Tekening ingeleverd bij mijn oom met een bouwbedrijf, hij zorgde voor alle materialen (en de rekening

Allereerst een foto van de oude stal. Een stal waar Ivanka graag (en heel vaak, terwijl de stal altijd open staat) in staat.. of stond eigenlijk.
De plek waar de stal moest komen:
Daar begon gelijk het eerste probleem. Vroeger liepen hier kalveren en zoals je op de eerste foto ziet is het behoorlijk modderig op die plaats. Daarom gooide hij er allerlei puin in, zodat de kalveren niet zo wegzakten als het eens veel geregend had. Ja, heel leuk opa.. maar het is érg vervelend om uit te graven. Papa en ik staken de schop de hele tijd op een steen. Dus toen heeft papa maar gezorgd dat er een kraan kwam om de boel af te graven, om er weer nieuw (geel) zand op te laten storten.
Geen last van stenen meer dus en ook geen modder meer!
Toen konden papa en ik de fundering gaan graven, het échte begin was er!
De fundering was gestort (en droog

En papa heeft even doorgemetseld, toen kwam mijn oom helpen met het begin van het dak. Dat was namelijk niet zo eenvoudig, omdat het zo'n groot oppervlak was. Een oom en een neef hebben meegeholpen.
Een paar dagen later werden de golfplaten erop gelegd en papa en ik hadden ons ondertussen ook al bezig gehouden met de bestrating rond en in de stal:
(Op de eerste foto; zoekplaatje, waar is Ivanka?

Ivanka erin

De stal is nu dus zo goed als klaar. Een neef is nu bezig met de staldeuren, maar aangezien de stal in de wei staat, kan ze er zo in- en uitlopen.
Ze is er iig behoorlijk op vooruit gegaan, eerst 3x3m, nu 3.5mx7m

Ivanka zelf moet er nog erg aan wennen. Van de week kreeg ze 's ochtends voor de eerste keer eten in de nieuwe stal, maar mevrouw durfde er niet in. Ik was er zelf toen niet, mijn oom lukte het niet om haar erin te krijgen. Toen ik er 's middags was, stond Ivanka heel zielig voor haar stal te wachten, maar erin gaan? Ho maar! Daar moest Sanne nog even aan te pas komen, want het was allemaal niet zo eng als het allemaal leek

Volgens mij weet ze ook niet goed wat ze met alle ruimte aan moet. Het zal goed zijn als het veulen er is, dan is de leegte in de stal ook gelijk opgevuld

Zo, wat vinden jullie ervan?