbeeldingEn als laatste buigen...en toen was het genoeg geweest

Volgende morgen:
AfbeeldingHallow Menno...
AfbeeldingHij kan nu heel goed buigen en vindt het ook heel leuk
Afbeelding
Afbeelding*Kick*
AfbeeldingOnze kleine toeschouwer hij mocht vandaag niet in de buurt komen bij mij van Menno...vond hij niet leuk... ik ben heilig haha
AfbeeldingSpaanse pas
AfbeeldingSpaanse pas en belonen
Afbeelding*BIG HUG* jaaaah hij doet het heeel goed

En dan iets nieuws: steigeren...dit begreep hij al meteen en vond het echt wel lollig...hij keek echt zo van ik ga zo heeel hard lachen
Afbeeldingpoginkje....hij hangt heeeeeeeeeeeeel erg....tja en soms van je dan om he
AfbeeldingEn toen ging het goed
Afbeeldingjoepie!! Ik vlieg (half )
AfbeeldingEn nog een keertje buigen
Afbeeldingen een afscheidsbuiging (close-upje)

Nogmaals sorry voor de hoeveelheid...
Het zijn er erg veel geworden.....

Nou wat vinden jullie ervan?
doet hij het goed? en heeft er iemand nog tips?

Groetjes Ching-Yi en knufjes Menno

NathalietjeB

Re: Menno@VD(2e en 3e keer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:33

haha je sleurt hem maar naar steigere:P leuke foto's ik ben ook ermee bezig...maar ik ben helaas geen shet maar een 600 kilo wegende pony:P die krijg je niet zo makkelijk van de grond

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:36

het begin ziet er nog wel leuk uit maar daarna men je trekt ze been zo wat uit de kom!!! vind echt raar :S

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 22:39

nou..ik til hem op...maar hij leunt erg....en die is dus dan best wel zwaar voor een klein mensje maar toch zo voor een shet best wel licht...hij heeft ook op mijn knie gestaan

nou,nou sorry hoor...het lijkt zo maar dat valt best mee hoor...als ik hem niet omhoog neem valt hij neer.... En BTW..Zo hoog LOOPT hij zo gewoon ook dus uit de kom is erg overdreven

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:44

hum oke dan vind het maar raar ik ga me shet toch ook nie op tillen

buigen doet ie wel goed

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 22:49

aha...zo heb ik het dus wel gelezen... kan fout zitten hoor....maarja..
Bedankt Eerst deed hij buigen bijna niet en nu begint hij uit zichzelf al bij zijn bost te zoeken als hij het een keertje gedaan heeft

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:55

Dus je bent je verzorgshet aan het leren om te schoppen en te steigeren... Goed bezig.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 22:56

wat nou? Als het toch mag...en verder wordt er toch niet mee gereden ofzo waar hij het echt bij kan misbruiken als dat is wat je denkt

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:57

Waarom begin je niet gewoon met de basisdingen?
Ik vind dit er echt heel gevaarlijk uitzien.. verder wel leuke shet hoor

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:58

Het buigen ziet er wel grappig uit, maar ik denk niet dat het de juiste manier is om zo een pony steigeren (levade heet het trouwens, tenminste bij andalusiers) maar ik ben geen vd-kenner, dus dat zullen de vd-kenners hier op bokt even moeten vertellen...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:59

Anjatjeuh schreef:
Dus je bent je verzorgshet aan het leren om te schoppen en te steigeren... Goed bezig.

Inderdaad. En misschien is het verstandig als je je een beetje verdiept in VD - bijvoorbeeld door Paardenschool van Penquitt te lezen -, want dit is géén VD!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 23:00

_Kruimeltje: ben ook bezig met de basisdingen...meelopen en stap en draf enzo..maar dus ook met echte VD

vivanes: Bedankt...ik weet ook niet zeker...ik doe wat ik gelezen heb en dat ging goed....Levade is toch dat hij een beetje vooruit komt en de benen netjes onder zijn borst vouwt?

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:10

@ Sylvia: Ey, nog een Roermondenaar

On-topic: Nee, levade is steigeren, voornamelijk onder het zadel. Maar kijk me er niet op aan als ik het fout heb, zoals ik al eerder zei, ik ben geen vd-kenner. Vandaar dat ik zulk soort fratsen niet doe met m'n pony's... Ik vind dat je wel moet weten wat je doet als je je paard zomaar gaat leren steigeren en gaat leren trappen...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:11

Meelopen is ook echt VD hoor. Vrijheidsdressuur is niet alleen het doen van circuskunstjes, het draait om gehoorzaamheid en respect. meelopen (los), naar je toekomen op commando, zijgangen aan de hand... Allemaal VD.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 23:24

vivanes: ohh ok dan zit ik dus fout...
ja ik weet het, maar verder doe ik toch niks met hem dus ja hij kan er verder toch niks me dan showen

Sylvia: ja dat weet ik....maar bedoel van zo'n uhmm "kunstjes" Maar wat net opnoemde ben ik mee bezig...bhalve zijgangen nog niet maar dat komt nog wel ... stuk voor stuk....

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:28

Maar zo leer je de oefeningen dus niet goed aan en je bezorgt jezelf nog een hernia ook. Lees dat boek gewoon eens heel goed... Ik heb met Kelvin ook een beetje zitten VD'en en ik heb hem nooit op hoeven tillen om een pootje te krijgen.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 23:29

ok....een voetje geeft hij zo ook...maar om hem omhoog te krijgen...........

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:31

Geweldige foto's hoor....jammer dat het er geen 100 zijn !! (grapje)

Denk toch dat je te zwaar begint. Op deze foto is de shet toch een beetje in het verzet, zit er niet diervriendelijk uit en is slecht voor je zelf.
Afbeelding

Misschien toch iets rustiger beginnen ?? Moet zeggen dat je veel tijd in je paardjes steekt.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 23:36

haha bedankt nouja 100 zijn het er wel hoor alleen niet in het topic Maar dit zijn gewoon de meeste VD foto's als ik die andere er nog bij ga proppen kom ik uit op ong. 500 foto's

denk het ook eigenlijk....verzet? Hij gaat toch netjes mee...alleen laat hij dat ene beentje hangen

ok wat zou ik dan nog meer met hem kunnen doen???
Tsja...ben er elke dag...de schimmel bij mijn haf is gewond en heeft een lelijke snee...elke dag 2 keer er naartoe om er iets op te doen en dan ga ik meestal automatisch naar deze mini's...even rondhangen knuffelen Vd....maarja dan is de tijd wel weer gevult. Ik hoef me niet veel te vervelen in ieder geval...en ik houdt met hart en ziel heeeel veel van ze..

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 07:43

ChingYi schreef:
wat nou? Als het toch mag...en verder wordt er toch niet mee gereden ofzo waar hij het echt bij kan misbruiken als dat is wat je denkt

Nee tuurlijk kan hij het niet misbruiken

duuu tuurlijk wel dus! Wat denk jij als je hem aan het poetsen bent? of aan het wandelen? En zeg nu niet: og nee hij is zo lief...zoiets zou hij nooit doen....

Ik vind het zeer onverstandig hoe jij nou met die pony bezig bent...zoiets van ik wil wel maar kan niet...

Als ik jou was zou ik heel snel een middagje in de boeken duiken en eens gaan lezen waar het nou bij VD om draait en niet zomaar zelf wat gaan zitten aanrotzooien, want geloof me: Deze pony heeft er zo helemaal geen plezier in hoor

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 07:46

Chinyi, nogmaals: door hem op te tillen leer je hem geen VD. Maar goed, doe dit nog een keer of wat en je gaat door je rug.

Ik ben zowiezo tegen het leren van steigeren. Er zijn een paar personen hier op Bokt die het hun paard aangeleerd hebben en waar ik het idee bij heb dat het gewoon goed gaat. Bij de rest, ook irl, zie ik het nog wel eens fout gaan. Ik heb ook paarden meegemaakt die deze geintjes hadden geleerd en er echt flink misbruik van maakten.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:46

het buigen ziet er wel leuk uit, maar voor de rest zou je toch nog wat meer moeten verdiepen in VD, want dat is dit echt niet.

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:54

Buigen ziet er leuk uit, maar dat steigeren

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:59

Dat stijgeren, kick en spaanse pas lijkt niet echt VD gezien jij alles voor hem doet. De manier van stijgeren lijkt me niet bepaald goed voor de pony. Zo breek je dus zijn poot. Wat denk je wat er voor gewicht aan die ponybeen zit. Voor jezelf is het inderdaad ook niet goed en veilig maar dat moet je zelf weten. Ga nog wat meer grondwerk doen en dan pas verder met kunstjes als kick en steigeren.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:17

Anjatjeuh schreef:

Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik een beetje een domme opmerking.
Ga eens kijken hoeveel mensen bij uit het zadel hun pony's steigeren en trappen leren. Dat zijn toch echt kunstjes hoor!
Het kan dan wel je verzorgpony zijn, maar je vroeg ook niet eerst aan haar of ze het gevraagd had aan de eigenaar. Zoals ze zelf al aangeeft word er verder niets gedaan met die shetlander en mocht het dus.

Ik vind dit er erg leuk uitzien! Hieraan kun je zien dat ze erg veel tijd aan haar verzorgpony's besteed, daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen. De pony doet het nog niet uit zichzelf zeg maar, maar de basis zit er al een beetje in..